خانهاخبار
سونی پهپاد AirPeak را با قابلیت حمل دوربین معرفی کرد

سونی پهپاد AirPeak را با قابلیت حمل دوربین معرفی کرد

پهپاد سونی که AirPeak نام دارد به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دوربین‌های این شرکت از جمله دوربین‌های سری آلفا را حمل و با آن‌ها تصویربرداری کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

سونی پارسال اجازه داد تا نیم‌نگاهی به پهپاد AirPeak داشته باشیم ولی اطلاعات خاصی درباره آن منتشر نکرد. از همان زمان مشخص بود که این شرکت روی حوزه پهپادها سرمایه‌گذاری کرده و می‌خواهد سهمی از بازار این محصولات داشته باشد. این شرکت حالا امروز در رویداد CES 2021 اطلاعات بیشتری را پیرامون AirPeak به اشتراک گذاشت. مدیرعامل سونی، کنیچیرو یوشیدا، در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «امروز می‌خواهیم محصولی را معرفی کنیم که هوش مصنوعی و رباتیک را تلفیق می‌کند و برای خالقان ماجراجو طراحی شده است.»

image

این پهپاد به‌گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند از فناوری‌های تصویربرداری خود سونی، به‌خصوص دوربین‌های بی‌آینه‌ی سری آلفا، استفاده کند. با وجود این‌که اندازه AirPeak نسبت به محصولاتی که پیش‌تر از شرکت‌هایی مثل DJI دیده بودیم کمی بزرگ‌تر است، سونی می‌گوید محصول آن‌ها کوچک‌ترین پهپادی خواهد بود که قادر به استفاده از چنین دوربین‌هایی است.

این غول ژاپنی در زمان رونمایی از AirPeak ویدیویی را نشان داد که توسط خود این پهپاد ضبط شده بود. در آن ویدیو، پهپاد سونی توانسته بود از میان برف عبور کرده و تصاویر چشم‌نوازی را با کمترین لرزش به ثبت برساند. نکته جذابی که در ویدیوی ضبط‌شده توسط AirPeak وجود داشت حضور خودروی Vision-S سونی بود که آزمایش آن در جاده‌های اروپا آغاز شده است.

این پهپاد می‌خواهد به جنگ برخی از حرفه‌ای‌ترین پهپادهای بازار برود. این بازار در حال حاضر در تسخیر DJI است که برای کارکردهای مختلف محصولات متنوعی را ارائه می‌کند. با این حال، برخلاف DJI که وابستگی زیادی به برند Hasselblad دارد، سونی بر سیستم‌های تصویربرداری اختصاصی خودش اتکا کرده است. این ویژگی از نقطه نظر سازگاری می‌تواند برگ برنده سونی باشد.

این شرکت می‌خواهد AirPeak را در حوالی فصل بهار راهی بازار کند ولی هنوز قیمتی برای آن اعلام نکرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۴
البته ابران هم پهبادهای پیشرفته میسازه
ولی اخبار پیشرفت ایران نبایستی منتشر شود....