خانهاخبار
اندروید 12 قابلیت دو بار تپ بر قاب عقب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

اندروید 12 قابلیت دو بار تپ بر قاب عقب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

نسخه‌های اولیه اندروید 11 دارای قابلیتی بود که اجازه می‌داد تا با دو بار تپ کردن بر قاب عقب دستگاه‌ها اعمال مختلفی را انجام دهیم. حالا این قابلیت به اندروید 12 برگشته و می‌توانیم امیدوار باشیم که حداقل آن را روی گوشی‌های پیکسل ببینیم.
۱۳۹۹/۱۱/۶

اگر همه چیز درست پیش برود، اندروید ۱۲ تا چند ماه دیگر معرفی می‌شود. حالا در جدیدترین شایعه گفته شده که گوگل می‌خواهد میانبر مخفی خاصی را که اولین بار آن را در پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ دیده بودیم به این نسخه اضافه کند؛ یا حداقل آن را به گوشی‌های پیکسل خود بیاورد.

میانبری که از آن حرف می‌زنیم قابلیت دو بار تپ روی قاب عقب گوشی است که امکان دسترسی به گوگل اسیستنت، گرفتن اسکرین‌شات، پخش یا قطع رسانه‌ها، نمایش نوتیفیکیشن‌ها یا دسترسی به بخش اپلیکیشن‌های اخیر را فراهم می‌کند. این قابلیت در نسخه‌های اولیه اندروید ۱۱ ظاهر شد ولی تا زمان انتشار نسخه نهایی در ماه سپتامبر به طور کلی از این سیستم عامل کنار رفت.

اکنون به نظر می‌رسد که گوگل دوباره تصمیمش را عوض کرده، با این حال هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که این قابلیت در نسخه نهایی اندروید ۱۲ حضور خواهد داشت یا برای دستگاه‌هایی به جز گوشی‌های پیکسل عرضه می‌شود یا نه. اسم رمز قابلیت مذکور Columbus است.

در گزارش‌های جدید گفته شده که جسچر دو بار تپ در ابتدا قرار بود جایگزین جسچر Active Edge در سری پیکسل 4 شود. با این حال پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 فاقد این ویژگی بودند و به نظر می‌رسد که حساسیت بالای دستگاه‌ها اجازه نمی‌داد که Columbus به درستی کار کند. حالا ظاهرا این مشکلات برطرف شده و جسچر مربوطه فقط با دو تپ محکم در قاب پشتی دستگاه‌ها عمل می‌کند. البته مطابق اکثر ویژگی‌های اندروید، این ویژگی هم در صورت عدم تمایل کاربر قابل خاموش کردن است.

اگر گوگل برنامه زمان‌بندی پارسال خود را دنبال کند، نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ در بهترین حالت به‌صورت محدود در ماه فوریه منتشر می‌شود. شنیده‌ها تا این لحظه حاکی از آن است که یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۲ امکان اشتراک‌گذاری وای‌فای خواهد بود.

اپل هم در iOS 14 قابلیت مشابهی را به آیفون اضافه کرد که Back Tap نام داشت. این میانبر به کاربر اجازه می‌داد تا از صفحه اسکرین‌شات بگیرد، کنترل سنتر را باز کند یا آن را برای چند کار دیگر تنظیم کند. اندروید هم در حال حاضر با اپلیکیشنی موسوم به Tap, Tap می‌تواند این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)