خانهاخبار
MIUI 12.5 معرفی شد؛ این نسخه چه ویژگی‌های شاخصی دارد؟

MIUI 12.5 معرفی شد؛ این نسخه چه ویژگی‌های شاخصی دارد؟

نسخه جدید رابط کاربری شیائومی با نام MIUI 12.5 دیروز رسما معرفی شد و دارای چندین و چند قابلیت جدید است که چه از نظر ظاهری و چه از نظر توانمندی‌ها این پوسته را تقویت می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۹

پوسته MIUI یکی از محبوب‌ترین پوسته‌های اندروید است. این پوسته نه تنها برای گوشی‌های شیائومی بلکه به عنوان رام برای سایر تلفن‌ها نیز در دسترس قرار دارد. شیائومی دیروز در مراسمی از می ۱۱ رونمایی کرد و در این مراسم از MIUI 12.5 پرده برداشت. این نسخه با تغییراتی نسبت به MIUI 12 وارد بازار می‌شود که چند ماه پیش منتشر شده بود.

پوسته MIUI 12.5 قابلیت‌های بیشتری با تمرکز بر حریم خصوصی دارد. این پوسته بهینه‌سازی‌هایی را روی اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها اعمال کرده و تغییراتی بصری اندکی را به ارمغان می‌آورد. این نسخه از رابط کاربری شیائومی دارای قابلیتی به نام +MIUI است که اجازه می‌دهد تا صفحه موبایل را روی کامپیوترهای ویندوزی بیندازید. در ادامه نگاهی اجمالی به قابلیت‌های جدید MIUI 12.5 خواهیم داشت.

ابر والپیپرها

image

ابتدا بگذارید از تغییرات بصری این نسخه حرف بزنیم. سوپر والپیپر یکی از ویژگی‌های جذاب MIUI 12 بود. در این نسخه می‌توانستید زمین و مریخ را به‌صورت والپیپر پویا و با کیفیت روی دستگاه خود داشته باشید. حالا شیائومی در MIUI 12.5 والپیپرهای پویای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها کوهستان برفی سیگونیانگ است. این والپیپر سایه‌ها و ابرهای آن منطقه را به‌صورت زنده روی گوشی شما نشان می‌دهد. از دیگر والپیپرهای جدید این نسخه می‌توانیم به خلیج Shipwreck در یونان و کوهستان لبه‌ی تیغ در ایتالیا اشاره کنیم.

حریم خصوصی و امنیت

MIUI 12.5 از قابلیت‌های هشدار جدیدی در زمینه حریم خصوصی و امنیت پشتیبانی می‌کند که اگر یک اپلیکیشن یا سرویس در پس‌زمینه از دوربین، میکروفن، حافظه داخلی، گالری یا موقعیت مکانی شما استفاده کند، آن را به اطلاع‌تان می‌رساند. نسخه جدید رابط شیائومی چند ویژگی جدید در زمینه محافظت از حریم خصوصی کلیپ‌بورد دارد که نشان می‌دهد کدام اپلیکیشن‌ها کلیپ‌بورد شما را می‌خوانند. MIUI 12.5 مکانیزمی برای محافظت از حریم خصوصی در فضای وب هم دارد تا از اطلاعات شما پاسداری کند. این نسخه همچنین اجازه نمی‌دهد که اپلیکیشن‌ها از اطلاعات خصوصی و سوابق موقعیت مکانی شما استفاده کنند.

صدا

image

MIUI 12.5 چند صدای طبیعی را برای نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌کند که توسط هنرمندان جهانی ساخته شده‌اند. این صداها حالا شامل جنگل‌های بارانی آمریکا، استرالیا، چمنزارهای شرق آفریقا، شمالگان و بیش از ۱۲۰ صدا از موجودات نقاط مختلف دنیا است. به‌علاوه، جلوه‌های صوتی جدید سیستم از عناصر طبیعی گرفته شده است.

مدیریت حافظه

image

شیائومی در خصوص رابط کاربری سیستم می‌گوید آن‌ها کد خود را بازنویسی کرده و مصرف حافظه را ۲۰ درصد کاهش داده‌اند. این شرکت همچنین پروژه جدیدی را برای بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های سیستمی در MIUI 12.5 راه‌اندازی کرده تا این برنامه‌ها بازخوردپذیرتر باشند و برای جسچرهای خود از رشته‌های پردازشی اختصاصی استفاده کنند. با این کارها، مصرف حافظه پس‌زمینه MIUI 12.5 به‌طور میانگین حدود ۳۵ درصد و مصرف انرژی اپلیکیشن‌ها حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

+MIUI

image

این قابلیت جدید ارتباط بی‌تکلف بین دستگاه‌های مجهز به MIUI 12.5 و کامپیوترهای ویندوزی را ممکن می‌کند. با این قابلیت می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را ببینید، متنی را روی موبایل کپی و به‌صورت مستقیم روی کامپیوتر پیست کنید، اسکرین‌شاتی از موبایل خود را روی کامپیوتر باز نمایید و صفحات وب موبایل را به کامپیوتر بفرستید.

سایر

الگوریتم حرکت هوش مصنوعی MIUI 12.5 دستخوش تغییراتی شده که قدرت رندرینگ MIUI 12 را ۲۰ برابر می‌کند. باز کردن اپلیکیشن‌ها در این نسخه سریع‌تر و بهینه‌تر خواهد بود و کل فرآیند کاربری را روان‌تر می‌کند. افزون بر این، MIUI 12.5 دارای بهینه‌سازی‌های متعددی در سطح سیستم و سطح اپلیکیشن است.

دستگاه‌های سازگار با MIUI 12.5

پوسته MIUI 12.5 برای سری می ۱۰، سری ردمی K30، سری ردمی K20، ردمی نوت ۹، می ۱۰ لایت، سری ردمی 10X، شیائومی CC9e/CC9 و سری ردمی نوت ۷ عرضه می‌شود. بتای عمومی این دستگاه‌ها از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد، ولی می ۱۱، می ۱۰ و می ۱۰ الترا/پرو این آپدیت را در ماه آوریل ۲۰۲۱ دریافت می‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)