خانهاخبار
برندگان و بازندگان محصولات موتورولا در سال 2020

برندگان و بازندگان محصولات موتورولا در سال 2020

در این مطلب می‌خواهیم با محصولات محبوب یا بداقبال موتورولا آشنا شویم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

موتورولا در سال 2020 گوشی‌های هوشمند زیادی را روانه بازار کرد که شامل محصولات پرچمدار یا میان رده می‌شد. در این مطلب می‌خواهیم آن‌ها را به صورت مستقل بررسی کرده و ببینیم که کدام یک مورد استقبال اهالی تکنولوژی قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر، کدام یک با اقبال عمومی خوبی مواجه نشدند.

برندگان شماره یک و دو: موتو G 5G و موتو G 5G پلاس

image

 

این دو محصول از لحاظ ظاهر، شباهت آنچنان زیادی به یکدیگر ندارند. اما در کنار عدم شباهت ظاهری، تفاوت‌هایی در سخت‌افزار آن‌ها نیز وجود دارد. صفحه نمایش آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و موتو جی 5G پلاس از نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر 21:9 و نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌برد. تراشه قرار گرفته درون بدنه این گوشی هوشمند نیز کاملا متفاوت بوده و نسخه پلاس، از دوربین سلفی دوگانه برخوردار است.

پس چرا ما این دو محصول را در کنار یکدیگر آورده‌ایم؟ جواب این سوال بسیار آسان است. هر دو گوشی هوشمند یاد شده، مثال‌های بسیار خوبی برای یک محصول میان رده با قابلیت‌های جذاب به حساب می‌آید. بد نیست بدانید که موتورولا، در ماه جولای سال گذشته میلادی (2020) ابتدا اسمارت فون موتو جی 5G پلاس را معرفی کرد که به پردازنده اسنپدراگون 765G مجهز بود و فناوری نسل پنجم شبکه مخابراتی را برای کاربران خود به ارمغان آورد.

موتو جی 5G کمی بعد از آن وارد دنیای تکنولوژی شد، اما این محصول به پردازنده اسنپدراگون 750G 5G مجهز بود. در راستای کاهش هزینه، موتورولا تصمیم گرفت تا تعداد مگاپیکسل‌های دوربین‌های این محصول را نیز کاهش دهد و همین موضوع باعث شد تا قیمت آن به 300 یورو تنزل پیدا کند.

 

تمام توضیحات یاد شده باعث شد تا هر دو محصول بتوانند به عنوان محبوب ترین گوشی‌های موتورولا نام خود را به ثبت برسانند. اگر ما مجبور به انتخاب یکی از آن‌ها بودیم، مطمئنا به سراغ Moto G 5G Plus می‌رفتیم که دوربین‌های پیشرفته تری داشته، نمایشگر آن حاوی نرخ نوسازی 90 هرتزی است و پردازنده آن نیز مدل بالاتری در نظر گرفته شده است.

برندگان شماره سه و چهار: موتو G8 Power و موتو G9 Power

image

 

سری پاور محصولات موتورولا در حالت کلی، جایگاه خاصی در میان محصولات این کمپانی دارا است. یکی از بزرگ ترین خصوصیات این گوشی‌های هوشمند، عمر مفید باتری زیاد آنها است. در محصولات سری پاور که در سال گذشته میلادی عرضه شد، تنها موتو جی پاور با اقبال عمومی خوبی مواجه نشد. چرا که به نظر می‌رسید مدل دانگرید شده Moto G8 Power است.

موتو جی 8 پاور در پشت بدنه، حاوی چهار لنز بود که حاوی مشخصات زیر است:

  • لنز اصلی 16 مگاپیکسلی
  • لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی
  • لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم دوبرابری اپتیکال
  • لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی

مسئولیت تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری یاد شده بر دوش باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است که تکنولوژی شارژ سریع 18 واتی را با خود به همراه دارد.

انتخاب بین Moto G8 Power و Moto G9 Power تا حد زیادی سخت به نظر می‌رسد. چرا که تاریخ تولد جی 9 پاور کمی جدید‌تر است، اما این محصول به جای اسنپدراگون 665، به اسنپدراگون 662 مجهز شده است. البته بد نیست بدانید که Snapdragon 662 از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند که این موضوع برای باتری 6000 میلی آمپر ساعتی جی 9 پاور موتورولا یک مزیت به حساب می‌آید.

image

 

اما موتورولا برای این که انتخاب بین این دو محصول را سخت‌تر کند، دو لنز اولترا واید و تله فوتو را از Moto G9 Power حذف کرده است. از آن‌جا که دوربین اصلی آن یک قطعه سخت‌افزاری چهارگانه 64 مگاپیکسلی است که امکان زوم دو برابری دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد، لذا فقدان لنز تله فوتو در این محصول به هیچ عنوان حس نمی‌شود.

با تمام این تفاسیر، انتخاب بین G8 Power و G9 Power بسیار سخت بوده و همه چیز به شخص خریدار وابسته خواهد بود. اما هر دو محصول از نظر بسیاری از کارشناسان، برنده بوده و شایسته تقدیر هستند.

