خانهاخبار
دسترسی کاربران ایرانی به گیت هاب دوباره آزاد شد

دسترسی کاربران ایرانی به گیت هاب دوباره آزاد شد

شرکت گیت هاب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از دولت آمریکا مجوز گرفته تا امکان دسترسی مجدد توسعه‌دهندگان ایرانی به سرویس‌های خود را میسر کند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

گیت‌هاب ساعاتی پیش در خبری خوش برای توسعه‌دهندگان اعلام کرد که سرویس‌های خود را دوباره در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. این شرکت متعلق به مایکروسافت در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ گفته بود که کشورهای تحت تحریم دولت آمریکا نمی‌توانند به سرویس‌های گیت‌هاب دسترسی داشته باشند. حالا امروز مدیرعامل این شرکت، نت فریدمن، گفت که گیت‌هاب بالاخره توانسته از دولت آمریکا اجازه بگیرد تا این سرویس‌ها را دوباره در اختیار توسعه‌دهندگان ایرانی قرار دهد:

ما موفق به دریافت مجوزی از سوی دولت آمریکا شدیم تا گیت‌هاب را در اختیار توسعه‌دهندگان ایرانی قرار دهیم. این اتفاق شامل دسترسی آزاد کاربرانِ حقیقی یا حقوقیِ رایگان یا اشتراکی به تمامی سرویس‌های گیت‌هاب خواهد بود.

او افزود در طول چند ماه گذشته که شرکت به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانست سرویس‌دهی داشته باشد، آن‌ها در تلاش بودند تا با همکاری وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به راهکاری برای ایجاد بستر دسترسی آزاد کشورهای تحت تحریم به گیت‌هاب برسند. آن‌ها در این هفته بالاخره موفق شدند تا مجوز ادامه سرویس‌دهی به این کاربران را دریافت کنند.

گیت‌هاب تنها شرکتی نبود که خدمات خود را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرد. در ماه اوت ۲۰۱۹، آمازون هم دسترسی توسعه‌دهندگان و شرکت‌های ایرانی را به زیرساخت‌های ابری خود مسدود کرد. کاربران ایرانی در طول این مدت با مشکلات زیادی در زمینه تعامل با جامعه جهانی توسعه‌دهندگان روبرو بودند و نمی‌توانستند به ابزارهای مفیدی که در زمینه توسعه‌دهندگی به آن‌ها نیاز داشتند دسترسی پیدا کنند.

حالا کاربران امیدوارند که سایر شرکت‌ها هم به دنبال گیت‌هاب دسترسی به سرویس‌ها و ابزارهای خود را برای کاربران ایرانی آزاد کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

زهرا آیت

۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام.
خیلی ممنونم از خبر خوبتون.
من این موضوع رو امروز در ایمیلی که خود گیت هاب برام فرستاده بود دریافت کردم.
ولی جزئیاتش رو نخوندم و دنبال توضیحات کاملش از سایتهای ایرانی میگشتم که دیدم شما از همه جا دقیقتر توضیحات این خبر خوش رو منتشر فرمودین.
بازم تشکر میکنم از این خبر خوبتون، من که با گیت هاب ارتباط دارم، از شنیدن چنین خبری خیلی خوشحال شدم.
خدا خیرتون بده!