خانهاخبار
گزارش: آیپد نسل نهم با تغییرات ظاهری و آیپد پرو 2021 بدون تغییر خاصی به بازار می‌آیند

گزارش: آیپد نسل نهم با تغییرات ظاهری و آیپد پرو 2021 بدون تغییر خاصی به بازار می‌آیند

وب‌سایت ژاپنی Macotakara در گزارش تازه‌ای به نقل از منابع چینی خود اطلاعات تازه‌ای را در خصوص تغییرات نسل‌های آتی تبلت‌های اپل ارائه کرده است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

از آن‌جایی که تا زمان معرفی سری آیفون ۱۳ زمان زیادی باقی مانده است، اپل احتمالا این مدت را با محصولات متنوعی پر می‌کند. بخشی از این محصولات مدل‌های جدید آیپد هستند که احتمالا تا آخر سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی می‌شوند. یکی از این مدل‌ها محصولی است که گفته شده پا جای پای آیپد ۱۰.۲ اینچی غیر پرو، غیر ایر و غیر مینی می‌گذارد. منتها هنوز نمی‌دانیم نسبت به صحت این گزارش چه حسی داشته باشیم.

به‌تازگی گزارش جدیدی از سوی یکی از منابع تامین‌کننده چینی اپل به دست وب‌سایت ژاپنی Macotakara رسیده که اگرچه اطلاعات دقیقی درباره زمان‌بندی عرضه این دستگاه ارائه نمی‌کند، اما نکته‌ای مهم دارد که با گزارش‌های قبلی در تناقض است.

این منبع می‌گوید آیپد نسل نهم به جای آن که با استفاده از نمایشگر ۱۰.۵ اینچی شبیه آیپد ایر نسل سوم باشد، از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی استفاده می‌کند و ظاهری مبتنی بر آیپد ایر ۳ خواهد داشت. این اتفاق به خودی خود گیج‌کننده است، ولی اگر به تغییرات خط تولید آیپد در طول سال‌های اخیر نگاه کنیم، چندان تعجب نمی‌کنیم. البته قابل انکار نیست که دیدن آیپدی جدید در سال ۲۰۲۱ با ظاهری شبیه محصولی دو ساله کمی ناامیدکننده خواهد بود.

با این حال، تغییرات ابعاد و وزن آیپد بعدی اپل از ضخامت ۷.۵ میلی‌متری و وزن ۴۹۰ گرمی به ۶.۳ میلی‌متر و وزن ۴۶۰ گرم اتفاق خوبی است. منتها به رسم تصمیمات معمول کوپرتینویی‌ها، سایر جنبه‌های این تبلت از جمله حسگر اثر انگشت تاچ آیدی، درگاه لایتنینگ و نمایشگر True Tone احتمالا بدون تغییر باقی می‌مانند.

منابع Macotakara در خصوص نسل بعدی آیپد پرو می‌گویند اندازه آن مطابق گذشته ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ خواهد بود ولی تراشه پردازنده‌اش احتمالا پیشرفت قابل توجهی پیدا می‌کند. نکته جالب این‌که فعلا هیچ صحبتی پیرامون استفاده از پنل mini LED و پشتیبانی از 5G به میان نیامده و نمی‌دانیم که آیپد ایر یا آیپد مینی بعدی در چه تاریخی از راه می‌رسند یا چه تغییراتی نسبت به مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ خواهند داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)