خانهاخبار
6 کاری که سامسونگ باید در سال 2021 انجام دهد

6 کاری که سامسونگ باید در سال 2021 انجام دهد

اگرچه سامسونگ در سال 2020 موفق عمل کرد اما هنوز برای بهبود شرایط فرصت هست
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

 

 

اگر یک شرکت باشد که در دنیای اندروید از اهمیت و جذابیت بیشتری برخوردار باشد، آن شرکت، سامسونگ است. بین تولید گوشی‌های پیشرفته تاشو و تحکم بر دنیای بزرگ‌ترین اسمارت‌فون بر روی زمین (سری نوت) همیشه دلیلی وجود دارد تا کارهای سامسونگ را رصد کرد.

image

 

2020 ثابت کرد که سالی موفقیت‌آمیز برای سامسونگ بوده است. بهترین پرچمدارهای خود یعنی سری گلکسی S20 و نوت 20  را روانه بازار کرد، جای پای خود را با عرضه گلکسی Z Flip و Z Fold 2 در صنعت موبایل‌های تاشو محکم کرد و با معرفی گلکسی S20 FE نگاه‌ها را از طوفان پرچمدارها برگرداند. در کنار این‌ها، اکسسوری‌های شگفت‌انگیز  و تعهد آپدیت 3 ساله سیستم عامل برای بسیاری از دیوایس‌ها را قرار دهید تا متوجه پیروزی‌های سامسونگ در سال 2020 شوید.

با این وجود نمی‌توان گفت 2020 برای سامسونگ یک سال رویایی بوده چراکه در حوزه‌های بسیاری این کمپانی می‌تواند رشد کند و بهبود یابد و حال که وارد 2021 می‌شویم با در نظر گرفتن این 6 مورد کره‌ای‌ها می‌توانند قلمرو حاکمیت خود در صنعت تکنولوژی را وسعت بخشند.

  1. شیشه‌های با دوام‌تر برای تلفن‌های تاشو

در چند ماه گذشته شنیدیم که سامسونگ می‌خواهد در سال جدید میلادی خانواده گلکسی نوت را کنار بگذارد. شایعه‌ای که هر سال به گوش می‌رسد اما مثل اینکه واقعا قرار است امسال این اتفاق روی دهد.

image

 

سامسونگ می‌خواهد به جای نوت، پشتیبانی از S Pen را در بین دیگر دیوایس‌هایش قرار دهد که شامل گلکسی S21 Ultra و گلکسی Z Fold 3 می‌شود. ایده Z Fold  که با S Pen کار کند بسیار جذاب است اما بای اینکه تجربه لذت‌بخشی باشد سامسونگ باید به دنبال راهی باشد تا دوام و قدرت شیشه فوق باریک (UTG) خود را بهبود بخشد.

UTG استفاده شده در Z Fold 2 یک بهبود قابل توجه در مقایسه با نمایشگر پلاستیکی گلکسی Fold   ابتدایی یافته اما هنوز فاصله بسیاری تا استحکام نمایشگری دارد که در اسمارت‌فون‌های معمول شاهد هستیم. از نظر فنی شیشه به راحتی خراشیده می‌شود و آسیب‌پذیر است و این نیازمند مراقبت زیاد شماست. سامسونگ از کارخانه یک محافظ نمایشگر نصب می‌کند تا از هر حادثه‌ای جلوگیری کند اما بدترین حس تجربه لمسی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر سامسونگ می‌خواهد بر روی  Z Fold 3 مانور دهد که می‌تواند از فشار سخت S Pen جان به در ببرد بایستی راه پیدا کند تا استحکام UTG را چندین برابر ارتقا دهد. نمی‌توان دقیق گفت که این پیشرفت چه میزان خواهد بود و آیا برای این اتفاق قرار است سخت‌افزار قربانی شود اما امیدواریم هر پیشرفتی که صورت می‌گیرد معطوف به خود نمایشگر باشد.

