خانهاخبار
اپل امکان دانگرید به iOS 12.5 را لغو کرد

اپل امکان دانگرید به iOS 12.5 را لغو کرد

با ارائه iOS 12.5.1، دانگرید به iOS 12.5 دیگر امکان پذیر نیست.
۱۳۹۹/۱۱/۲

همان طور که می‌دانید، اپل همواره به ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای سیستم عامل‌های مختلف مشهور است. در حالی که قسمت اعظمی از آپدیت‌های نرم افزاری ارائه شده توسط اپل به محصولات جدید و دستگاه‌هایی که به تازگی معرفی شده‌اند برمی‌گردد، اما کوپرتینویی‌ها ثابت کرده‌اند که اغلب به فکر محصولات گذشته خود نیز بوده‌اند و ارائه نسخه جدید سیستم عامل آی او اس با ورژن 12.5.1 گویای همین موضوع است.

ظاهرا در نسخه پیشین این پلتفرم که برای آیفون‌های قدیمی‌تر بوده است، مشکلاتی در خصوص نوتیفیکشن‌های مربوط به بیماری کووید 19 وجود داشته است که این بروزرسانی جدید، ایرادات یاد شده را برطرف کرده است. اپل معمولا پس از مدتی کوتاهی از عرضه نسخه جدید سیستم عامل آی اوس، امکان دانگرید به ورژن‌های قدیمی‌تر را لغو می‌کند. با این که iOS 12.5.1 مربوط به آیفون‌های قدیمی است، اما کوپرتینویی‌ها همچنان روی این سنت دیرینه خود پابرجا مانده و به این ترتیب، امکان دانگرید به آی او اس 12.5 دیگر میسر نیست.

در حالی که بسیاری از کاربران در حال حاضر از آی او اس 13 یا 14 استفاده می‌کنند، اما کاربران آيفون 6 یا نسخه‌های قدیمی‌تر، هیچ راهی برای ارتقاء سیستم عامل نداشته و همچنان در بهترین حالت، روی آی او اس 12.5 به سر می‌بردند. نسخه جدید عرضه شده، برخی ایرادات موجود در محیط سیستم عامل iOS 12.5 را از بین برده و نوتیفیکیشن مربوط به بیماری کووید 19 نیز اصلاح شده است.

image

 

اپل معمولا نسخه‌های جدید آی او اس را برای جلوگیری از جیلبریک شدن و بستن حفره‌های یافت شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما خوشبختانه یا متأسفانه، حفره مربوط به جیلبریک شدن آی او اس 12.5 همچنان در این نسخه جدید نیز موجود بوده و علاقمندان به جیلبریک، می‌توانند با خاطری آسوده آیفون خود را به این نسخه آپگرید کرده و به کمک ابزار جیلبریک Chimera، آیفون‌شان را جیلبریک کنند.

با وجود این که کاربران آيفون 6 یا نسخه‌های قدیمی‌تر پس از آپدیت به آی او اس 12.5.1 دیگر امکان دانگرید به IOS 12.5 را نخواهند داشت، اما چنین اقدامی باعث آسیب زدن به جیلبریک نخواهد شد و پس از آپدیت نیز امکان جیلبریک کردن آیفون وجود خواهد داشت. به این ترتیب لغو امکان دانگرید به آی او اس 12.5، آسیبی به کاربران و اهالی دنیای جیلبریک وارد نخواهد کرد.

اگر می‌‌خواهید دلیل لغو امکان دانگرید را بدانید، باید بگوییم که اهالی کوپرتینو همواره معتقد هستند که کاربران آیفون‌ها باید دستگاه خود را روی آخرین نسخه نگه داشته و به این ترتیب، امنیت آن‌ها از این طریق تأمین شود. چرا که جدید ترین نسخه سیستم عامل‌ها همواره با رفع ایرادات امنیتی و حل شدن مشکلات سیستم عامل همراه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)