خانهاخبار
پردازنده‌های Rocket lake-s اینتل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

پردازنده‌های Rocket lake-s اینتل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

شرکت اینتل قرار است به زودی پردازنده‌های نسل جدید خود را برای رقابت با شرکت ای‌ام‌دی به بازار عرضه کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

اینتل چند ماه پیش تیزری منتشر کرد که در آن نسل جدید‌ پردازنده‌های رومیزی خود موسوم به سری Rocket lake-s را به نمایش گذاشت. اکنون این شرکت جزییات تازه‌ای را در رابطه با پردازنده‌های جدید خود به اشتراک گذاشته است. این کمپانی همچنین ادعا کرده که پردازنده‌های جدید خود از نسل پیشین ۱۹ درصد سریع‌تر هستند.
پردازنده اینتل core i9 11900k عنوان پرچمدار جدید این کمپانی را یدک می‌کشد و قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه شود. همچنین در مراسم CES 2021 پیش نمایش‌هایی از این سری جدید برای حضار تهیه گردید. علاوه بر سرعت بیشتر، شرکت اینتل اطمینان داده است که این پردازنده از گرافیک آنبرد بهتر و هوش مصنوعی کاربردی‌تری استفاده می‌کند.
طبق معمول پرچمدار سری پردازنده‌های اینتل، چیپست Core i9 است که از ۸ هسته بهره می‌برد و از ۱۶ رشته برخوردار است که سرعت کلاک آن به ۳.۵ گیگاهرتز می‌رسد.
این پردازنده همچنین از رم‌های DDR4 با فرکانس ۳۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و تا ۲۰ عدد PCIe 4.0 را ساپورت می‌نماید. این پردازنده قابلیت Backward compability را نیز دارا است و با مادربوردهای سری ۴۰۰ سازگار است.
با وجود اینکه این سری نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شوند اما سری Rocket lake-s از معماری ۱۴ نانومتری بهره می‌برند و از جدیدترین معماری ۱۰ مانومتری خبری نیست. با این حال این سری از قابلیت Cypress cove core اینتل برخوردار هستند که از معماری ۱۰ نانومتری نشات می‌گیرد و سرعت پردازنده‌های ۱۴ نانومتری را افزایش می‌دهد.
نکته قابل توجه این است که سری Rocket lake s نسبت به سری پیشین از پردازنده‌های هشت هسته‌ای بهره می‌برند در حالی که نسل قبلی از پردازنده ۱۰ هسته‌ای برخودار بودند. با این وجود شرکت اینتل اطمینان داده است که پردازنده نسل ۱۱ نسبت به گذشته عملکرد بهتری خواهند داشت.

درحالی که شرکت اینتل این جزییات را منتشر کرده است اما هنوز اطلاعات بیشتری باید در رابطه با این پردازنده‌ها روشن گردد. انتظار می‌رود شرکت اینتل در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری در رابطه با مدل‌های این سری، مشخصات و قابلیت ‌های آن‌ها و همچنین قیمت و زمان عرضه‌شان را اعلام کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)