  1. عرضه یک رقیب جدی برای پیکسل 4a

یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های سامسونگ در سال  2020 گلکسی S20 FE بود. تجربه 90 درصدی کار با S20 با چند صد دلار ارزان‌تر یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز است اما با قیمت 700 دلاری، S20 FE یک تلفن اندرویدی کم هزینه نیست که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. این دیوایس در حالی وارد بازار 2020 شد که رقبای سرسختی چون پیکسل 4a و موتو جی پاور داشت. حال برای سال 2021  سامسونگ باید تلاش کند تا توجهات را ه سمت خود جلب کند.

image

 

البته که گوشی‌های شگفت‌انگیزی مانند گلکسی A51 و A71 5G عرضه شدند اما کاری که گوگل با 4a انجام دادبسیار قابل‌توجه‌تر بود. یک گلکسی با پیشوند A یا  S، کامپکت و قیمت 300-400 دلاری ، سیستم دوربین عالی و مشخصات فنی قابل اعتمادی داشته باشد هر علاقه‌مندی را به سوی خود جلب می‌کند. گوگل این کار را در دو سال با پیکسل‌های 3a و 4a انجام داد. حال نوبت سامسونگ است تا در سال جدید چنین حربه‌ای وارد کند.

سامسونگ می‌تواند کار خود را ادامه دهد اما ارائه یک دیوایس جذاب کوچک و به‌صرفه اقتصادی می‌تواند برای این کمپانی سودآور باشد.

  1. تمرکز بیشتر بر پایداری

چنانچه عرضه محصولات اپل و گوگل را در چند سال اخیر ملاحظه کرده باشید احتمالاً متوجه شده‌اید که تمرکز خود را بر پایداری گذاشته‌اند.  بسیاری از اجزا آیفون 12 از مواد بازیافتی ساخته شده، 100% بلندگوی هوشمند گوگل با نام Nest Audio از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی تولید شده است و هر دو کمپانی در حوزه‌های متفاوت تجارت خود می‌کوشند تا حد ممکن از طبیعت محافظت کنند.

image

 

سامسونگ هم برای حفاظت و پایداری محیط زیست تلاش‌هایی کرده است اما حتی به میزان کارهایی که رقبایش انجام داده‌اند نزدیک نیست. در سال 2021 سلامت سیاره زمین بیش از پیش اهمیت دارد و روش‌های پیشین دیگر توان ادامه ندارند.

سامسونگ باید بعنوان یک الگوی واقعی محافظ محیط زیست دیده شود نه یک بی‌تفاوت – مخصوصاً که برای حفظ قلمرو خود در دنیای گوشی‌های هوشمند باید به این موضوع توجه کند. کارهای بسیار زیادی است که این کمپانی می‌تواند در این باره انجام دهد و امیدواریم در سال جدید نسبت به حفظ محیط زیست سامسونگ سختگریانه‌تر عمل کند.

  1. نمایشگر خمیده، آری یا خیر؟

سامسونگ در سال 2020 رابطه غریبی با نمایشگرهای خمیده داشت. گلکسی S20 ، S20+ و S20 Ultra همگی از نظر فنی دارای نمایشگر خمیده بودند اما این خمیدگی به قدری جزئی بود که شایسته نمایشگر فلت بودند تا خمیده. نوت 20 معمولی و S20 FE هر دو نمایشگرهای فلت داشتند اما نوت 20 آلترا همان خمیدگی‌های شدید را به همراه داشت.

image

 

لبه‌های خمیده نوت 20 الترا یکی از معدود مواردی بود که این دیوایس را در پیش ما کمتر خواستنی می‌کرد. بهتر نیست سامسونگ برای جلوگیری از تجربه این حس بد استفاده از نمایشگرهای فلت در دیوایس‌های خود را به کار ببندد؟

تا اینجا البته کارهای امیدوارکننده‌ای صورت گرفته، رندرهایی که فعلاً از S21 منتشر شده‌اند لبه‌های تخت S21، S21+ و S21 Ultra را نشان می‌دهند.  از آنجا که مدل‌های پیشین دارای نمایشگر تخت بودند این احتمال قوی وجود دارد که Z Flip 2 و Z Fold 3 همچنان با نمایشگرهای تخت عرضه شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که در سال 2021 تلفن‌های سامسونگ دارای نمایشگر خمیده نخواهند بود. امیدواریم.

