خانهاخبار
وزارت دفاع آمریکا شیائومی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

وزارت دفاع آمریکا شیائومی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

وزارت دفاع آمریکا با افزودن نام شیائومی و هشت شرکت دیگر مانع از سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در این شرکت‌ها خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

وزارت دفاع آمریکا در آخرین روزهای دولت ترامپ نام ۹ شرکت چینی را به فهرست سیاه خود اضافه کرده و در این میان اسم شیائومی هم دیده می‌شود. این فهرست شامل شرکت‌هایی است که ظاهرا با ارتش چین ارتباط دارند و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشغول فعالیت در ایالات ‌متحده‌اند.

این وزارت‌خانه با استناد به تبصره ۱۲۳۷ از قانون مجوزهای‌های دفاع ملی به سال ۱۹۹۹ فهرست سیاه جدید خود را منتشر کرده است. این تبصره بر نهادهایی تمرکز دارد که خدمات تجاری، تولیدی یا صادراتی انجام می‌دهند. با این حال، مشخص نیست که شیائومی دقیقا چگونه تحت مفاد آن قرار می‌گیرد، چون این شرکت عمدتا در زمینه تولید محصولات مصرفی فعالیت دارد.

به گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران آمریکایی حالا باید تا تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ سهام خود را از این شرکت‌ها خارج کنند. دلیل این امر امضای فرمانی اجرایی توسط ترامپ در ماه نوامبر ۲۰۲۰ است که جلوی سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های حاضر در فهرست سیاه وزارت دفاع را می‌گیرد. از جمله شرکت‌هایی که قبلا در این فهرست قرار گرفته بودند می‌توانیم به هوآوی و SMIC اشاره کنیم.

در حال حاضر مشخص نیست که این اتفاق چه تاثیری بر آینده شیائومی خواهد داشت، چون اطلاعیه امروز جلوی تمامی مبادلات تجاری با این شرکت را نمی‌گیرد، ولی آن‌ها سرمایه‌گذاران آمریکایی زیادی دارند که حالا با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد. برای مثال کوآلکام قبلا به‌شکل عمومی اعلام کرده بود که در شیائومی سرمایه‌گذاری کرده و حالا باید تا ۲۱ نوامبر سهام خود را بفروشد. این اتفاق مطمئنا بر قیمت سهام شیائومی تاثیر می‌گذارد، ولی احتمالا بر زنجیره تامین آن‌ها اثر منفی نخواهد داشت.

تفاوت شرایط شیائومی با هوآوی در آن‌جاست که هوآوی در فهرست موجودیت وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته و از انجام هر گونه مراوده تجاری با شرکت‌های آمریکایی منع شده است.

شیائومی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود به رد اتهامات وارده پیرامون ارتباط آن‌ها با ارتش چین پرداخته است. این شرکت می‌گوید شیائومی تحت تملک، کنترل یا وابستگی به ارتش چین قرار ندارد، و با تبعیت از قوانین و مقررات به فعالیت‌های خود ادامه داده است. این غول چینی تاکید می‌کند که محصولات و خدمات آن‌ها برای مصارف عادی و تجاری ارائه می‌شوند. شیائومی می‌گوید اقدامات لازم را برای حمایت از سهام‌داران و شرکای خود انجام خواهد داد و در موقع مقتضی اطلاعات بیشتری را در این رابطه منتشر می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اون از هوآوی
اینم از ژیائومی
دیگه باید به ZTE شیفت کنیم?
oppO یا vivO
اوپو رِنو
ویوو نِکس