خانهاخبار
استاندارد HDR10+ Adaptive با در نظر گرفتن نور اتاق بهترین کیفیت را ارائه می‌کند

استاندارد HDR10+ Adaptive با در نظر گرفتن نور اتاق بهترین کیفیت را ارائه می‌کند

استاندارد نمایشی جدید سامسونگ که تحت عنوان HDR10+ Adaptive معرفی شده شرایطی را فراهم می‌سازد تا بسته به نور محیطی که در آن قرار دارید همواره بهترین کیفیت تصویری را دریافت کنید.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

سامسونگ چند وقتی است که سعی دارد فرمت +HDR10 را با کمک شرکای مختلف خود در استودیوها، شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و سرویس‌های استریم ترویج دهد. این شرکت حالا از نسخه جدید این فرمت با نام HDR10+ Adaptive رونمایی کرده که نسبت به نسخه منبع-باز +HDR10 بهبود یافته و با در نظر گرفتن نور محیطی کیفیت ویدیویی بالاتری را ارائه می‌کند.

استاندارد «+HDR10 انطباقی» با لحاظ کردن نور محیطی اتاق تجربه دیداری +HDR10 را ارتقا می‌دهد، یعنی صرف‌نظر از این که شرایط نوری اتاق شما در چه وضعیتی باشد، همواره بهترین خروجی تصویر را دریافت می‌کنید. این استاندارد برای اندازه‌گیری نور محیطی و اعمال اصلاحات لازم از سنسورهای نور محیطی تلویزیون استفاده می‌کند. +HDR10 انطباقی اطمینان می‌یابد که در فرآیند اعمال اصلاحات جزئیات یا کنتراست از دست نرود. دالبی هم استاندارد مشابهی دارد که اسم آن را Dolby Vision IQ گذاشته است.

سامسونگ می‌گوید HDR10+ Adaptive از حالت Filmmaker هم پشتیبانی می‌کند تا صدای سینمایی حقیقی را به ارمغان بیاورد. HDR10+ Adaptive در تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۲۱ سامسونگ عرضه خواهد شد. تمام محتواهای HDR10 سرویس پرایم ویدیو در دستگاه‌های سازگار با HDR10+ Adaptive هم در دسترس خواهند بود. سامسونگ در تلاش است تا محتواهای بیشتری را با این استاندارد از کمپانی‌هایی مثل یونیورسال پیکچرز و سایر سرویس‌های استریم ارائه کند.

معاون کسب و کارهای نمایشگرهای سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «با توجه به این‌که مصرف‌کنندگان زمان بیشتری را در خانه صرف می‌کنند، سامسونگ به دنبال روش‌هایی برای ارتقای تجربه دیداری آن‌ها بوده است. مفتخریم راهکارهای تصویری هوشمندی را ارائه کنیم که تجربه دیداری HDR خانگی را ارتقا می‌بخشند و تصویری را برای کاربران جهانی ما به ارمغان می‌آورند که دارای کیفیت واقعی اثر است.»

تلویزیون‌های QLED سامسونگ برای استفاده از قابلیت روشنایی محیطی با سنسورهای نور محیطی به بازار می‌آیند. ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم که HDR10+ Adaptive صرفا به تلویزیون‌های سامسونگ منحصر خواهد شد یا سایر سازندگان تلویزیون‌های هوشمند مثل هایسنس، پاناسونیک، تی‌سی‌ال، توشیبا و شیائومی هم از آن استفاده خواهند کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)