خانهاخبار
افشای رازی عجیب در کالبدشکافی اپلیکیشن Phone گوگل

افشای رازی عجیب در کالبدشکافی اپلیکیشن Phone گوگل

نرم‌افزار تلفن گوگل، یک راز جالب را با خود به همراه دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اپلیکیشن اختصاصی Phone گوگل سال گذشته، با قابلیت ضبط تماس‌ها آپگرید شد که این ویژگی، تنها محدود به گوشی‌های پیکسل و برخی مدل‌های نوکیا و شیائومی بود. به این ترتیب زمانی که شخصی با شما تماس می‌گرفت، آیکون ضبط تماس روی صفحه به نمایش در می‌آمد و در صورت ضربه زدن روی آن، صدایی در طول مکالمه به صورت آهسته پخش می‌شد که به دو طرف مکالمه، یادآور می‌شد که صحبت‌های آن‌ها در حال ضبط شدن است.

اما مسئولین انجمن توسعه دهندگان XDA Developers به تازگی با گشت و گذار در کدهای نسخه 59 اپلیکیشن Phone گوگل که هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است، به حقایق جالبی دست پیدا کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد که کلیه تماس‌های گرفته شده توسط اشخاص ناشناس یا مخاطبین دلخواه را ثبت و ضبط کنند.

image

 

یکی از کدهای اپلیکیشن فون گوگل به صورت زیر نوشته شده است:

شما یا شخص دیگری که در آن سوی تماس قرار گرفته است، باید برای ضبط مکالمه ابراز رضایت کنند. در طول تماس برقرار شده، هر شخصی باید از ضبط شدن صدایش مطلع باشد. اما حالا همه چیز به شما بر می‌گردد که این قانون را رعایت کنید یا خیر. به یاد داشته باشید که تماس ضبط شده تنها روی گوشی هوشمند شما در دسترس خواهد بود.

برخی کدهای دیگر این اپلیکیشن، حاکی از آن است که کلیه تماس‌ها به صورت خودکار ثبت و ضبط می‌شوند. چرا که در یک قسمت کدهای اپلیکیشن Phone گوگل عبارت Always Record و در قسمتی دیگر، گزینه Cancel مشاهده می‌شود.

اما حالا که این کد دستوری، ویژگی یاد شده را افشا کرده است، بدان معنا نیست که گوگل در نسخه نهایی اپلیکیشن گوگل که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد،  از این قابلیت استفاده خواهد کرد. همچنین تا به این لحظه، مسئولان و تیم برنامه نویسی گوگل، وجود یا عدم وجود این ویژگی در اپلیکیشن Phone را مورد تأیید قرار نداده یا تکذیب نکرده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خبر مهمی بود?