خانهاخبار
توئیتر برای بهینه‌سازی پلتفرم خود اپلیکیشن پادکست Breaker را خرید

توئیتر برای بهینه‌سازی پلتفرم خود اپلیکیشن پادکست Breaker را خرید

شرکت توئیتر امروز از خرید اپلیکیشن Breaker خبر داد و انتظار می‌رود که حالا تمرکز بیشتری بر جنبه‌های صوتی شبکه اجتماعی خود داشته باشد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

پادکست‌ها به عنوان یکی از روش‌های جدید سرگرمی هنوز در مراحل ابتدایی شکوفایی قرار دارند، اما به نظر می رسد که شبکه‌های اجتماعی باور دارند که این پلتفرم پتانسیل‌های بالایی دارد و می‌تواند به آینده جوامع بشری تبدیل شود. به همین خاطر نباید تعجب کنیم که توئیتر اعلام کرده اپلیکیشن پادکستینگ Breaker را خریده است.

اسپاتیفای چند وقت پیش با ناشری آمریکایی به نام NPR قرارداد بست تا پادکست‌های این پلتفرم را در سطح بین‌المللی توزیع کند. بلندگوهای آمازون هم از طریق الکسا امکان پخش پادکست‌های اسپاتیفای را فراهم می‌کنند. حالا توئیتر هم به این قافله پیوسته تا با Breaker سهم خوبی از این بازار داشته باشد.

توئیتر ظاهرا اپلیکیشن Breaker را خریده تا بتواند سلامت گفتگوهای عمومی را در سرویس خود بالا ببرد. مهندسان Breaker قرار است روی قابلیت‌های صوتی جدید توئیتر کار کنند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که قابلیت Twitter Spaces بالاخره از اواسط ژانویه جدی‌تر می‌شود.

گروه Breaker متشکل از مدیرعامل آن‌ها، اریک برلین، و مدیر فناوری آن‌ها، لی کالوِر، پس از فروش استارت‌آپ قبلی خود به سراغ تاسیس این پلتفرم رفتند. برلین در پستی وبلاگی اعلام کرد که این شرکت حالا با توئیتر همکاری خواهد کرد تا تجربه صوتی این شبکه اجتماعی را ارتقا ببخشد.

اپلیکیشن Breaker در سال ۲۰۱۶ یعنی در زمانی تاسیس شد که پادکست‌ها به‌عنوان فید صوتی تلقی می‌شدند. برلین و کالور با Breaker سعی کردند با فراهم‌سازی بستر لایک، تبادل نظر، کشف پادکست‌های جدید و اشتراک‌گذاری پادکست‌ها در شبکه‌های اجتماعی این تصور را تغییر دهند.

توئیت اخیر کالور نشان می‌دهد که او به تیم توسعه Twitter Spaces می‌پیوندد. این پروژه از ماه دسامبر آغاز به کار کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای متن با استفاده از صوت گفتگوی آنی داشته باشند. چالش بعدی این است که توئیتر چطور از پخش زنده‌های صوتی میزبانی و آن‌ها را مدیریت می‌کند. این‌جاست که احتمالا پای AWS وسط می‌آید.

در حال حاضر اطلاعات خاصی پیرامون ابعاد مالی معامله این دو شرکت در دسترس نیست. آمازون اخیرا سرویس Wondery را به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار خرید. شرکت Sirius هم تقریبا با همان مبلغ دست به خرید Stitcher زد. اسپاتیفای نیز در چند وقت اخیر سعی کرده تا با قراردادهای مختلف شرایط محتوای خود را بهتر کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)