خانهاخبار
گوشی هوشمند گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ معرفی شد

گوشی هوشمند گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ معرفی شد

پیشرفته ترین عضو سری اس 21 سامسونگ رونمایی شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

محصولات سری اس سامسونگ حدود یک دهه است که در دنیای تکنولوژی حضور دارند، اما این بار قضیه تا حدودی متفاوت است و با محصولاتی جذاب تر از همیشه روبرو هستیم. نسخه اولترا محصولات سامسونگ همواره با مدل‌های معمولی تفاوت‌های اساسی داشته‌اند و این قضیه، این بار نیز مجددا تکرار شده است.

تقریبا کمی کمتر از یک سال پیش بود که سری اولترا سامسونگ، به دنیای تکنولوژی معرفی شد. یکی از بزرگ ترین تفاوت‌های نسخه اولترا با مدل پلاس، قوی تر بودن دوربین آن بوده است. این قضیه در سال جاری نیز همچنان صادق است، اما یک تغییر مهم دیگر نیز روی داده است.

گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ را می‌توان پیشرفته ترین مدل این سری به حساب آورد که یک خاصیت جدید را نیز با خود به همراه آورده است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، همه چیز به نمایشگر و دوربین برمی‌گردد.

صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED 2X گلکسی اس 21 اولترا نسبت به نسل پیشین کمی کوچک‌تر شده است و حالا توسط Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. رزولوشن 1440p+ همچنان به قوت خود باقی مانده و این در حالی است که دو مدل دیگر، به رزولوشن 1080p+ تنزل درجه پیدا کرده‌اند.

image

 

این اولین نمایشگر سامسونگ است که در رزولوشن 1440p+ قادر است تا نرخ نوسازی 120 هرتزی را در اختیار کاربر قرار دهد. نرخ رفرش متغیر این صفحه نمایش قادر است تا در صورت نیاز، آن را تا 10 هرتز نیز پایین آورد. به این ترتیب میزان مصرف شارژ باتری نیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همچنین با روشنایی 1500 نیتی، با روشن ترین نمایشگر سامسونگ روبرو خواهیم بود.

اما یکی از تغییرات بزرگ گلکسی اس 21 اولترا، پشتیبانی آن از قلم اس پن یا سایر استایلوس‌هاست. از آن جا که این محصول مانند گلکسی نوت محفظه‌ای برای قرارگیری قلم به همراه ندارد، لذا انتخاب با شماست که قلمی بزرگ را تهیه کنید، یا قلمی کوچک را برای حمل آسان خریداری نمایید. قلم اس پن به شما این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم به راحتی نوت برداری کنید یا ایده‌های خود را به صورت نقاشی، روی گلکسی اس 21 اولترا ثبت و ضبط کنید.

image

 

به عنوان اولین تغییرات در حوزه دوربین می‌توانیم به دوگانه شدن لنز تله فوتو اشاره کنیم. لنز پریسکوپ به شما امکان زوم اپتیکال 10 برابری یا زوم پیش فرض 3 برابری را می‌دهد. سنسور اصلی این محصول نیز امکان زوم 1 تا سه برابری دیجیتالی، بدون افت کیفیت را در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 21 اولترا با بهبودهایی روبرو شده است. سامسونگ نام این سنسور را Bright Night گذاشته است که به کمک آن، عکاسی در شرایط نوری کم به طرز شگفت انگیزی بهبود خواهد یافت. اگر مایل به شکار تصاویر بهتری نیز باشید، می‌توانید از تنظیمات دستی آن استفاده نمایید.

گلکسی اس 21 اولترا، اولین محصول سامسونگ خواهد بود که نرخ فریم 60fps در رزولوشن 4K برای تمامی لنزها، از جمله لنز 40 مگاپیسکلی سلفی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز تله فوتو را برای کاربران به ارمغان آورده است.

image

 

حالا به سراغ یکی از تغییرات کوچک، اما مهم گلکسی اس 21 اولترا می‌رویم. این محصول از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند که پهنای باند بالا با حداقل تأخیر ممکن را در اختیار کاربر می‌گذارد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن، با همان ظرفیت سال گذشته همراه خواهد بود که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و تنها در 30 دقیقه، 50 درصد شارژ می‌شود. متأسفانه مانند آیفون‌های 2020، خبری از آداپتور شارژر درون جعبه نیست! اما یک نکته مثبت این است که امکان استفاده از تمامی شارژرها (مدل‌های PPS) فراهم خواهد بود.

گلکسی اس 21 اولترا با ظرفیت 128 گیگابایتی به عنوان مدل پایه عرضه می‌شود. اما مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی نیز برای علاقمندان به ظرفیت‌های بالاتر در نظر گرفته شده است.

image

 

در مورد رم دستگاه، باید بگوییم که نسخه پایه آن با 12 گیگابایت رم همراه خواهد بود که در صورت تمایل، می‌توانید نسخه 16 گیگابایتی را سفارش دهید.

سامسونگ این بار نیز تصمیم گرفته است تا گلکسی اس 21 اولترا را در دو نسخه مستقل، یکی با تراشه اسنپدراگون 888 و دیگری با پردازنده اگزینوس 2100 طراحی و تولید نماید. البته بد نیست بدانید که در این زمینه، شما اختیاری نخواهید داشت و همه چیز، به منطقه و محل سکونت شما برمی‌گردد. مانند همیشه، ساکنین آمریکای شمالی نسخه اسنپدراگون را در اختیار خواهند داشت و اهالی اروپا و کشور هند، قادر به خرید نسخه اگزینوس خواهند بود.

گلکسی اس 21 اولترا به صورت پیش فرض به یازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری One UI 3.5 مجهز است.

image

 

گلکسی اس 21 اولترا 5G با قیمت 1250 یورو (1150 پوند) برای مدل پایه با 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه خواهد بود. به این ترتیب شاهد کاهش قیمت 100 یورویی یا 50 پوندی نسبت به گلکسی اس 20 اولترا هستیم. متأسفانه نسخه 2021 اسمارت فون‌های سری اس سامسونگ حاوی مدل 4G نیستند.

این محصول از 29 ژانویه مصادف با دهم بهمن ماه در فروشگاه‌ها در دسترس خریداران خواهد بود. اما افرادی که در طرح پیش فروش آن شرکت کنند، مطمئنا زودتر به گلکسی اس 21 اولترا دسترسی خواهند داشت. اگر چنین حرکتی را انجام دهید، هدفون گلکسی بادز پرو جدید و محصول تازه سامسونگ با نام اسمارت تگ نیز به صورت رایگان، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali

۱۳۹۹/۱۰/۲۵
انباکس و برسی سری جدید گلکسی s21
http://www.vidocen.com/video/1053/Galaxy-S21-Ultra-Official-Unboxing-I-Samsung?lang=en-US

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۲۵
با اعمال تعرفه‌های جدید، آرزوی داشتنِ این سوگولی را به غسالخانه می‌بریم?
،،
آنقدر آرزوهایم را به گور بُرده‌ام..
که دیگر جایی برای جسدم نیست...