خانهاخبار
سامسونگ به‌دنبال روشی نوین برای انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر است

سامسونگ به‌دنبال روشی نوین برای انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر است

پتنت جدیدی که از سوی غول فناوری کره جنوبی در WIPO ثبت شده روشی انقلابی را نشان می‌دهد که استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر را به شکلی عجیب ممکن می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

برندهای مختلف دنیای موبایل در تلاش‌اند تا با ارائه فناوری‌های جدید بالاخره تلفن هوشمندی معرفی کنند که کاملا بدون حاشیه باشد. تاکنون شکل‌های مختلفی از بریدگی یا ناچ را در بالای نمایشگرها دیده‌ایم. برخی شرکت‌ها به سراغ مکانیزم پاپ‌آپ یا حتی دوربین چرخشی رفتند. سامسونگ یکی از شرکت‌هایی بود که ترجیح داد عمدتا از طراحی دوربین سلفی حفره‌ای استفاده کند. ولی به نظر می‌رسد که مهندسان این شرکت به دنبال راهکار جدیدی برای مخفی‌سازی دوربین سلفی هستند.

پتنت جدیدی که توسط سامسونگ در اداره مالکیت فکری جهانی (WIPO) ثبت شده نشان می‌دهد که این شرکت مشغول کار روی شگردی برای مخفی‌سازی دوربین جلو زیر نمایشگر است. این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان پنل کوچکی را زیر نمایشگر قرار داد و آن را با یک موتور متحرک جابه‌جا کرد. در این صورت، هر زمان که کاربر بخواهد از دوربین سلفی استفاده کند، گوشی نمایشگر زیرین را پایین می‌کشد تا نور به سنسور دوربین برسد. و هر زمان که دوربین استفاده نشود، این پنل حفره دوربین را می‌پوشاند تا صفحه‌ای یکپارچه در مقابل دیدگان کاربر قرار بگیرد.

سامسونگ در پتنت خود به پیکربندی دوربین دوگانه‌ای در زیر نمایشگر اصلی اشاره کرده است. سنسور دوم از نوع زمان پرواز خواهد بود که می‌تواند برای تشخیص چهره استفاده شود. البته این شرکت می‌گوید پنل دوم فقط تا حدی جابه‌جا می‌شود که سنسور اصلی دوربین ظاهر شود. برای مثال، وقتی می‌خواهید قفل دستگاه را باز کنید فقط دوربین ToF نمایان می‌شود، ولی در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری فقط سنسور اصلی را می‌بینید. وب‌سایت LetsGoDigital تصویر متحرکی از این سازوکار را تهیه کرده تا درک راهکار سامسونگ آسان‌تر شود.

image

این پتنت می‌گوید پنل متحرک زیرین می‌تواند اطلاعات مفیدی مثل آیکن نوتیفیکیشن‌ها، زمان، شارژ باتری و پیغام‌ها را نشان دهد. گوشی می‌تواند این پنل را به‌صورت خودکار یا به دستور کاربر (از طریق دو بار تپ یا سوایپ به بالا) جابه‌جا کند. این راهکار اگر به درستی پیاده‌سازی شود حتی با استاندارد ضدآب IP68 هم سازگار خواهد بود. شگرد سامسونگ کیفیت تصویر را حفظ می‌کند و از بروز افت کیفیتی که در فناوری ZTE Axon 20 مشاهده شد جلوگیری خواهد کرد.

پتنت یادشده در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شده، اما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که سامسونگ آن را در محصولات آتی خود استفاده خواهد کرد. حالا زمان خوبی است که شما نظرتان را درباره چنین سازوکارهایی برای استفاده از دوربین زیر نمایشگر اعلام کنید. دیدگاه‌های خود را با ما و کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ahmad

۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خیلی ایده باحالیه
سنسور نورم راحت میشه گذاشت
ولی خب حتما قیمتش بیشتر میشه?