خانهاخبار
اولین آیفون با نمایشگر تاشو به یک ویژگی منحصر به فرد مجهز می‌شود

اولین آیفون با نمایشگر تاشو به یک ویژگی منحصر به فرد مجهز می‌شود

آیفون فولد، آیفون فلیپ یا آیفون با هر نام دیگری، در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

این روزها اخبار و شایعات زیادی در مورد آیفونی با نمایشگر تاشو به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد که مهندسان و طراحان کوپرتینویی، در حال کار روی چنین محصولی هستند. اپل در سال‌های جاری، موفق شده تا مقاومت نمایشگر آیفون‌های جدید در مقابل خط و خش و شکنندگی را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین دلیل عده‌ای از تحلیل گران بر این باور هستند که آن ها قادر خواهند بود تا این استراتژی را روی آیفونی با نمایشگر تاشو نیز عملی کرده و محصولی مقاوم را به مرحله تولید برسانند. در حالی که کمپانی کورنینگ در حال کار روی نمایشگر تاشو اختصاصی با مقاومت بالا است، اما به نظر می‌رسد که مهندسان اپل قصد دارند تا گونه‌ای از صفحه نمایش با سرامیک شیلد (که روی آیفون 12 شاهد آن بودیم) را طراحی کنند که از قابلیت تاشوندگی برخوردار باشد.

آقای جان پراسر، یکی از افراد سرشناس در حوزه افشاسازی اسرار شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، معتقد است که کوپرتینویی‌ها کار روی آیفونی با نمایشگر تاشو را آغاز کرده‌اند و این محصول، در دو مدل مختلف مراحل آزمایشی خود را می‌گذراند. به نظر می‌رسد که هر دو نسخه یاد شده، آزمایش‌های خود در مورد سختی و فشار را پشت سر گذاشته‌اند. به جای استفاده از لولا میان دو نمایشگر برای ایجاد خمیدگی (همان طور که در سرفیس دوئو شاهد آن بودیم) آقای پراسر معتقد است که اپل از یک فرآیند شیمیایی در این خصوص استفاده خواهد کرد که به شیلد سرامیکی کمک می‌کند تا به دفعات زیاد، از محل مورد نظر خم شده و مجددا در صورت نیاز، به جایگاه اولیه خود بازگردد.

image

 

در این گزارش آمده است که یکی از مدل‌های یاد شده، مانند گلکسی زد فولد 2 خواهد بود و پس از باز شدن، با یک نمایشگر بزرگ‌تر روبرو هستیم و در مقابل، مدل دوم از شکل و شمایلی مانند گلکسی زد فلیپ بهره می‌برد. متأسفانه پروتوتایپ هر دو محصول اشاره شده در حال حاضر، در دست توسعه بوده و به این ترتیب، اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها در دسترس نیست. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد که در سال جاری میلادی (2021) اتفاقی در این زمینه روی دهد و سال آینده، باید منتظر آن‌ها باشیم.

 

پیش بینی می‌شود که آیفونی با نمایشگر تاشو و حافظه داخلی حداقل 256 گیگابایتی، با قیمت 1499 دلار روانه بازار شود. در کنار آیفون، همچنین شایعات و حرف و حدیث‌هایی در مورد آیپد با نمایشگر تاشو نیز به گوش می‌رسد که با ابعاد نمایشگری مانند مک بوک‌ها همراه خواهد بود. البته تمامی این موارد در حال حاضر، تنها در حد حدس و گمان بوده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که گذشت زمان، چه داستان‌هایی را برای ما نقل خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)