خانهاخبار
اپل واچ، مهم ترین گجت برای مقابله با کووید 19!

اپل واچ، مهم ترین گجت برای مقابله با کووید 19!

ساعت هوشمند اپل، روز به روز از اهمیت بیشتری در دنیای تکنولوژی برخوردار می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

تصور کنید یکی از گجت‌هایی که امروزه روی مچ بسیاری از کاربران بسته شده است، امکان شناسایی بیماران مبتلا شده به کرونا را داشته باشد. بر اساس گزارش CBS News، ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ قادر هستند تا بیماری کووید 19 را شناسایی کرده و به کاربر در این زمینه هشدار دهند. چرا که در آزمایش‌های اخیر، مشخص شده است که بیش از نیمی از کاربران مبتلا به کرونا، هیچ گونه علائمی در این خصوص نداشته‌اند.

گزارش‌هایی که روی توانایی تشخیص کووید 19 توسط ساعت‌های هوشمند مخابره شده، توسط شرکت‌های سازنده آن‌ها منتشر نشده است. بلکه توسط موسسات پزشکی مانند Mount Sinai Health System در نیویورک و دانشگاه استنفورد کالیفرنیا نقل شده است. امکان استفاده از اپل واچ در خصوص ابتلا به بیماری کرونا، یکی از نکات مثبت این گجت هوشمند به حساب می‌آید که در ادامه، بیشتر به آن می‌پردازیم.

image

 

محققان موسسه Mt. Sinai به تازگی به این موضوع دست پیدا کرده‌اند که اپل واچ، قادر به تشخیص تغییرات ضربان قلب بوده و به این ترتیب، حدودا هفت روز پیش از مثبت شدن آزمایش ابتلا به کرونا، این موضوع را تشخیص خواهد داد. به این ترتیب آن‌ها ضربان قلب فرد مبتلا را بررسی کرده و متوجه تغییراتی در آن شده‌اند. با اندازه گیری و بررسی ضربان قلب و فواصل میان آن‌ها، امنیت یا در معرض خطر قرار گرفتن وی از این طریق مشخص می‌شود. آقای Rob Hirten یکی از پروفسورها در Mount Sinai در این باره چنین اظهار داشته است:

ما پیش از این می‌دانستیم که مارکرهای تغییر پذیری ضربان قلب، با ایجاد التهاب در بدن تغییر می‌کنند و کووید 19، یک اتفاق التهابی شدیدا زیاد است. این موضوع به ما کمک می‌کند تا پیش از ابتلای افراد به کرونا، این موضوع را پیش بینی کرده و از آن جلوگیری به عمل آوریم.

ضربان قلب افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، به صورت نامنظم بوده و فواصل میان ضربان قلب نیز متغیر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که افزایش تنوع ضربان قلب هیچ ارتباطی با افزایش ضربان قلب ندارد. تنوع بالای ضربان قلب نشانه سیستم عصبی فعال بوده و متعلق به شخصی است که مقاومت بیشتری در برابر فشار روانی را دارا است. بنابر این اگرچه ضربان قلب بالا برای سلامتی افراد مفید نیست، اما تنوع بالای ضربان قلب می‌تواند نشانه خوبی باشد.

در زمان انجام این آزمایش، حدود 300 نفر از پرسنل موسسه Mt. Sinai از اپل واچ در فاصله زمانی 29 آوریل تا 29 سپتامبر استفاده کردند. آقای Hirten در ادامه سخنان خود، چنین نقل کرده است:

ما در حال حاضر، افرادی را تحت نظر داریم که احساس بیماری کرده و حالشان خوب نیست. اما به همراه داشتن اپل واچ کاملا یک قضیه جدا به حساب آمده و نیازی به داشتن علائم نیست. به این ترتیب کنترل و شناسایی بیماری‌ها از مدتی قبل فراهم می‌شود.

تحقیقات دیگری که توسط دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به انجام رسید، حاکی از آن است که 81 درصد از افرادی که با نتیجه آزمایش مثبت کرونا روبرو شدند، حدودا 9 روز پیش از انجام آزمایش، با تغییرات ضربان قلب مواجه شده بودند. تغییرات زیاد ضربان قلب می‌تواند حکایت از ابتلا به کرونا را داشته باشد. به این ترتیب محققان دانشگاه استنفورد به کمک اطلاعات نمایش داده روی ساعت‌های هوشمند، متوجه شدند که بین چهار تا هفت روز پیش از انجام آزمایش، آن‌ها با تغییرات ضربان قلب مواجه شده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)