خانهاخبار
برندگان و بازندگان محصولات سامسونگ در سال 2020

برندگان و بازندگان محصولات سامسونگ در سال 2020

در این مطلب، بهترین و بدترین محصولات سامسونگ در سال 2020 میلادی را معرفی خواهیم کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

سال 2020 به پایان رسیده و نوبت به آن رسیده است که با بهترین و بد اقبال ترین محصولات سامسونگ در این سال آشنا شویم. اما در ابتدای امر و پیش از شروع این مقاله، باید به این موضوع اشاره کنیم که سامسونگ سالی پر فراز و نشیب و البته مثبت را پشت سر گذاشت و حتی محصولاتی که در قسمت بازنده معرفی خواهند شد نیز عملکرد تقریبا خوبی از خود بر جای گذاشتند. اما دلیل این که لقب بازنده به آن‌ها داده شده، این است که عملکرد آن‌ها در مقابل عناوین برنده آنچنان که باید و شاید در خور توجه نبوده است.

بازنده شماره یک: گلکسی اس 20 اولترا

image

 

در پایان سال 2020، گلکسی اس 20 اولترا را می‌توان یک برنده مطلق به حساب آورد. دوربین پریسکوپ این محصول با زوم فوق‌العاده‌تر نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا، همان پردازنده و نمایشگری بزرگ و سریع و دوربین اصلی 1080 مگاپیکسلی با عملکرد فوق‌العاده، همه باعث شده تا گلکسی اس 20 اولترا یک محصول جذاب و هیجان انگیز به نظر آید. قیمت زیاد آن در هنگام عرضه نیز این اواخر تا حدی پایین آمده و یکی از محاسن این گوشی هوشمند، بهره گیری از اندروید 11 و رابط کاربری OneUI 3.0 است.

اما این محصول در هنگام عرضه، با مشکلات فوکوس دوربین مواجه بود، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن نیز عملکرد قابل قبولی نداشت. این دو مورد به همراه قیمت بالای آن، دست به دست هم داد تا استقبال خوبی از گلکسی اس 20 اولترا به میان نیامده و این اسمارت فون به عنوان بازنده در پایان سال 2020 معرفی شود.

برنده شماره یک: گلکسی نوت 20 اولترا

image

 

سامسونگ زمان بسیار زیادی در اختیار داشت تا ایرادات سری نوت را به صورت کامل از بین برده و گلکسی نوت 20 اولترا را به دنیای تکنولوژی معرفی کند. این محصول، اولین اسمارت فون سری کهکشانی سامسونگ با نمایشگر LTPO بود که قابلیت نوسازی با نرخ نوسان‌های مختلف (نه تنها در 120 هرتز) را دارا است. همچنین گلکسی نوت 20 اولترا با باتری کوچک‌تر در مقایسه با مدل‌های پیشین، عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته است.

این محصول از فوکوس خودکار لیزری روی دوربین اصلی بهره‌مند بوده و بهترین نسخه از قلم S Pen را نیز با خود به همراه آورده است که با پایین آوردن میزان تأخیر، حس نوشتن و نوت برداری را به بهترین شکل ممکن به کاربر القاء می‌کند.

قیمت گلکسی نوت 20 اولترا در طول زمان کاهش پیدا کرد و حالا می‌توان به عنوان یک محصول فوق العاده جذاب با قیمتی قابل قبول روی آن حساب باز کرد. اما اگر قصد خرید اسمارت فون دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان ژانویه منتظر مانده و پس از معرفی خانواده اس 21، در این مورد تصمیم گیری کنید.

بازنده شماره دو: گلکسی نوت 20

image

 

متأسفانه با وجود گلکسی نوت 20 اولترا، تعداد اشخاص کمی میل به نگاه کردن به این محصول از خود نشان دادند و قیمت 950 یورویی برای مدل 4G و 1050 یورویی برای نسخه 5G، تمایلات خریداران برای حساب باز کردن روی آن را به شدت کاهش داد.

البته در حال حاضر، قیمت گلکسی نوت 20 به 620 یورو کاهش پیدا کرده است، اما باز هم برای خریداران، این قیمت اصلا مقرون به صرفه نیست. اگر نرخ نوسازی پایین نمایشگر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار نیست، می‌توانید روی عمر مفید باتری مناسب گلکسی نوت 20 حساب باز کنید.

