خانهاخبار
نسخه 88 مرورگر گوگل کروم عرضه شد

نسخه 88 مرورگر گوگل کروم عرضه شد

شرکت گوگل، جدیدترین نسخه از Chrome را ارائه کرد.
۱۳۹۹/۱۱/۲

پس از این که ماه‌ها از عرضه نسخه‌های آزمایشی ورژن 88 گوگل کروم می‌گذرد، امروز شاهد ارائه نسخه عمومی آن از سوی گوگل بودیم. در این ورژن شاهد برخی قابلیت‌های جدید به همراه بعضی بهبودها هستیم که در ادامه، چنج لاگ تغییرات این نسخه که توسط گوگل اعلام شده است را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پشتیبانی بهتر از حالت دارک مود

از این پس، قابلیت دارک مود روی اسکرول بار نیز تأثیر خواهد گذاشت و صفحات داخلی بیشتری از جمله Settings، Bookmarks، History و تب New Page نیز به این ویژگی مجهز شده‌اند.

منسوخ شدن پشتیبانی از FTP

از این پس دیگر امکان دسترسی به آدرس کلاینت‌های FTP با دستور ftp:// میسر نخواهد بود. گوگل اعلام کرده است که این روش، از پروتکل ناامنی استفاده می‌کند که تعداد کمی از کاربران، در دنیای امروزی از آن بهره می‌گیرند.

پایان پشتیبانی از macOS X Yosemite

نسخه 88 مرورگر گوگل کروم به پشتیبانی از مک او اس ایکس یوسمیتی پایان داد و کاربران برای استفاده از این نسخه، باید سیستم عامل مک خود را ارتقاء داده یا در صورتی که امکان ارتقاء را نداشته باشند، باید سخت‌افزار را ارتقاء دهند.

پایان پشتیبانی از برخی Add-onها

این ویژگی همزمان با انتشار نسخه 85 مرورگر گوگل کروم پا به دنیا گذاشت و حالا به پایان عمر خود رسیده است.

درخواست مجوز‌ها با مزاحمت کمتر

گوگل در حال تست و گذراندن مراحل آزمایشی درخواست مجوزهایی است که محوطه کمتری را اشغال کرده و به محتوای کادر آدرس بار تجاوز نکند. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌‌کنید، درخواست مجوز استفاده از میکروفون ابتدا به صورت یک کادر بزرگ نمایش داده شده، اما پس از گذشت یک زمان کوتاه به یک کادر کوچک با آیکون مربوطه تبدیل می‌شود.

image

 

تم‌های روشن و تاریک برای کروم او اس

در این نسخه، شاهد تم‌های لایت و دارک بیشتری هستیم که از منوی Quick Settings در دسترس خواهد بود.

در دسترس قرار گرفتن قابلیت Tab Search

کاربران به صورت پیش فرض، قادر به جستجو در تب‌های باز شده از طریق منوی شناور در تب بار نیستند. برای فعال کردن این ویژگی، می‌توانید این دستور را اجرا کنید:

chrome://flags/#enable-tab-search

image

 

بهبودهای نسخه 88 مرورگر گوگل کروم

  • Digital Goods API: اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب که در پلی استور گوگل منتشر شده‌اند، از این پس می‌توانند مانند اپلیکیشن‌های native از سیستم billing پلی استور استفاده کنند.
  • WebXR: AR Lighting Estimation: برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سیستم عامل اندروید، برآورد روشنایی می‌تواند به کمک ساخت مدل‌ها آمده و احساس زنده و طبیعی بودن به آن‌ها بدهد.
  • CSS Aspect-ration Property: این موضوع اجازه می‌دهد تا به وضوح، نسبت ابعادی برای هر عنصر مشخص شود تا رفتار مشابهی با عنصر جایگزین شده داشته باشد.
  • Origin Isolation: اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب می‌توانند امنیت پیج‌ها را با عدم دسترسی به برخی APIها بالا ببرند.
  • JavaScript Engine: نسخه 88 مرورگر گوگل کروم به ورژن 8.8 موتور جاوا اسکریپت مجهز شده است.

مرورگر گوگل کروم به محض ارائه آپدیت جدید، به صورت خودکار نسبت به دانلود و نصب آن اقدام می‌کند. اما از طریق منوی Help> About Google Chrome می‌توانید برای چک کردن در دسترس بودن آپدیت جدید اقدام کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)