خانهاخبار
چیپست هوآوی Kirin 9010 با فرآیند 3 نانومتری ساخته می‌شود

چیپست هوآوی Kirin 9010 با فرآیند 3 نانومتری ساخته می‌شود

بر اساس گزارش افشاگر توئیتری، هوآوی مشغول کار روی تراشه‌ای به نام Kirin 9010 است که با فرآیند 3 نانومتری ساخته خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

از زمانی که هوآوی پردازنده Kirin 9000 را معرفی کرد چند ماهی می‌گذرد. این تراشه در دو نسخه Kirin 9000 و Kirin 9000E به بازار آمد و فقط در سری میت ۴۰ به کار گرفته شد. حالا افشاگری نسبتا معروف توئیتی درباره تراشه بعدی هوآوی موسوم به Kirin 9010 زده است.

منبع گزارش امروز که با نام کاربری RODENT950 شناخته می‌شود در توئیت جدید خود می‌گوید Kirin 9010 با فرآیند تولید ۳ نانومتری ساخته خواهد شد. Kirin 9000 درست مثل اگزینوس ۱۰۸۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ از فرآیند ۵ نانومتری استفاده می‌کند. با وجود این‌که اکثر کاربران انتظار دارند که این غول چینی حداقل تا دو سال از فرآیند ۵ نانومتری استفاده کند، ولی با توجه به این گزارش ممکن است برنامه‌های دیگری در جریان باشد.

اگر همه چیز درست پیش برود، شاید بتوانیم Kirin 9010 را در سری میت ۵۰ ببینیم. طبیعی است چنان‌چه هوآوی برای تولید تراشه بعدی خود به استفاده از فرآیند ۳ نانومتری روی بیاورد، کوآلکام هم قدم در همین مسیر بگذارد. با این حال، بعید است که تراشه بعدی این شرکت که احتمالا در تابستان با نام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به بازار می‌آید، از این فرآیند تولید جدید استفاده کند.

در آن سو، گفته می‌شود که سامسونگ هم با جهش از روی فرآیند تولید ۴ نانومتری به سراغ فرآیند ۳ نانومتری می‌رود. اپل هم احتمالا مشغول کار روی تراشه ۳ نانومتری خود است اما انتظار نداریم که آن را تا سال ۲۰۲۲ ببینیم. با تمام این تفاصیل، هوآوی می‌تواند به اولین شرکتی تبدیل شود که پردازنده‌ای با تراشه ۳ نانومتری خواهد ساخت.

پیش از عرضه چیپست Kirin 9000 شایعه شده بود که سری میت ۴۰ می‌تواند آخرین نسل از محصولات هوآوی باشد که با تراشه‌های Kirin به بازار می‌آید. حالا انتظار داریم که سری P50 را هم با Kirin 9000 ببینیم و اگر شرایط برای هوآوی خوب پیش برود، شاید تا اواخر سال ۲۰۲۱ بتوانیم تراشه ۳ نانومتری این شرکت را ببینیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۱۴
همینجوری پیش بره، گلکسی s25 را احتمالاً با تراشه‌ی منفیِ ⁵-نانومتر شاهد خواهیم بود