برنده شماره دو: گلکسی زد فولد 2

image

 

مطمئنا روی این محصول به عنوان یکی از برندگان حساب باز کرده بودید. این طور نیست؟ اولین نسل از گلکسی فولد محصولی انقلابی بود، اما در نگاه اول یک پروتوتایپ به حساب می‌آمد و بسیاری از اشخاص به دنبال نسخه تکامل یافته آن بودند. سامسونگ با معرفی گلکسی زد فولد 2 نشان داد که این راه را به بهترین شکل ممکن پیموده و محصولی تجاری با بهترین مشخصات را ارائه کرده است.

لولای میان دو نمایشگر از سختی و مقاومت قابل ملاحظه‌ای بهره می‌برد. نمایشگر آن حتی با وجود پلاستیکی بودن، مستحکم‌تر از قبل بوده و به صورت پیش فرض از سیستم محافظت شده‌ای برخوردار است. به این ترتیب هیچ مانعی سد راه لذت بردن از آن نمی‌شود.

مانند سایر محصولات سامسونگ، قیمت اصلی این اسمارت فون نیز در برخی مارکت‌ها مانند اروپا کمی کاهش پیدا کرده و رویای دستیابی به گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف را برای بسیاری از افراد، به واقعیت تبدیل کرده است.

بازنده شماره سه: تراشه اگزینوس 990

image

 

پردازنده اسنپدراگون 865 از عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس 990 برخوردار بود. اما کمپانی آمریکایی کوالکام دست از تلاش برنداشته و مدل پلاس آن را نیز معرفی و عرضه کرد. این تراشه در بنچ مارک گیک بنچ و انتوتو توانست تا عملکرد مثبتی از خود بر جای گذشته و پیشرفت 15 درصدی خود را به رخ دیگران بکشد.

بسیاری از کاربران معتقد هستند که خانواده گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 که به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز هستند، عملکرد باتری بهتری در مقایسه با مدل مجهز به تراشه اگزینوس 990 از خود نشان داده‌اند. تفاوت‌های آن‌ها البته آنچنان زیاد نبوده، اما تا حدودی مشهود است.

اگر به سال 2021 نگاه بندازیم، به نظر می‌رسد که ورق‌ها بر خواهد گشت و سامسونگ با تولید تراشه اگزینوس 2100، وارد رقابت سختی با پردازنده اسنپدراگون 888 خواهد شد. باید حدودا یک ماه منتظر مانده و نتایج تراشه اگزینوس 2100 که در خانواده گلکسی اس 21 سامسونگ خودنمایی خواهد کرد را مشاهده کنیم.

بازنده شماره چهار: گلکسی اس 20

image

 

سامسونگ در سال 2019، محصول مقرون به صرفه‌ای با نام Galaxy S10e را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد که بازار علاقمندان به گوشی‌های هوشمند کوچک را هدف گرفته بود. اما در سال گذشته (2020) این برند کره‌ای به سراغ مدل‌های اولترا رفته و نسخه‌های مینی را فراموش کرد. با این که گلکسی اس 20 از ابعادی کوچک بهره می‌برد، اما در مقایسه با گلکسی اس 10 ای یا آیفون 12 مینی آنچنان هم کوچک به نظر نمی‌رسد.

سامسونگ می‌توانست با طراحی و تولید محصولی دیگر مانند Galaxy S10e، بازار علاقمندان به این دسته از محصولات را نیز به خود اختصاص دهد. اما متأسفانه چنین اتفاقی نیوفتاد و اپل با عرضه آيفون 12 مینی، این کاربران را به سمت خود جذب کرد.

برنده شماره سه: خط تولید سری A و M

image

 

سامسونگ با تولید محصولاتی مقرون به صرفه تحت عنوان سری A و سری M، طرفداران این شاخه از گوشی‌های هوشمند را به شدت سر ذوق آورد. گلکسی M51 با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی و گلکسی A51 و گلکسی A51 5G عملکرد درخشانی از خود در این عرصه به نمایش گذاشتند.

برنده شماره چهار: گلکسی اس 20 FE

image

 

به عنوان آخرین گزینه، به سراغ نسخه فن ادیشن گلکسی اس 20 سامسونگ می‌رویم. این گوشی هوشمند را می‌توان محصولی به حساب آورد که به صورت کامل، ارزش هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود را کاملا خواهد داشت. پردازنده اسنپدراگون 865 (اثری از نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس نیست)، نمایشگری با نرخ نوسازی بالا، عملکرد باتری فوق العاده و بهره گیری از دوربین سه گانه باعث شده تا Galaxy S20 Fan Edition به عنوان محصولی جذاب و هیجان انگیز در سال 2020 نام خود را به ثبت برساند. همچنین رنگ‌های دلربایی که برای آن در نظر گرفته شده، نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)