خانهاخبار
اسنپدراگون 870 معرفی شد؛ تراشه‌ای بهتر از اسنپدراگون 865 پلاس

اسنپدراگون 870 معرفی شد؛ تراشه‌ای بهتر از اسنپدراگون 865 پلاس

کوآلکام امروز از تراشه‌ای 7 نانومتری رونمایی کرد که می‌توانیم آن را به عنوان اسنپدراگون 865 پلاس پلاس حساب کنیم. این تراشه برای گوشی‌های پرچمدار به بازار می‌آید.
۱۳۹۹/۱۱/۲

سال گذشته میلادی شایعات می‌گفتند کوآلکام مشغول کار روی نسخه لایتی از اسنپدراگون ۸۷۵ یا ۸۸۸ است و امروز بالاخره این تراشه را دیدیم. این تراشه‌ساز بزرگ آمریکایی ساعاتی پیش از جدیدترین چیپست خود با نام اسنپدراگون ۸۷۰ رونمایی کرد.

البته اسنپدراگون ۸۷۰ قرار نیست به عنوان اسنپدراگون ۸۸۸ لایت تلقی شود، بلکه بیشتر تراشه‌ای شبیه اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. این دستگاه بیشترین شباهت را به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس دارد و مهم‌ترین تفاوتش با این تراشه در سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتزی آن است که نسبت به تراشه قبلی حدود ۱۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است.

اسنپدراگون ۸۷۰ پردازنده‌ای با ساختار سه خوشه‌ای دارد که شامل یک هسته اصلی کورتکس A77 با سرعت ۳.۲ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A77 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. این تراشه از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰، مودم اسنپدراگون X55 (با پشتیبانی از شبکه‌های موج میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز) و طراحی ۷ نانومتری بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه از جمله قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در دنیای تلفن‌های اندرویدی است که می‌تواند قدرت بالایی را در بازی‌های سه‌بعدی و شبیه‌سازها برای شما به ارمغان بیاورد.

مشخصات آشنای اسنپدراگون ۸۷۰ در بخش‌هایی مثل یادگیری ماشینی و دوربین هم تکرار شده است. این تراشه از پردازنده سیگنال دیجیتالی هگزاگون ۶۹۸ و پردازنده سیگنال تصویری اسپکترا ۴۸۰ استفاده می‌کند. پردازنده سیگنال تصویری از دوربین‌هایی با رزولوشن حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسلی، فیلم‌برداری 8K/30fps، اسلوموشن 960fps و تصویربرداری همزمان ویدیوهای 4K و تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

image

از دیگر ویژگی‌های اسنپدراگون ۸۷۰ می‌توانیم به برخورداری از فناوری Quick Charge 4 Plus، پشتیبانی از صفحات ۱۴۴ هرتزی در رزولوشن +QHD، پشتیبانی از +HDR10 و فناوری TrueWireless کوآلکام اشاره کنیم که برای ایربادها توسعه داده شده است. به نظر می‌رسد که اسنپدراگون ۸۷۰ فاقد فناوری ارتباطی FastConnect 6900 است و در عوض مثل اسنپدراگون ۸۶۵ از 6800 استفاده کرد. این یعنی علاوه بر بلوتوث ۵.۲ به وای‌فای ۶ هم دسترسی پیدا می‌کنید.

کوآلکام تایید کرده که اسنپدراگون ۸۷۰ روی گوشی‌های پرچمدار برندهایی نظیر موتورولا، وان پلاس، اوپو، ویوو و شیائومی به کار گرفته خواهد شد. موتورولا Edge S احتمالا یکی از اولین تلفن‌های هوشمندی است که به این گوشی مجهز می‌شود. به‌علاوه، پیش‌تر افشاگری به نام Max Jambor در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ گفته بود که وان پلاس مشغول کار روی پرچمدار سومی به نام وان پلاس 9E است که احتمال دارد از اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کند.

این شرکت می‌گوید تراشه جدید آن‌ها در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ به بازار می‌آید، بنابراین چیزی تا رویارویی با اولین محصولات مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ باقی نمانده است. اگر این چیپست به‌خوبی قیمت‌گذاری شود شرکت‌ها می‌توانند محصولات پرقدرتی را با قیمت مناسب به دست کاربران برسانند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)