خانهاخبار
از نسل سوم ایرپاد چه می‌دانید؟

از نسل سوم ایرپاد چه می‌دانید؟

هدفون بی سیم جدید اپل با نام AirPods 3 در دست تولید است.
۱۳۹۹/۱۱/۶

مدت هاست که در رسانه‌های خبری، اطلاعات مختلفی در مورد هدفون بی سیم جدید اپل با نام ایرپادز 3 به گوش می‌رسد. طبق پیش بینی‌ها، این محصول در سال جاری میلادی (2021) به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. ظاهرا برای اولین بار از زمان عرضه هدفون بی سیم این شرکت در سال 2016، باید انتظار تغییر در زبان طراحی این محصول را داشته باشیم. در ادامه مطلب، با انتظاراتی که باید از ایرپادز 3 داشته باشیم، بیشتر آشنا می‌شویم.

image

 

تغییر در زبان طراحی

به نظر می‌رسد که سبک و سیاق طراحی ایرپادز 3 با نسل‌های پیشین تفاوت داشته و به ایرپادز پرو نزدیک خواهد شد. به این ترتیب محفظه‌ای که در انتها‌ی آن میکروفون قرار خواهد گرفت، کوچکتر و ارتفاع آن کمتر می‌شود. همچنین قسمتی که درون گوش قرار می‌گیرد نیز با تغییراتی روبرو شده و مانند ایرپادز پرو، به سرپوش سیلیکونی مجهز خواهد شد.

image

 

با وجود این که زبان طراحی ایرپادز 3 به ایرپادز پرو شبیه خواهد شد، اما امکانات و قابلیت‌های نسخه پرو مانند سیستم حذف نویز فعال توسط این نسخه پشتیبانی نمی‌شود. اما ظاهر آن به AirPods Pro شبیه‌تر شده و مطمئنا این تغییر، تأثیرات مثبتی روی آن خواهد گذاشت.

image

 

تصویری که به ایرپادز 3 منتسب شد، در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (2020) در رسانه‌های خبری منتشر شد و زبان طراحی این محصول که شباهت زیادی به ایرپادز پرو دارد را به نمایش گذاشت. ایرپادز 3 با بدنه‌ای بیضی شکل (مانند ایرپادز پرو) همراه خواهد بود و سایز و ابعاد آن نیز کوچک‌تر از نسل پیشین در نظر گرفته شده است.

image

 

سخت‌افزار داخلی جدید

مهندسان کوپرتینویی در حال کار روی چیپست وایرلس جدیدی هستند که احتمالا در ایرپادز 3 شاهد آن خواهیم بود. به این ترتیب اوضاع عمر مفید باتری آن نیز در حد محسوسی بهبود پیدا می‌کند. چیپست وایرلس جدید همچنین باعث می‌شود تا دامنه اتصال هدفون‌ها افزایش پیدا کرده و امکان فاصله گرفتن از آیفون یا سایر محصولات متصل به آن فراهم می‌شود.

شایعاتی در مورد استفاده از سیستم SiP که در ایرپادز پرو شاهد آن بودیم نیز به گوش می‌رسد. به این ترتیب امکانات و قابلیت‌های صوتی بیشتری، در فضایی کوچک‌تر در کنار یکدیگر جمع می‌شوند.

قیمت ایرپادز 3

از آن جا که هدفون جدید، یعنی نسل سوم ایرپادز به قابلیت حذف نویز فعال مجهز نیست، لذا به نظر می‌رسد که افزایش قیمتی در این زمینه رخ نداده و مانند روال سابق، نسخه مجهز به کیس شارژ وایرلس با قیمت 199 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا اپل، نسخه استاندارد که به کمک درگاه لایتنینگ شارژ می‌شد را مجددا عرضه خواهد کرد یا خیر. چرا که حرف و حدیث‌هایی در مورد حذف این مدل به گوش می‌رسد.

تاریخ عرضه ایرپادز 3

پیش بینی می شود که نسل سوم ایرپادز در نیمه اول سال جاری میلادی (2021) به صورت رسمی معرفی و روانه بازار شود. اگر مانند روال سابق و سنت دیرینه کمپانی اپل، شاهد برگزاری رویدادی در ماه مارچ باشیم، احتمالا محصول یاد شده در این زمان معرفی می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)