خانهاخبار
اپل مشغول آزمایش دو طراحی مختلف از گوشی‌های تاشو است

اپل مشغول آزمایش دو طراحی مختلف از گوشی‌های تاشو است

بر اساس گزارش‌های جدید، ظاهرا اپل آزمایش دو طراحی متفاوت از گوشی‌های هوشمند تاشو را آغاز کرده و قصد دارد موبایل منعطف خود را در سال 2022 روانه بازار کند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

گوشی‌های تاشو از پارسال وارد بازار شدند، ولی درست مثل اتفاقی که در خصوص 5G افتاد، اپل هنوز به این رقابت نپیوسته است. البته این باعث نشده که هیچ شایعه‌ای درباره موبایل تاشوی کوپرتینویی‌ها منتشر نشود. به گزارش افشاگر معروف اپل، جان پراسر، این شرکت ظاهرا کار روی چند طراحی مختلف برای گوشی‌های تاشو را آغاز کرده است. منابع او می‌گویند اپل در حال حاضر مشغول توسعه دو موبایل منعطف است.

دستگاه اول شبیه دو آیفون با طراحی عادی است که با یک لولا به هم وصل شده‌اند. این محصول شباهت زیادی به سرفیس دوئو مایکروسافت دارد. دستگاه دوم مثل گلکسی زد فلیپ سامسونگ از طراحی صدفی استفاده می‌کند. گفته می‌شود که بدنه این دستگاه فعلا در کارخانه فاکس‌کان در شنژن در دست آزمایش است. این بدنه کل دستگاه را در بر نمی‌گیرد چون اپل احتمالا می‌خواهد ابتدا مقاومت لولای آن را بررسی کند.

موبایل صدفی اپل به احتمال زیاد از نمایشگر OLED استفاده خواهد کرد و این نمایشگر را از سامسونگ تامین می‌کند. منابع می‌گویند اپل هنوز تصمیم نگرفته که کدام دستگاه را به خط تولید نهایی خود ببرد، چون در انتها فقط یکی از این دو دستگاه وارد بازار خواهند شد. با این حال، نباید انتظار داشته باشیم که آیفون تاشو را به این زودی‌ها ببینیم. در گزارش‌ها آمده که این انتظار ممکن است تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ به طول بیانجامد.

نشریه Economic Daily در گزارش جدیدی مدعی شده که تامین‌کنندگان چینی از جمله فاکس‌کان و New Nikko نمونه‌های مربوط به گوشی‌های تاشو را برای اپل فرستاده‌اند. کوپرتینویی‌ها تا این لحظه تصمیم نگرفته‌اند که از نمایشگرهای OLED استفاده کنند یا microLED. این تصمیم می‌تواند بر فرآیند تولید موبایل تاشوی اپل تاثیر بگذارد چون microLED یک فناوری نسبتا تازه است.

افزون بر این، در گزارش این نشریه گفته شده که اپل در حال ورود به فاز آزمایش دستگاه‌هایی با نمایشگرهای منعطف است. تامین‌کننده این پنل‌ها سامسونگ خواهد بود، ولی لولای آن‌ها از سوی نیو نیکو تامین می‌شود. فاکس‌کان هم وظیفه مونتاژ این قطعات پیچیده را برعهده می‌گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)