خانهاخبار
سامسونگ علت حذف آداپتور شارژر و ایرفون سیمی از گلکسی S21 را توضیح داد

سامسونگ علت حذف آداپتور شارژر و ایرفون سیمی از گلکسی S21 را توضیح داد

سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای با اتکا بر دلایل زیست محیطی توضیح داد که چرا تصمیم به حذف آداپتور شارژر و ایرفون سیمی از جعبه سری گلکسی S21 گرفته است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

شایعاتی که بسیاری از طرفداران امیدوار بودند صحیح نباشد، درست از آب درآمد. سامسونگ به فاصله چند ماه پس از تمسخر اپل به خاطر حذف آداپتور شارژر از جعبه سری آیفون ۱۲، حالا خودش با اقدامی مشابه این وسیله را از جعبه سری گلکسی اس ۲۱ حذف کرده است.

image

اپل در مراسم رونمایی از سری آیفون ۱۲ دلایل زیست محیطی را به عنوان علت حذف آداپتور شارژر اعلام کرد. سامسونگ در این زمینه هم با تکیه بر استدلالی مشابه سعی دارد تصمیم خود را برای طرفدارانش موجه کند. این شرکت در بیانیه‌ای پیرامون این اتفاق می‌گوید:

ما متوجه شدیم که کاربران بیشتر و بیشتری از همان لوازم جانبی قبلی خود استفاده می‌کنند و سعی دارند با اتخاذ تصمیمات پایا عادات بازیافت‌پذیری بهتری را ترویج دهند. به همین منظور و برای حمایت از جامعه کاربران گلکسی اقدام به حذف آداپتور شارژر و ایرفون از جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند گلکسی کردیم.

ما باور داریم که حذف تدریجی آداپتور شارژر و ایرفون از داخل جعبه محصولات می‌تواند به حل مشکلات مصرف پایا کمک کند و فشاری را از روی دوش مصرف‌کنندگان بردارد که هر بار با دریافت شارژرهای غیرضروری در موبایل‌های جدید به آن‌ها تحمیل می‌شد.

ما از سال ۲۰۱۷ مشغول استفاده از درگاه‌های استاندارد USB-C هستیم، بنابراین شارژرهای قدیمی همچنان می‌توانند با مدل‌های جدید محصولات گلکسی استفاده شوند.

شاید تنها نکته متفاوت در رویکرد سامسونگ کاهش نسبی قیمت در مقایسه با نسل قبلی پرچمداران این شرکت باشد. البته این قضیه تنها از یک بُعد قابل بررسی نیست، چون برای مثال گلکسی اس ۲۱ قاب پلاستیکی دارد ولی گلکسی اس ۲۰ قاب شیشه‌ای داشت. علاوه بر این، شکاف کارت microSD هم از سری جدید گوشی‌های سامسونگ حذف شده است.

این شرکت حالا شارژر سریع جداگانه ۲۵ واتی خود را که قبلا با قیمت ۳۵ دلار عرضه می‌شد با قیمت ۱۹ دلار به دست مشتریان می‌رساند. جعبه سری گلکسی اس ۲۱ اکنون فقط شامل یک کابل USB-C، یک سوزن سیم کارت و یک دفترچه راهنمای سریع است.

با تمام این تفاصیل، سامسونگ تصمیم خود را گرفته و راهی جز پذیرش آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که پس از اپل و حالا سامسونگ شرکت‌های بیشتر و بیشتری به این سمت حرکت می‌کنند و در نهایت آداپتور شارژر و ایرفون سیمی هم مثل جک هدفون به تاریخ می‌پیوندند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

پرهام

۱۴۰۰/۱۰/۲
خداوکیلی دلیل خیلی چرطی اوردن?
اومدیو یکی سامسونگ نداشته قبلا چیکار کنه.
خدا شفا بده??

محمد

۱۴۰۰/۷/۲۵
فکر میکردم فقط از مدیران محترم ما همچین طرحهای انتظار می‌رفت. به خودمون یه کم امیدوار شدم.

سید روح اللا

۱۳۹۹/۱۰/۲۶
دیگه این دنیا به درد نمیخوره .

محمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۵
این توجیه خجالت آوره ، اولا شاید من اولین باره میخوام گوشی بگیرم دوما اصلا قبلا گوشی داشتم ولی فروختمش به یکی دیگه . چرا توجیه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۲۵
آخه این چه توجیهیه?
مثل این میمانه که بری نمایندگی ماشین‌تو تحویل بدن البته بدونِ سوئیچ!
یه سیخ‌جگری خم کنی و از درز شیشه رد کنی بره پایین تا درب باز بشه