خانهاخبار
نقشه راه مدیاتک زمان عرضه تراشه 5 نانومتری دیمنسیتی را فاش کرد

نقشه راه مدیاتک زمان عرضه تراشه 5 نانومتری دیمنسیتی را فاش کرد

بر اساس گزارش تازه‌ای که نقشه راه مدیاتک را نشان می‌دهد، حالا می‌توانیم که تراشه‌های بعدی این شرکت توسط چه برندهایی استفاده می‌شوند و تراشه 5 نانومتری آن‌ها چه زمانی به بازار می‌آید.
۱۳۹۹/۱۱/۱

حدود یک هفته پیش اعلام شد که مدیاتک به‌زودی تراشه‌های پرچمدار جدیدش را معرفی می‌کند. دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ چهارشنبه معرفی می‌شوند و با فرآیند تولید ۶ نانومتری ساخته خواهند شد. در حال حاضر A14 بایونیک اپل، Kirin 9000 هوآوی، اسنپدراگون ۸۸۸ کوآلکام و اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ همگی با فرآیند تولید ۵ نانومتری وارد بازار شده‌اند. حالا نقشه راهی از مدیاتک لو رفته که نشان می‌دهد به‌زودی چه شرکت‌هایی از تراشه‌های جدید خط تولید دیمنسیتی استفاده خواهند کرد.

image

به گزارش Digital Chat Station، دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ در ابتدا روی گوشی‌های شرکت اوپو و ویوو (و شاید ردمی) استفاده خواهند شد. این شرکت تراشه ۵ نانومتری خود را برای سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ آماده می‌کند. این تراشه با اسم دیمنسیتی ۲۰۰۰ باز هم برای نخستین بار روی گوشی‌های اوپو و ویوو و برند مستقل آنر به کار گرفته می‌شود. دیمنسیتی ۲۰۰۰ احتمالا از سه هسته جدید ARM به نام‌های کورتکس X2، کورتکس A79 و Mali G79 استفاده می‌کند که هنوز معرفی نشده‌اند. ولی دیمنسیتی ۱۲۰۰ با تراشه کورتکس A78 ساخته می‌شود.

کورتکس A79 (یا همان هسته Matterhorn) افزایش توان کوچکی را فراهم می‌کند. این هسته در مقایسه با هسته قدیمی A73 فقط دو و نیم برابر بیشتر قدرت دارد. هسته سال آینده (۲۰۲۲) با نام Makalu Generation شناخته می‌شود و قدرت آن ۳۰ درصد نسبت به Matterhorn بیشتر خواهد بود. این هسته پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی را کنار گذاشته و فقط امکان اجرای نرم‌افزارهای ۶۴ بیتی را فراهم می‌کند.

image

احتمالا در روزهای آینده اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های آتی مدیاتک اعلام خواهد شد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)