خانهاخبار
آیمک جدید با حاشیه‌های کمتر و تراشه اپل سیلیکون به بازار می‌آید

آیمک جدید با حاشیه‌های کمتر و تراشه اپل سیلیکون به بازار می‌آید

بلومبرگ در گزارش جدیدی مدعی شده که اپل مشغول کار روی مدل‌های جدیدی از آیمک با طراحی تازه است که حاشیه‌های بزرگ اطراف نمایشگر این دستگاه را حذف می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

در ادامه حرکت اپل برای متحول‌سازی خط تولید کامپیوترهای مک، حالا به نظر می‌رسد که این شرکت برنامه‌های مهمی برای سری آیمک در نظر گرفته است. از حدود یک سال پیش شایعاتی درباره آیمکی با طراحی تازه شنیده شده بود. حالا بلومبرگ اطلاعات جدیدی را درباره این محصول به اشتراک گذاشت است.

آیمک جدید اطراف نمایشگر حاشیه کمتری خواهد داشت و لبه بزرگ پایین صفحه هم حذف می‌شود تا این دستگاه شباهت بیشتری به پرو دیسپلی XDR پیدا کند. آیمک بعدی به جای طراحی پشتی خمیده مسطح خواهد بود. طراحی مسطح ظاهرا رویکرد جدید اپل در تمامی محصولات این شرکت است که از آیپد پرو شروع شد، به آیفون رسید و حالا قرار است در آیمک و حتی مک‌بوک پرو هم اعمال شود.

آیمک پرو جدید با دو مدل جایگزین مدل‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی قبلی می‌شود و یکی از این مدل‌های جدید ۲۳ تا ۲۴ اینچ خواهد بود. این محصولات با تراشه‌های اپل سیلیکون به بازار می‌آیند تا علاوه بر ظاهر جدید پردازنده تازه‌تر و قوی‌تری داشته باشند.

اپل در نظر دارد تا آیمک‌های جدید را به نسل تازه‌ای از تراشه‌های اختصاصی خود مجهز کند و GPU قدرتمندتری را در اختیار آن‌ها قرار دهد. این شرکت فعلا مشغول آزمایش تراشه‌هایی با ۱۶ هسته قدرتمند و ۴ هسته بهینه است، ولی مدل‌های رده بالای کامپیوترهای رومیزی این شرکت می‌توانند به پردازنده‌هایی با ۳۲ هسته مجهز شوند. به‌علاوه، اپل در حال کار روی فناوری‌های بهبودیافته GPU است و گرافیک‌هایی با ۱۶ و ۳۲ هسته را در دست آزمایش قرار داده است.

کوپرتینویی‌ها احتمالا سری جدید آیمک‌های خود را در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌کنند ولی فعلا تاریخ مشخصی برای عرضه آن‌ها اعلام نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)