خانهاخبار
شیائومی می 11 رسما با اسنپدراگون 888 و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

شیائومی می 11 رسما با اسنپدراگون 888 و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

پرچمدار جدید شیائومی اولین تلفن هوشمندی است که از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند. این گوشی در دو نسخه با پنج رنگ و قابلیت‌های جذاب وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۸

شیائومی امروز در چین از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. این گوشی به‌زودی به‌صورت جهانی هم معرفی می‌شود ولی بعید است که به جز چند تغییر نرم‌افزاری و پشتیبانی از باندهای مخابراتی متفاوت شاهد تفاوت زیادی میان مدل چینی و مدل‌های بین‌المللی آن باشیم.

شیائومی می ۱۱ با دو طراحی وارد بازار می‌شود. یکی از فلز و شیشه ساخته شده که طراحی ساده‌تری دارد. دیگری نسخه‌ای ویژه از ترکیب فلز و چرم است که به راحتی از روی سطوح سُر نمی‌خورد. می ۱۱ پنج رنگ خواهد داشت که شامل سه رنگ برای مدل فلز + شیشه و دو رنگ برای مدل فلز + چرم است. مدل اول در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی و مدل دوم در رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش به بازار می‌آید.

image

پرچمدار جدید شیائومی اطراف نمایشگر خود حاشیه‌های بسیار کمی دارد و حفره دوربین سلفی آن در گوشه بالای سمت چپ صفحه قرار گرفته است. پنل این گوشی از هر چهار طرف خمیده است و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور همگی در سمت راست بدنه دیده می‌شوند.

می ۱۱ نمایشگری ۶.۸۱ اینچی از نوع امولد با وضوح 2K یا QHD دارد که معادل ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و تراکم آن به ۵۱۵ پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. نرخ نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن ۴۸۰ هرتز اعلام شده است. این صفحه که توسط پوشش گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود، از مرجع DisplayMate امتیاز +A را دریافت کرده است.

image

شیائومی در این تلفن هوشمند بلندگوی استریو قرار داده و صدای آن را با کمک Harman Kardon بهینه‌سازی کرده است. قلب تپنده می ۱۱ اسنپدراگون ۸۸۸ است که برای اولین بار از طریق این گوشی وارد بازار می‌شود. می ۱۱ همچنین از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد. این شرکت در خلال رویداد امروز خود گفت که یکی از نسخه پایه این دستگاه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

می ۱۱ انرژی خود را از یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که از شارژ سریع سیمی ۵۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی است. با این حال، همان‌طور که پیش‌تر تایید شده بود، جعبه می ۱۱ فاقد آداپتور شارژر است و صرفا با یک کابل USB-C عرضه می‌شود.

image

شیائومی می ۱۱ در بخش دوربین اصلی از یک دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. سنسور اصلی این دوربین سنسور ایزوسل ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ است که از لرزشگیر نوری پشتیبانی می‌کند و دیافراگم f/1.85 و اندازه پیکسل ۱.۶ میکرومتری دارد. روی این سنسور یک لنز ۲۵ میلی‌متری 7P نصب شده است.

سنسور دوم یک سنسور فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای است. بالای این سنسور لنز ۱۵ میلی‌متری 5P قرار دارد. سنسور سوم نیز از نوع ماکرو و ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز ۵۰ میلی‌متری 4P است. در نهایت، در بخش سلفی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

image

می ۱۱ حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای دارد و شیائومی مدعی است که تشخیص اثر انگشت آن‌ها با ضربان قلب عمل می‌کند، ولی فعلا اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد این فناوری اعلام نشده و دقیقا نمی‌دانیم که منظور این شرکت چیست.

ابعاد می ۱۱ برابر ۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۰۶ میلی‌متر (در مدل چرمی با ضخامت ۸.۵۶ میلی‌متر) و وزن آن ۱۹۶ گرم (در مدل چرمی با وزن ۱۹۴ گرم) است. این تلفن هوشمند سه ظرفیت رم و حافظه داخلی متفاوت خواهد داشت. ارزان‌ترین مدل این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید و قیمت آن ۶۱۲ دلار خواهد بود. پیکربندی بعدی شامل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است که قیمت آن به ۶۵۷ دلار می‌رسد. و در نهایت گران‌ترین مدل می ۱۱ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۷۱۹ دلار وارد بازار می‌شود.

image

در حال حاضر مشخص نیست که مدل‌های چرمی می ۱۱ فقط به نسخه ۱۲ + ۲۵۶ گیگی محدود خواهد بود یا نه. همچنین نمی‌دانیم که این مدل‌ها به سراسر جهان عرضه می‌شوند یا خیر. شیائومی در مراسم امروز اشاره‌ای به می ۱۱ پرو نکرد و تمامی مدل‌های پرچمدار خود را با نام می ۱۱ مورد خطاب قرار داد. حالا حدس زده می‌شود که یا مدل پرو به‌صورت جداگانه معرفی خواهد شد یا یکی از همین مدل‌ها در واقع مدل پرو است ولی با اسم می ۱۱ وارد بازار می‌شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۸
جالبه که در دو نوع ”با شارژر و بی‌شارژر” عرضه می‌شه و قیمت هر دو هم یکسانه!! خب مشخصه که همه با شارژرشو برمی‌دارن.
مثل این می‌مانه که بهت پیاز و موز تعارف کنن،
تو ولی چشمت دنبال پیاز باشه?
به موز حساسیت داری?