خانهاخبار
برندگان و بازندگان محصولات وان پلاس در سال 2020

برندگان و بازندگان محصولات وان پلاس در سال 2020

در این مطلب می‌خواهیم با محبوب ترین و بد اقبال ترین محصولات وان پلاس آشنا شویم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

وان پلاس در سال گذشته میلادی، تبدیل به یک شرکت متفاوت شد. گسترده‌تر شدن خط تولید محصولات و ارائه سری T گوشی‌های هوشمند از یک سو و تولید نسخه پرو اسمارت‌فون‌ها از سوی دیگر، باعث شد تا عملکردی خیره کننده از این کمپانی را شاهد باشیم. در ادامه مطلب، می‌‌خواهیم با محصولاتی آشنا شویم که مورد استقبال کاربران قرار گرفته یا از طرف دیگر، به اقبال خوبی در این زمینه دست پیدا نکرده‌اند.

برنده شماره یک: وان پلاس 8 پرو

image

 

در سال جاری میلادی، تنها یک مدل از نسخه پرو گوشی‌های هوشمند وان پلاس عرضه شد که همین یک مدل نیز کافی بود. چرا که وان پلاس 8 پرو به قدری خوب و پرطرفدار بود که نیازی به عرضه وان پلاس 8T پرو حس نشد. وان پلاس 8 پرو، گران ترین گوشی هوشمندی است که توسط کمپانی وان پلاس تولید شده است. خوشبختانه قیمت این محصول با پرچمداران دیگر شرکت‌ها قابل رقابت بوده و همچنین مسئولان وان پلاس برای این محصول، تخفیف‌هایی را نیز در نظر گرفته‌اند.

در بررسی‌های انجام شده توسط وب سایت‌های معتبر، وان پلاس 8 پرو محصولی ارزشمند و قابل قبول معرفی شده است. کیفیت ساخت بالا و عملکرد فوق العاده در استفاده طولانی مدت، باعث شده تا وان پلاس 8 پرو به محصولی تبدیل شود که از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و استقبال کم نظیری از آن نیز به عمل آمد.

بازنده شماره یک: وان پلاس 8

image

 

این محصول در کنار وان پلاس 8 پرو معرفی شد و از همان روز اول، تکلیف آن کاملا مشخص شد. همان طور که اشاره شد، OnePlus 8 Pro به قدری قدرتمند و قابل قبول بود که وان پلاس 8 در سایه آن کاملا محو شد. قیمت این گوشی هوشمند در مقایسه با نسخه پرو پایین‌تر است، اما کمپانی وان پلاس در سال جاری میلادی، تمرکز بالایی روی محصولات خود صرف کرده و همین موضوع باعث شده است تا در ازای پرداخت مبلغ مناسب برای خرید وان پلاس 8 پرو، خدماتی در همان حد را نیز تحویل بگیرید.

اما نکته تأسف بار ماجرا این جاست که وان پلاس 8، حتی نتوانست رکورد فروش وان پلاس 7T را نیز بشکند. بد نیست بدانید که این محصول در نوع خود، گوشی هوشمند قابل قبولی است و در بررسی‌ها، عملکرد خوب آن مورد تأیید قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد که مشخصات سخت‌افزاری آن در حد یک محصول پرچمدار واقعی نیست و تصورمان بر این است که یک حرف T در انتهای آن، جا مانده است!

برنده شماره دو: وان پلاس 8T

image

 

این محصول در بررسی وب سایت جی اس ام آرنا، توانست لقب قاتل پرچمداران را به خود اختصاص دهد. قیمت پایه این اسمارت فون 600 یورو در نظر گرفته شده است که 100 یورو ارزان‌تر از قیمت پیش بینی شده بود.

این گوشی هوشمند، اولین محصولی بود که از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می‌کرد و به صورت پیش فرض، با یازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری OxygenOS 11 همراه بود. بسیاری از ویژگی‌های این اسمارت فون با وان پلاس 8 مشترک بود، اما شاهد برخی آپگریدهای سخت‌افزاری نیز بودیم.

