خانهاخبار
آیا تراشه‌های اگزینوس به کامپیوترها هم می‌آیند؟

آیا تراشه‌های اگزینوس به کامپیوترها هم می‌آیند؟

ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا پردازنده اختصاصی خود را به کامپیوترها بیاورد.
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

پس از آن که اپل تراشه 5 نانومتری اختصاصی خود با نام M1 را به دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک آورد، یکی از متحمل ترین اتفاقات، اضافه شدن پردازنده اگزینوس به خط تولید محصولات کامپیوتری سامسونگ بود. با وجود این که تراشه‌های اختصاصی سامسونگ چندی است که روی گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط این کمپانی یا شرکت‌های دیگر یافت می‌شود، اما ظاهرا وقت آن رسیده است که از این پردازنده‌ها روی دستگاه‌های دیگر نیز استفاده شود. طبق اعلام یکی از افشاگران، ظاهرا باید انتظار چنین اتفاقی را در آینده نزدیک داشته باشیم.

اخبار پیرامون اضافه شدن تراشه‌های اگزینوس به دستگاه‌های کامپیوتری، موضوعی جدید به حساب نمی‌آید. اما چنین اتفاقی تا به این لحظه روی نداده است. حال طبق اعلام یکی از افشاگران، ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا پردازنده اگزینوس 1000 که بر پایه ARM طراحی شده است را در آینده نزدیک، به محصولات ویندوزی بیاورد. پردازنده اگزینوس 1000 که در حال حاضر با نام Exynos 2100 شناخته می‌شود و به تازگی شاهد قدرت نمایی آن روی محصولات جدید سامسونگ با نام سری اس 21 بودیم، اولین تراشه 5 نانومتری این برند کره‌ای به حساب می‌آید که قصد رقابت با اسنپدراگون 888 را دارد.

image

 

شخصی با نام کاربری @TheGalox در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شده است که بیش از این، برای رونمایی از پردازنده اگزینوس روی کامپیوترها نمی‌تواند منتظر بماند. البته او هیچ گونه اشاره‌ای به این که تراشه اگزینوس اول برای لپتاپ‌ها یا سایر سیستم‌‌های کامپیوتری عرضه می‌شود، نکرده است. اما از آن جا که عمر مفید باتری این پردازنده به طرز چشم گیری بهبود یافته است، لذا پیش بینی می‌شود که ابتدا، روی سیستم‌های شخصی شاهد آن باشیم. چندی پیش، حرف و حدیث‌هایی در مورد همکاری سامسونگ و AMD برای تولید تراشه و پردازنده گرافیکی مطرح شده بود که نتیجه همکاری آن‌ها، موفق شده بود تا پردازنده اسنپدراگون 865 را در تست‌های بنچمارک شکست دهد.

این بدان معناست که سامسونگ با همکاری AMD، قصد دارد تا تحولی شگرف را در این عرصه آغاز کند. این موضوع توسط مسئولان این برند کره‌ای نیز مورد تأیید قرار گرفته است. البته همان طور که سامسونگ در این راستا با تمام قوا تلاش می‌کند، مهندسان کوالکام نیز دست به کار شده و قصد طراحی و تولید پردازنده‌ای را دارند که به صورت مستقیم، به رقابت با تراشه اختصاصی اپل با نام M1 خواهد رفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)