خانهاخبار
نسل چهارم سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

نسل چهارم سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

ایزوسل HM3 چهارمین نسل از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ است که با تغییرات و بهینه‌سازی‌های قابل توجهی برای اولین بار روی گلکسی اس 21 الترا به کار گرفته می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

سامسونگ امشب از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید خود با نام ایزوسل HM3 رونمایی کرد. این محصول چهارمین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی کره‌ای‌هاست که با کمک طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها می‌تواند تصاویر شفاف و پرجزئیاتی را به ثبت برساند. این شرکت قابلیت فوکوس خودکار و دامنه پویای ایزوسل HM3 را ارتقا بخشیده است. این سنسور تجمیعی از جدیدترین فناوری‌هایی است منجر به ارائه بهترین کیفیت تصویربرداری در موبایل‌های امروزی می‌شود.

ایزوسل HM3 سنسوری با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتری است. این سنسور دارای قابلیتی موسوم به Super PD Plus است که به فوکوس خودکار سریع‌تر دوربین کمک می‌کند. ایزوسل HM3 از میکرولنزهایی استفاده می‌کند که برای فوکوس خودکار بهینه‌سازی شده‌اند. سامسونگ مدعی است که با این کار توانسته دقت اندازه‌گیری‌های دوربین را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. راهکار جدید PDAF یا «فوکوس خودکار تشخیص فاز» اطمینان می‌یابد که فوکوس شارپ‌تری روی اشیا متحرک صورت بگیرد و تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور در مجموع بهتر شود.

image

سامسونگ همچنین با کمک Smart ISO Pro عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور را بهبود بخشیده است. این قابلیت نوعی فناوری دامنه پویای بالاست که هر فریم را در هر لحظه در دو حالت با ISO بالا و پایین ثبت و بعد آن‌ها را درون تصویری با عمق رنگی ۱۲ بیتی ادغام می‌کند تا نویز بسیار کمتری داشته باشند.

قابلیت Smart ISO Pro برای خلق تصاویر مرسوم HDR نیازی به ثبت تصاویر با نوردهی‌های مختلف ندارد. با این کار اعوجاج تحرک نیز کاهش پیدا می‌کند. قابلیت مذکور قادر است حساسیت نوری را در محیط‌های کم‌نور تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM3 برای ترکیب ۹ پیکسل مجاور هم از تکنیک ادغام ۹ پیکسله استفاده می‌کند تا عملکرد سنسورهای تصویری ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتری را شبیه‌سازی کند. این روش به‌خصوص در شرایطی کاربرد دارد که نور برای عکاسی با وضوح بالا مناسب نیست. پردازنده تصویریِ ادغام هم بهبود یافته تا امکان جابه‌جایی آسان بین رزولوشن‌های ۱۰۸ و ۱۲ مگاپیکسلی را فراهم کند.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید سامسونگ هم‌اکنون در فاز تولید انبوه قرار دارد. گلکسی اس ۲۱ الترا اولین موبایلی است که از این سنسور استفاده می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)