  1. یک کروم‌بوک با کیفیت که 1000 دلار قیمت نداشته نباشد

اگر نگاهی به سال 2018 بیاندازیم می‌بینیم که سامسونگ دیوایسی با نام کروم‌بوک Plus V2 عرضه کرده است. این دستگاه جانشین کروم‌بوک اصلی با نام Plus بود که سال 2017 معرفی شد و در آن زمان یکی از بهترین کروم‌بوک‌هایی بود که می‌توانستید خریداری کنید. کیفیت ساخت پریمیوم، نمایشگر فوق‌العاده و عملکرد سریع تنها 499 دلار قیمت داشت اما ارزش آن بسیار بیشتر از آن بود.

image

 

از همان زمان در انتظار یک جانشین به جا هستیم و سامسونگ اوایل 2020 از گلکسی کروم‌بوک خیال‌انگیز خود پرده برداشت که برچسب قیمتی آن از 1000 دلار شروع می‌شد و این با کروم‌بوک Plus ارزش-محور ی که از آن صحبت کردیم بسیار فاصله دارد. کمپانی کره‌ای در 2021 فرصت این را دارد تا این فضا را پُر کند.

امسال که هر شخصی مجبور شد در خانه کار کند یا درس بخواند این شانس را برای کروم‌بوک‌ها به وجود آمد که خودی نشان دهند. افراد کروم‌بوک‌ها را به چشم جایگزین‌های به‌صرفه لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌ها می‌دیدند. عطش خرید کروم‌بوک احتمالاً در 2021 کمی با افت مواجه می‌شود و در اینجا سامسونگ می‌تواند با ارائه یک کروم‌بوک پریمیوم، قدرتمند و ارزش-محور مجدداً بر سر زبان‌ها افتد تا هر کسی برای خرید آن دست بجنباند.

  1. سه سال به‌روزرسانی برای تعداد بیشتری از تلفن‌ها

اگر بخواهیم به شرکت‌هایی فکر کنیم که آپدیت‌های اندرویدی سریع و مطمئن منتشر می‌کنند، معمولاً سامسونگ جزء کمپانی‌هایی نیست که در ابتدا به ذهن خطور کند. این چیزی است کمپانی تلاش کرده تا در طی سالیان ارتقا بخشد و بزرگ‌ترین گام را در آگوست (شهریور) گذشته برداشت. زمانی که نوت 20 معرفی می‌شد سامسونگ این وعده را داد که تا 3 سال آپدیت‌های اصلی اندروید را برای بسیاری از اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها منتشر کند.

image

 

فهرست تلفن‌هایی که در این وعده سامسونگ جای دارند طولانی است و برای نمونه می‌توان به سری گلکسی S10 و S20، لاین‌آپ‌های نوت 10 و نوت 20، گلکسی A51  و گلکسی A71 اشاره کرد. آنچه در این فهرست بیشتر جلب توجه می‌کند تلفن‌های کم هزینه سامسونگ هستند که اسمی از آن‌ها برده نشده است. قول به‌روزرسانی 3 ساله برای تلفن‌های گلکسی M یا گلکسی F ، A21s A31 داده نشده است.

سامسونگ در سالی که رو به پایان است به‌روزرسانی نرم‌افزاری را به صورت جدی انججام داد و عالی بود اما با شرایط فعلی بایستی یک میان‌رده یا بالارده این کمپانی را خریداری کنید تا از مزیت به روزرسانی مداوم تا 3 سال بهره‌مند شوید. اگر سامسونگ می‌خواهد نسبت به خریداران گوشی‌های ارزان‌تر خود منصفانه عمل کند بایستی قول آپدیت سه ساله برای گلکسی‌های کم قیمت حتی طولانی‌تر باشد.

 

شما همراهان جی‌اس‌ام فکر می‌کنید در سال 2021 سامسونگ چه پیشرفت‌هایی خواهد داشت؟ گلکسی S21 متفاوت یا گلکسی واچ شگفت‌انگیز؟ نظر و ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینی

۱۳۹۹/۱۰/۱۱
متاسفانه سامسونگ خلاقیت کمتری نسبت به گوشیهای چینی مثل هواوی و شیامی .......دارد نمها یک مورد ان چراغ ال یی دی نوتیفیکیشن چشمک زن تعبیه نمیکند برخلاف گوشیهای چینی که چقدر با ظرافت و کوچکی در بالای گوشیهای خود نصب میکنند و موارد فیزیکی روی گوشی که شیک و خلاقانه در هر سری ارایه میدهند برعکس سامسونگ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!