خانهاخبار
ایسوس لپ‌تاپ گیمینگ TUF Dash، مدل‌های جدید ZenBook و یک مانیتور تازه را معرفی کرد

ایسوس لپ‌تاپ گیمینگ TUF Dash، مدل‌های جدید ZenBook و یک مانیتور تازه را معرفی کرد

ایسوس با دست پر به CES 2021 آمد و لپ‌تاپ‌های متنوعی را از خانواده گوناگون به نمایش گذاشت. در ادامه مطلب نگاه کوتاهی به این محصولات می‌اندازیم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

ایسوس امروز محصولات متنوعی را از گروه کامپیوترهای شخصی خود معرفی کرد. این شرکت پس از معرفی کروم‌بوک‌های خود از نسخه OLED لپ‌تاپ دوصفحه‌ای ZenBook Pro Duo 15، نوت‌بوک گیمینگ TUF Dash 15، زنبوک Duo 14، ویووبوک S14، اکسپرت‌بوک B9450CEA و Asus BR1100 برای مصارف آموزشی پرده برداشت. این شرکت همچنین نمایشگر ProArt Display PA 148CTV و پروژکتور ZenBeam Latter را معرفی کرد. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به همه این محصولات بیندازیم.

ASUS ZenBook Pro Duo 15 OLED (UX582)

image

این شرکت پیش‌تر ZenBook Pro Duo 15 SE را معرفی کرده بود، اما حالا از نسخه پریمیوم‌تر این دستگاه با نمایشگر 4K OLED HDR و نمایشگر لمسی ثانویه 4K رونمایی کرد. نمایشگر اصلی این دستگاه از نسبت صفحه به بدنه ۹۳ درصدی بهره می‌برد و کنتراست آن ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ است. این صفحه گواهی VESA DisplayHDR True Black 500 و تاییدیه Pantone را دریافت کرده است.

این محصول از پردازنده نسل دهم اینتل Core i9 با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۱ ترابایت حافظه داخلی PCIe 3.0 x 4 SDD به بازار می‌آید. از جمله رابط‌های ارتباطی متعدد این دستگاه می‌توانیم به دو درگاه تاندربولت ۳، درگاه USB-C و وای‌فای ۶ اشاره کنیم.

ASUS ZenBook Duo 14 (UX482)

image

زنبوک دوئو ۱۴ مثل زنبوک پرو دوئو ۱۴ پیکربندی دوصفحه‌ای دارد. این دستگاه بر پلتفرم اینتل Evo سوار شده، یعنی می‌توانید انتظار تعادل مناسبی از توان، استایل و عمر باتری را داشته باشید. نمایشگر اصلی دوئو ۱۴ صفحه‌ای ۱۴ اینچی با وضوح FHD معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت صفحه به بدنه ۹۳ درصدی و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی است. این پنل هم توسط Pantone تایید شده و ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. مرجع TUV Rheinland می‌گوید صفحه دوئو ۱۴ کمترین انتشار نور آبی را دارد.

زنبوک دوئو ۱۴ با صفحه ثانویه‌ای به نام ScreenPad Plus از راه می‌رسد که زاویه‌ای ۷ درجه‌ای دارد تا خوانایی آن افزایش و درخشش احتمالی از آن کاهش پیدا کند. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل یازدهم اینتل و گرافیک Iris XE یا جی‌فورس MX450 بهره می‌برد. ایسوس می‌گوید عمر باتری این دستگاه به ۱۷ ساعت می‌رسد. دوئو ۱۴ می‌تواند از طریق درگاه تاندربولت ۴ به یک نمایشگر خارجی 8K یا دو نمایشگر 4K UHD وصل شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم به فناوری ASUS WiFi Master Premium و ASUS Intelligent Performance Technology اشاره کنیم که دومی مسئولیت کنترل عملکرد CPU را برعهده می‌گیرد و در صورت لزوم می‌تواند توان آن را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

نمایشگرهای ثانویه دوئو ۱۵ و دوئو ۱۴ از نرم‌افزاری به نام ScreenXpert 2 و ASUS Control Panel استفاده می‌کنند که امکان شخصی‌سازی کامل آن‌ها را فراهم می‌کند. اپ کنترل پنل ایسوس امکان کنترل ابزارهای مختلف در نرم‌افزارهای گوناگون از جمله فوتوشاپ، لایت‌روم، پریمیر و افتر افکتس را به وجود می‌آورد و در آینده به قابلیت‌های آن اضافه خواهد شد. کاربران همچنین می‌توانند از قلمی که با این صفحه ثانویه ارائه می‌شود و دقت بالایی دارد برای نوشتن و طراحی استفاده کنند.