بازنده‌های شماره یک، دو و سه: موتو G Fast، موتو G Stylus و موتو G Pro

image

 

برخی محصولات سری جی موتورولا متأسفانه با اقبال عمومی خوبی مواجه نشدند. از جمله آنها می‌توان به موتو جی فست اشاره کرد که در حالت کلی، نسخه ضعیف شده G8 Power به حساب می‌آید. رزولوشن نمایشگر 6.4 اینچی آن به اچ دی پلاس تنزل پیدا کرده، لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو حذف شده و دوربین سلفی آن نیز ضعیف‌تر شده است. همچنین ظرفیت باتری نیز به 4000 میلی آمپر ساعت رسیده و سرعت شارژ سریع آن نیز تا 10 وات کاهش پیدا کرده است. تمامی این موارد باعث شده تا Moto G Fast محصولی باشد که کمتر کسی به دنبال خرید آن است.

موتو جی استایلس و موتو جی پرو نیز محصولاتی بازنده به حساب می‌آیند. البته Moto G Pro کمی نسبت به دو محصول دیگر مورد بحث در این بخش، به لطف شارژ سریع 15 واتی و پشتیبانی از NFC و قابلیت دو سیم کارته بودن، با اقبال عمومی بهتری مواجه شد.

image

 

این دو گوشی هوشمند در مقایسه با موتو جی فست، از ارج و قرب بیشتری برخوردار هستند. چرا که دوربین اصلی آن‌ها به 48 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده و لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید نیز با این مورد همراه است. تراشه اسنپدراگون 665 نیز به قوت خود باقی مانده است.

شاید قیمت نامناسبی که برای این دو محصول در نظر گرفته شده بود، باعث شد تا استقبال خوبی از آن‌ها به میان نیاید و تخفیف‌هایی که پس از عرضه نیز برای این دو اسمارت فون در نظر گرفته شد، مزید بر علت نشد و به این ترتیب، دو گجت یاد شده کم کم از خاطره‌ها محو شدند.

برنده شماره پنج: موتو E7

image

 

اگر به دنبال یک محصول مقرون به صرفه از موتورولا با سخت‌افزار مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما Moto E7 است. پردازنده Helio G25 مدیاتک به همراه 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگابایتی، باعث می‌شود تا با یک محصول خوش قیمت روبرو باشیم. این گوشی هوشمند برای افرادی که تنها نیاز به تماس و ارسال اس ام اس دارند، یک محصول مناسب به نظر می‌آید.

بد نیست بدانید که با وجود قیمت مناسب Moto E7، این گوشی هوشمند به دوربین 48 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که برای استفاده روزانه، بسیار معقول به نظر می‌رسد.

بازنده شماره چهار: Razr 5G

image

 

ورود موتورولا به عرصه گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو بسیار هیجان انگیز بود، اما متأسفانه پس از گذشت مدتی، توجه‌ها به این محصول رفته رفته کم و کم‌تر شد. همزمان با عرضه گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد از سوی سامسونگ، تمرکز خریداران ناخودآگاه از روی Motorola Razr 5G برداشته شد و این محصول به مرور زمان، به خاطره‌ها سپرده شد.

نسخه 2020 این محصول با مجهز شدن به دوربین 48 مگاپیکسلی و رفع ایرادات آن، یک محصول قابل توجه به شمار می‌آمد. اما با توجه به شروع نامناسب موتورولا در این زمینه، کاربران و خریداران به صورت اتوماتیک توجه زیادی به این مدل نیز نکردند.

البته زبان طراحی اصلی و نمایشگر P-OLED به همراه لولای همراه با ایراد آن، همچنان به قوت خود باقی مانده بود و احتمالا همین موضوع، سبب شد تا استقبال آنچنان مناسبی از آن به عمل نیاید. با این که پردازنده اسنپدراگون 765G برای چنین محصولی یک گزینه شدیدا مناسب به نظر می‌آید، اما قیمت 1499 یورویی آن باعث می‌شود تا کمتر کسی به سراغ آن برود.

برنده یا بازنده؟ موتورولا اج پلاس

image

 

محصولات دوگانه Edge موتورولا که در سال 2020 عرضه شدند، نتوانستند آنچنان که باید و شاید مانند پرچمداران دیگر کمپانی‌ها خودی نشان بدهند. اما سری Edge محصولات موتورولا، آغازگر تغییرات خوبی به حساب می‌آیند که می‌توان آینده روشنی پیش روی آن‌ها تصور کرد.

نمایشگر OLED آبشاری Motorola Edge+ با نرخ نوسازی 90 هرتزی، پردازنده اسنپدراگون 865، 12 گیگابایت رم، حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.0، دوربین سه گانه و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ بی سیم معکوس، همگی باعث شده تا این محصول یک گوشی هوشمند پرچمدار به حساب آید.

اما عملکرد نامناسب دوربین این گوشی هوشمند در شرایط نوری کم، عدم برخورداری از گواهی تأییدیه IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و امکانات محدود آن در هنگام فیلمبرداری، باعث شده تا موتورولا اج پلاس عملکرد نامناسبی در مقایسه با سایر پرچمداران از خود نشان دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)