تاریخ رونمایی از وان پلاس 9 نیز تا حدودی نزدیک به نظر می‌رسد. این کمپانی همواره ثابت کرده است که نسخه T محصولاتش، رقیبی جدی برای مدل معمولی خواهد بود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وان پلاس 9T نیز می‌تواند چنین روندی را ادامه دهد یا خیر.

برنده شماره سه: وان پلاس نورد

image

 

در حالی که عملکرد آن در مقایسه با وان پلاس 8T آنچنان شگفت انگیز نبود، اما وان پلاس نورد هم توانست نام خود را به عنوان یک میان رده تمام و عیار به ثبت برساند. پس از استفاده طولانی مدت از OnePlus Nord، می‌توانیم آن را هم رده با وان پلاس 8 بدانیم. اگر این محصول بهتر از وان پلاس 8 نباشد، دست کم می‌توانیم روی تفاوت هزینه‌ای که در ازای خرید وان پلاس نورد به دست می‌آید، حساب باز کنیم.

رابط کاربری اکسیژن او اس، یکی از بهترین دلایل برای انتخاب محصولات وان پلاس در مقایسه با محصولات سایر برندها است. چرا که قابلیت‌های سیستم عامل اندروید به همراه برخی ویژگی‌های دیگر به این ترتیب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وان پلاس نورد، دومین تجربه کمپانی وان پلاس در عرصه محصولات میان رده به حساب می‌آید که ارزش صحبت کردن را دارا است. به این ترتیب وجود چنین محصولاتی برای پر کردن خلأ میان اسمارت فون‌های پرچمدار و میان رده شدیدا حس می‌شود.

بازندگان شماره دو و سه: OnePlus Nord N10 5G و Nord 100

image

 

با وجود این که گوشی‌های 8 پرو و 8T محصولات مهمی در در سال گذشته میلادی (2020) به حساب می‌آمده‌اند، اما وان پلاس نورد یک محصول شگفت انگیز بود که نقش مهمی را نیز با خود به همراه داشته است. البته شاید این محصول به خودیِ خود آنچنان مهم نبوده است، اما خط تولید جدیدی که ایجاد شده، از اهمیت زیادی برخوردار است.

با ورود OnePlus Nord N10 5G به عرصه گوشی‌های هوشمند، شاهد عقبگردهایی بودیم که از جمله آن ها می‌توان به بازگشت به پنل‌های ال سی دی اشاره کرد. اما برگشتن درگاه افزایش حافظه و جک 3.5 میلیمتری، از جمله مزایای این گوشی هوشمند به حساب می آید. این محصول که به پردازنده سری 600 کوالکام مجهز بود، نتوانست آنچنان که باید و شاید عرض اندام کند و بدنه پلاستیکی آن نیز، مزید بر علت شد تا مسیر موفق وان پلاس نورد توسط این اسمارت فون قطع شود.

البته بد نیست بدانید که قیمت این محصول در مقایسه با وان پلاس نورد تنها 50 یورو ارزان‌تر بود که متأسفانه چنین اختلاف قیمتی، برای فروش Nord N10 5G کافی نبود.

شایان ذکر است که وان پلاس نورد، هیچ گاه در ایالات متحده به فروش نرسید و در مقابل، Nord N10 5G توانست وارد بازار کشور آمریکا شود.

پس از عملکرد ناموفق محصول یاد شده، مسئولان وان پلاس تصمیم گرفتند تا به نمایشگرهای 90 هرتزی کوچ کنند و حاصل کار، گوشی هوشمند وان پلاس نورد N100 بود. متأسفانه چنین حرکتی، با توجه به رزولوشن 720p پلاس و تراشه اسنپدراگون 460، به چشم خریداران گوشی‌های هوشمند نیامد و این محصول نیز با اقبال عمومی مواجه نشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)