TUF Dash F15

image

نوت‌بوک‌های گیمینگ سری TUF امروز عضو جدیدی را در خانواده خود معرفی می‌کنند. TUF Dash F15 با الهام از ظاهر ROG Zephyrus شکل و شمایل تمیز و باریکی را ارائه می‌کند. این دستگاه از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 و گرافیک جی‌فورس RTX 3070 بهره می‌برد. نوت‌بوک جدید ایسوس همچنین نمایشگری با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی و نرخ پاسخ‌گویی ۳ میلی‌ثانیه‌ای دارد که تاری تصاویر را در هنگام حرکت کاهش می‌دهد.

ایسوس برای مدیریت دما از یک توزیع‌کننده بزرگ دما و پنج شبکه انتقال حرارت مسی استفاده کرده است. این شرکت همچنین از فن‌های جدید N-Blade بهره گرفته که با استفاده از پلیمر کریستال مایع به تهویه هوا کمک می‌کنند. این فن‌ها ۸۳ پرده دارند و ایسوس اطمینان یافته که در چرخش‌های پرسرعت استحکام بالایی داشته باشند. افزون بر این، TUF Dash F15 ماژول خنک‌کننده‌ی خودپاک‌سازی دارد که در کنار تونل‌های ضد گردوغبار جدید ایسوس به عملکرد خوب و بادوام دستگاه یاری می‌رساند.

این لپ‌تاپ در هنگام تماشای ویدیوها عمر باتری ۱۶.۶ ساعته را فراهم می‌سازد و با درگاه USB-C شارژ می‌شود. TUF Dash F15 هم درگاه تاندربولت ۴ دارد و گواهی دوام نظامی دریافت کرده تا خیالتان از بابت استحکام آن راحت باشد.

ASUS VivoBook S14 (S435)

image

الترابوک جدید VivoBook S14 هم مبتنی بر پلتفرم اینتل Evo ساخته شده و گفته می‌شود که سبک‌ترین ویووبوک ۱۴ اینچی بازار است. این نوت‌بوک از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 با گرافیک Iris Xe و ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. این دستگاه ۱ ترابایت حافظه داخلی PCIe SSD و فناوری ASUS Intelligent Performance دارد.

نمایشگر ۱۴ اینچی ویووبوک S14 دارای نسبت صفحه به بدنه ۹۰ درصدی است و از نظر سطح پایین انتشار نور آبی گواهی TUV Rheinland را دریافت کرده. این دستگاه بدنه‌ای ظریف با ضخامت ۱۵.۹ میلی‌متری و وزن ۱.۳ کیلوگرمی دارد. ویووبوک S14 برای شارژ سریع از درگاه تاندربولت ۴ استفاده می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات آن به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این لپ‌تاپ می‌تواند یک نمایشگر خارجی 8K یا دو نمایشگر 4K UHD داشته باشد.

ProArt Display PA148CTV

image

ایسوس ProArt Display PA148CTV یک نمایشگر ۱۴ اینچی FHD IPS است که برای اتصال به PC، لپ‌تاپ یا تبلت‌ها ساخته شده است. این نمایشگر پوشش ۱۰۰ درصدی از طیف رنگی sRGB و فضای رنگی 709 Rec را فراهم می‌کند. ProArt Display توسط Calman گواهی گرفته و دقت رنگی آن به‌صورت پیش‌فرض Delta E < 2 است. این نمایشگر پنلی با ۱۰ نقطه لمسی و پوشش ضد درخشش دارد. کاربران با کمک ASUS Dial که صفحه کلیدی فیزیکی در پشت صفحه است، می‌توانند قابلیت‌های مختلف نرم‌افزارهای ادوبی و Surface Dial را کنترل کنند.

