خانهاخبار
سامسونگ برای اولین بار در 9 سال اخیر کمتر از 300 میلیون موبایل فروخت

سامسونگ برای اولین بار در 9 سال اخیر کمتر از 300 میلیون موبایل فروخت

بر اساس گزارش‌های جدید، سامسونگ که از سال 2011 همواره سالانه بیش از 300 میلیون موبایل می‌فروخت، امسال نتوانست به این عدد برسد. با این حال، 2021 می‌تواند شرایط بهتری برای کره‌ای داشته باشد.
۱۳۹۹/۱۰/۹

با توجه به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، ۲۰۲۰ سال سختی برای سامسونگ بود و باعث شد این شرکت نتواند بیش از ۳۰۰ میلیون تلفن هوشمند بفروشد. بر طبق جدیدترین گزارش‌ها، آمار فروش گوشی‌های سامسونگ در سالی که گذشت تنها حدود ۲۷۰ میلیون دستگاه بود. این رقم اگرچه به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است اما برای سامسونگی که از سال ۲۰۱۱ تاکنون همواره سالانه بیشتر از ۳۰۰ میلیون موبایل می‌فروخت، یک افت چشمگیر به حساب می‌آید.

علت عمده این اتفاق به بحران ناشی از شیوع کووید-۱۹ برمی‌گردد که جریان عادی اتفاقات را بر هم زد و مانع از آن شد که طرفداران سامسونگ بتوانند گوشی‌های جدید این شرکت را با فراغ بال خریداری کنند. با این حال، اکنون بازارها در حال بازگشت به شرایط عادی هستند و همین باعث شده تا به گفته خبرگزاری ETNews، این غول کره‌ای هدف فروش ۳۰۷ میلیون تلفن هوشمند را برای سال ۲۰۲۱ در نظر داشته باشد.

اگر بخواهیم این رقم را تفکیک کنیم، پرچمداران حدود ۵۰ میلیون دستگاه از این آمار تشکیل خواهند داد و سهم گوشی‌های تاشو هم به ۶ میلیون دستگاه ختم می‌شود. بخش عمده فروش گوشی‌های سامسونگ به محصولات سری گلکسی A و گلکسی M برمی‌گردد که قرار است در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳۷ میلیون دستگاه فروش داشته باشند. در انتها، فیچرفون‌های این شرکت نیز سهمی ۲۰ میلیونی را به خود اختصاص خواهند داد.

سری گلکسی S21 در ماه ژانویه ۲۰۲۱ به بازار می‌آید و اولین خانواده پرچمداران سامسونگ در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. ولی هنوز مشخص نیست که سرنوشت سری نوت چه می‌شود و آیا امسال نسل دیگری از این خانواده محبوب را می‌بینیم یا نه. دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ نیز نقش مهمی را در ویترین فروشگاه‌های ۲۰۲۱ این شرکت ایفا می‌کنند و قرار است شمار بیشتری از آن‌ها به 5G مجهز شوند.

با این حال، همان‌طور که گفتیم اولین خانواده محصولات جدی این شرکت سری گلکسی S21 خواهد بود که احتمالا در تاریخ ۲۵ دی معرفی می‌شوند. این خانواده سه عضو به نام‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 الترا خواهد داشت و احتمالا از تاریخ ۱۰ بهمن رسما به بازار می‌آید. طبق شایعات، قیمت این سری از ۸۴۹ دلار آغاز شده و تا ۱۲۹۹ دلار بالا می‌رود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)