خانهاخبار
برخورد خصمانه اپل و گوگل با اپلیکیشن Parler

برخورد خصمانه اپل و گوگل با اپلیکیشن Parler

نرم‌افزار پارلر این روزها برای بقای خود، شدیدا در تلاش است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

در پی کشته شدن پنج شهروند آمریکایی در خاک ایالات متحده، شبکه های اجتماعی به طرز وحشتناکی به این موضوع پرداختند. طبق گزارش رویترز، بر اساس اتفاقاتی که در اپلیکیشن Parler روی داده است، اپل و گوگل نام این نرم‌افزار را به لیست اپلیکیشن‌های ممنوعه خود اضافه کردند. Parler در ابتدا با هدف این که جای شبکه اجتماعی توییتر را بگیرد، شروع به فعالیت کرد. اما با بن شدن اکانت توییتر دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا، صحبت در مورد اپلیکیشن پارلر بسیار داغ‌تر شد.

اما گوگل در روز گذشته، اپلیکیشن Parler را تا زمانی که محتوای آن مورد تأیید قرار نگیرد، به حالت تعلیق درآورده است. اپل هم به مقامات اپلیکیشن Parler بیست و چهار ساعت زمان داده است تا محتوای آن را تحت کنترل خود درآورند.

مدیران کمپانی گوگل اعلام کرده‌اند که با وجود تهدید به حذف اپلیکیشن Parler از پلی استور، همچنان پست‌ها و محتواهایی با هدف ایجاد رعب و وحشت و خشونت در کشور آمریکا در محیط این نرم‌افزار منتشر می‌شود. آن‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که برای ادامه فعالیت اپلیکیشن‌ها و ماندن در پلی استور، نیاز است تا کنترل خاصی روی محتوای آن‌ها صورت گیرد. همچنین در ادامه این بیانیه آمده است که بروز چنین مشکلی، خلاف امنیت ایالات متحده است و به همین دلیل، اپلیکیشن یاد شده به حالت تعلیق درخواهد آمد و تا زمان برطرف نشدن مشکل یاد شده، مجددا پای آن به پلی استور باز نخواهد شد.

image

 

برخی خبرنگاران رویترز به تازگی، موفق به نظاره نامه‌هایی شده‌اند که نقشه‌های از بین بردن ساختمان Capitol در روز چهارشنبه را یادآور شده است. به این ترتیب مقامات کوپرتینویی به این موضوع اشاره کرده‌اند که محتواهایی که بر خلاف قوانین ایالات متحده بوده و ترویج خشونت را منعکس کنند، جایی در اپ استور نخواهند داشت. به این ترتیب آن‌ها به مدیران اپلیکیشن پارلر 24 ساعت زمان داده‌اند تا محتواهای نامناسب از محیط این پلتفرم حذف شوند. همچنین مدیران اپلیکیشن Parler موظف شده‌اند تا ضمن امضای نامه‌ای، خود را موظف به کنترل و فیلتر کردن محتوای منتشر شده در این اپلیکیشن کنند.

روز گذشته، خبرهای مهم و داغی در رسانه‌ها منتشر شد. به عنوان یکی از مهم ترین اخبار، می‌توان به خبر بن شدن دسترسی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اکانت توییترش اشاره کرد. مقامات توییتر به این موضوع اشاره کرده‌اند که پس از بررسی توییت‌های ارسال شده توسط رئیس جمهور آمریکا، به این نتیجه رسیده‌اند که به صورت موقت، اکانت وی را از دسترس خارج نمایند. در مورد اکانت‌هایی مانند @POTUS و @WhiteHouse، آن‌ها در حال حاضر تصمیمی مبنی بر از دسترس خارج کردن را اتخاذ نکرده‌اند، اما دسترسی آن‌ها تا حدودی محدود خواهد شد. البته این اکانت‌ها مطمئنا در صورت روی کار آمدن جو بایدن، به مسئولان جدید واگذار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

من

۱۳۹۹/۱۰/۲۰
وقتی یه نفر مثل زم تو اینستاگرام ترویج خشونت میده اینستاگرام نه بسته میشه و نه اکانت اونو میبنده، ولی وقتی برای خودشون باشه، همه چیزو فیلتر میکنند، این دموکراسی آمریکاییه