خانهاخبار
اولین کالبدشکافی گلکسی S21 تعمیرپذیری آسان آن را ثابت می‌کند

اولین کالبدشکافی گلکسی S21 تعمیرپذیری آسان آن را ثابت می‌کند

به فاصله چند روز پس از معرفی پرچمدار جدید سامسونگ، حالا اولین ویدیوی کالبدشکافی گلکسی S21 منتشر شده و نشان می‌دهد که این گوشی تعمیرپذیری خوبی دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

چند روزی بیشتر از زمان معرفی گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ الترا نمی‌گذرد و حالا اولین ویدیوی کالبدشکافی این خانواده منتشر شده است. به‌زودی ویدیوهای بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد تا هر سه مدل با هم مقایسه شود، ولی در این مورد هدف بررسی میزان تعمیرپذیری دستگاه بوده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

وقتی حرف از چیدمان اجزای گلکسی اس ۲۱ به میان می‌آید، گفته می‌شود که قطعات داخلی این دستگاه دقیقا مشابه گلکسی اس ۲۰ است. سامسونگ با این کار توانسته هزینه‌های خود را پایین نگه دارد و مبلغی را صرف یک طراحی جدید نکند. کانال یوتیوبی PBKreviews که ویدیوی کالبدشکافی این دستگاه را منتشر کرده می‌گوید جداسازی قطعات این گوشی کار راحتی است، بنابراین تعمیرکاران به‌راحتی می‌توانند آن را تعمیر کنند.

image

با این حال، اگر بخواهید گلکسی اس ۲۱ را به وسیله تعمیرکاران غیرمجاز تعمیر کنید، احتمالا بعضی از قابلیت‌های دستگاه غیرفعال می‌شود. قبلا دیده بودیم که حسگر اثر انگشت از روی یک A51 خارج و روی دستگاه دیگری از همین مدل کار گذاشته شده بود، ولی سیستم تشخیص اثر انگشت دیگر کار نمی‌کرد. البته در خصوص گلکسی اس ۲۱ به نظر نمی‌رسد که خارج کردن حسگر اثر انگشت کار راحتی باشد، چون این قطعه به بدنه دستگاه چسبیده است.

همچنین، ظاهرا سامسونگ از شگردهای جذابی برای خنک‌سازی چیپست استفاده کرده است. با وجود این‌که اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ تراشه‌های بهینه‌ای هستند، ولی برای اجتناب از ایجاد گلوگاه باید سیستم خنک‌سازی مناسبی برای آن‌ها به کار گرفته شود. به همین دلیل است که سامسونگ از یک لایه گرافیت برای انتقال بهتر حرارت استفاده کرده است. راوی ویدیو می‌گوید صفحه گرافیتی اگر از صفحه مسی یا Vapor Chamber بهتر نباشد، به خوبی آن‌ها دما را کنترل می‌کند.

در مجموع به نظر می‌رسد که اوراق گلکسی اس ۲۱ کار سختی نباشد و با چند بار تماشای ویدیوهایی از این دست بتوانید این دستگاه را باز و بسته کنید. با این حال، هنوز دقیقا معلوم نیست که تعویض قطعات دستگاه محدودیت خاصی دارد یا خیر. احتمالا به‌زودی پاسخ این سوال را دریافت می‌کنیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)