خانهاخبار
وب سایت Parler به حالت آماده باش درآمد

وب سایت Parler به حالت آماده باش درآمد

این وب سایت هفته گذشته به دلایلی نامعلوم، از دسترس خارج شده بود.
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که هفته گذشته، اپل و گوگل، اپلیکیشن Parler را به دلایل امنیتی از فروشگاه نرم‌افزاری خود حذف کردند و همین موضوع، شوک بزرگی به مسئولان آن وارد کرد. در ادامه، موسسه AWS نیز سرورهای پشتیبانی کننده از اطلاعات وب سایت آن را در وضعیت خاموش قرار دادند و در نتیجه، وب سایت مربوطه از دسترس خارج شد. اما حالا به نظر می‌رسد که مشکلات به وجود آمده رفع شده و وب سایت Parler مجددا در وضعیت فعال قرار گرفته است.

روز گذشته خبرنگار CNN، آقای Donie O’Sullivan به عنوان اولین نفر،‌ موفق به مشاهده پیامی از مدیر عامل Parler، آقای John Matze روی صفحه اول وب سایت این اپلیکیشن شد. او در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که کلیه چالش‌ها و مشکلات پیش آمده در حال حل شدن بوده و به زودی، آن‌ها به حالت قبل باز می‌گردند. متن کامل این پیام در تصویر زیر، به وضوح قابل مشاهده است:

image

 

اپلیکیشن Parler به دلیل ایجاد ناامنی و برنامه‌هایی که در جهت ایجاد اخلال در ایالات متحده درون آن سامان دهی شده بود، با مشکل مواجه شد و اپ استور اپل و پلی استور گوگل، به پشتیبانی از آن خاتمه دادند.

به گزارش CNN، وب سایت پارلر توسط موسسه Epik که جزء حزب‌های راست گرای افراطی بوده و میزبانی از شبکه‌های اجتماعی افراطی مانند Gab و 8chan را بر عهده داشته است، پشتیبانی می‌شود.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که وظیفه میزبانی و تأمین سرورهای وب سایت پارلر پس از قطع همکاری آن‌ها با AWS، بر دوش کدام شرکت قرار گرفته است. همچنین از طرف دیگر، هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن پارلر چه زمانی روی فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپ استور و پلی استور قرار خواهد گرفت. مدیر عامل اپل، آقای تیم کوک روز گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد که اگر روند مدیریت بر محتوای اپلیکیشن پارلر بهبود پیدا کند، آن‌ها به زودی محدودیت‌های اعمال شده را به حالت تعلیق درآورده و نرم‌افزار یاد شده را به اپ استور باز می‌گردانند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)