کنترل پنل مجازی این محصول امکان تنظیم دکمه‌ها، اسلایدرها و پیچ‌ها را فراهم می‌کند. به‌علاوه، یک کنترلر نمایشگرِ بر-صفحه‌ای (OSD) هم ارائه شده که اجازه می‌دهد تا به‌سرعت تنظیمات دستگاه را مطابق میل خود تغییر دهید. ProArt Display PA148CTV دو درگاه USB-C برای صدا، تصویر و برق دارد. همچنین، یک درگاه micro HDMI، یک سوکت ترایپاد و محلی برای استند فلزی روی این دستگاه قرار گرفته است.

ASUS ExpertBook B9 B9450CEA

image

ایسوس مدعی است که اکسپرت‌بوک B9 سبک‌ترین لپ‌تاپ تجاری بازار است. این دستگاه که بر پلتفرم اینتل Evo ساخته شده از نسل یازدهم پردازنده‌های Core i7 vPro استفاده می‌کند و گرافیک Iris Xe دارد. اکسپرت‌بوک B9 با SSD دوگانه ۲ ترابایتی برای RAID0 و RAID1 عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ دو مدل دارد که یکی از باتری ۳۳ وات‌ساعتی استفاده می‌کند و وزن آن ۰.۸ کیلوگرم است. دیگری از باتری ۶۶ وات‌ساعتی بهره می‌برد و وزن ۰.۹۹ کیلوگرمی دارد. ایسوس برای این محصول گواهی مقاومت MIL-STD 810H را دریافت کرده و روی آن وای‌فای ۶ و ASUS WiFi Master Premium را ارائه می‌کند.

اکسپرت‌بوک B9 برای ارتقای امنیت از قفل Kensington NanoSaver بهره می‌برد و با تراشه TPM 2.0 می‌تواند گذرواژه‌ها و کلیدهای رمزنگاری را به شکلی ایمن نگهداری کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به دوربین مادون قرمز و حسگر هوشمند مجاورت اشاره کنیم که امکان تشخیص چهره بیومتری را فراهم می‌کنند. این دستگاه همچنین دارای قابلیت حذف نویزِ مبتنی بر هوش مصنوعی و بلندگوهایی با تاییدیه Harman/Kardon است.

ASUS BR1100

image

در انتها، ایسوس BR1100 را خواهیم داشت که با نمایشگر ۱۱ اینچی برای مصارف آموزشی طراحی شده است. این دستگاه با پردازنده اینتل سلرون N4500 یا پنتیوم سیلور، ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی eMMC و ۱ ترابایت M.2 SSD عرضه می‌شود. BR1100 هم گواهی مقاومت نظامی دارد و کیبورد آن در برابر پاشش آب دوام می‌آورد. ایسوس این دستگاه را در دو نسخه عادی یا با فرم فاکتور تبدیل‌شونده می‌فروشد.

BR1100 نمایشگری با گواهی TUV Rheinland برای محافظت از چشم، میکروفنی با قابلیت حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی، دوربینی با امکان کاهش نویز، وای‌فای ۶، درب پوششی برای وب‌کم و دکمه‌ای برای بی‌صدا کردن میکروفن دارد. این دستگاه از یک باتری ۴۲ وات‌ساعتی بهره می‌برد و می‌تواند از 4G LTE استفاده کند. افزون بر این، شاهد ارائه درگاه‌های متنوعی از جمله USB-C 3.2 یا USB-A 3.2 و HDMI و کارت‌خوان microSD هستیم.

ایسوس زنبوک پرو دوئو ۱۵ را در ماه آوریل، زنبوک دوئو ۱۴ را در ماه ژانویه و ویووبوک S14 را در ماه فوریه عرضه می‌کند. سایر محصولات فوق در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ از راه می‌رسند ولی هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن‌ها اعلام نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)