خانهاخبار
سهم ایرپادز از بازار به 29 درصد کاهش پیدا کرد

سهم ایرپادز از بازار به 29 درصد کاهش پیدا کرد

هدفون بی سیم اپل با کاهش فروش محسوس روبرو شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اهالی کوپرتینو نام خود را به عنوان سردم دار هدفون‌های بی سیم به ثبت رسانده‌اند. اما طبق تحقیقات انجام شده اخیر، مشخص شده است که فروش ایرپادها در حال کاهش بوده و سهم این محصول از بازار، از 41 به 29 درصد رسیده است. به نظر نمی‌رسد که اپل در این خصوص آنچنان که باید و شاید نگران باشد، چرا که همین رقم 29 درصدی، در مقایسه با رقبا بسیار زیاد است.

image

 

طبق گزارشی که توسط موسسه تحقیقات Counterpoint منتشر شده، در سه ماهه سوم سال 2020، کاهش سهم اپل از بازار هدفون‌های بی سیم نشان دهنده پایین آمدن میزان فروش ایرپادها نبوده است، بلکه رقبای کوپرتینویی‌ها و از همه مهم‌تر، برند شیائومی عملکرد بهتری از خود نشان داده و سهم خود از بازار را افزایش داده‌اند. سیاست فروش شرکت‌های اپل و شیائومی کاملا با یکدیگر متفاوت است. کمپانی اپل تا به حال، اقدام به فروش ایرپاد با قیمت‌هایی بالا و سرسام آور کرده است و در مقابل، برند چینی رقیب، هدفون‌های بی سیم با قیمت‌های مقرون به صرفه (بین 20 تا 50 دلار) را به فروش رسانده است.

اما شیائومی با وجود عملکرد فوق العاده خود، هنوز به مرز نیمی از فروش ایرپادها هم نرسیده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل فروش بالای ایرپادها، اکوسیستم فوق العاده جذاب و هماهنگ آی او اس باشد. زمانی که شخصی اقدام به خریداری ایرپاد می‌کند، در واقع بسیاری از کارها را برای خود آسان‌تر کرده است. یکی از مهم ترین دلایل، آسان بودن سیستم پیر شدن (Pairing) ایرپاد و آیفون یا آیپد است. به این ترتیب نیازی نیست تا به اپلیکیشن Settings مراجعه کرده و تنظیمات خاصی را انجام دهید. تنها کافی است تا درب کیس ایرپاد را باز کرده، روی دکمه Connect از روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد ضربه بزنید و باقی چیزها را به این دو محصول واگذار کنید.

image

 

مطمئنا مسئله قیمت، برای بسیاری از کاربران به عنوان یک موضوع مهم به حساب می‌آید. چرا که ایرپادز مکس در حال حاضر، با قیمت 549 دلاری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این در حالی است که امکانات این محصول، روی هدفون WH-1000XM4 سونی با قیمت 349 دلار وجود دارد و به این ترتیب، 200 در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد. البته برای هیجان انگیزتر کردن این رقابت، ظاهرا اپل قصد دارد تا نمونه مقرون به صرفه ایرپادز مکس را با قیمت 349 دلار در آینده نزدیک روانه بازار کند. اما تا به این لحظه، هنوز تاریخ دقیقی برای این موضوع عنوان نشده است.

به نظر می‌رسد که اپل در ماه مارچ سال جاری میلادی (2021) از هدفون بی سیم ایرپادز 3 و احتمالا ایرپادز پرو 2 رونمایی خواهد کرد. معرفی و عرضه این دو محصول به بازار، مطمئنا سهم کوپرتینویی‌ها از بازار هدفون‌های بی سیم را باز هم افزایش خواهد داد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که با ورود ایرپادز 3 و ایرپادز پرو 2 به بازار، چه تغییری روی اعداد و ارقام یاد شده اعمال می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)