خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه ویجت‌های آی او اس را راحت‌تر مدیریت کنیم؟

آموزش: چگونه ویجت‌های آی او اس را راحت‌تر مدیریت کنیم؟

در این مطلب می‌خواهیم چگونگی مدیریت ویجت‌ها در آی او اس را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۹/۱۰/۷

اگر بخواهیم به یکی از امکانات مهم و اساسی سیستم عامل آی او اس 14 اشاره کنیم، باید نام ویجت‌ها را ببریم. اضافه شدن این قابلیت به محیط سیستم عامل آی او اس باعث شده تا کاربرد آن‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و اپلیکیشن‌های زیادی برای مدیریت آن‌ها نیز طراحی و در اختیار کاربران قرار گیرد. اما ما در این مطلب می‌خواهیم به یکی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه اشاره کنیم که با عنوان Widgetsmith طراحی و در اپ استور برای دانلود قرار گرفته است.

اگر به تازگی به جمع دارندگان آیفون پیوسته‌اید، اپلیکیشن Widgetsmith را حتما روی آن نصب کرده و از امکانات شخصی سازی آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این اپلیکیشن توسط شخصی با نام David Smith طراحی و توسعه یافته که از جمله افراد مشهور در این حوزه به حساب می‌آید که اپلیکیشن‌هایی مانند Watchsmith، Sleep++ و Pedomete++ از جمله نمونه کارهای وی به حساب می‌آید. کانسپت این اپلیکیشن به ایده‌ای برای شخصی سازی ویجت‌های سیستم عامل آی او اس 14 برمی‌گردد که در ادامه، با نحوه کار آن آشنا خواهیم شد.

image

 

در ابتدا، اپلیکیشن Widgetsmith را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

پس از باز کردن آن، می‌توانید ویجت‌ها را در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب نمایید. هر ویجت قادر به نمایش اطلاعات خاصی خواهد بود که به تنهایی، قابل شخصی سازی بوده و می‌توانید فونت‌ها، رنگ‌ها و بک‌گراندهای متفاوتی را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

روند ساخت و ویرایش ویجت‌ها بسیار آسان خواهد بود. کافی است روی دکمه Add ضربه بزنید، سایز آن را انتخاب کرده و سپس محتوای دلخواه و مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

اما در ابتدای امر، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ویجت مورد نظر شما، چه اطلاعاتی را باید روی صفحه نمایش به نمایش بگذارد. از جمله اطلاعات قابل نمایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

image

 

  • زمان
  • تاریخ
  • تصاویر یا آلبوم شخصی یا متن دلخواه
  • تقویم
  • یادآوری‌ها
  • آب و هوا
  • Health و Activity
  • جزر و مد
  • ستاره شناسی

image

 

بسته به انتخاب هر یک از موضوعات بالا، اطلاعات مخصوصی برای نمایش در ویجت‌ها در اختیار شما خواهد بود. همچنین شما قادر خواهید بود تا فونت، رنگ یا پس زمینه دلخواهی را برای ویجت‌ها نیز در نظر بگیرید. نتیجه این امر، محیطی رنگارنگ و جذاب خواهد بود که حس و حال خوبی را نیز به شما القاء خواهد کرد.

در نهایت پس از ساخته شدن ویجت‌های دلخواه، می‌توانید به صفحه هوم آیفون بروید. انگشت تان را روی صفحه نگه دارید تا وارد حالت لرزاننده شوید. سپس روی آیکون + ضربه زده و از میان آیتم‌های مختلف، Widgetsmith را انتخاب کنید و در نهایت هم سایز ویجت دلخواه را برگزینید.

image

 

بد نیست بدانید که تعداد ویجت‌ها برای نمایش روی صفحه هوم آیفون نامحدود خواهد بود. تنها کافی است انگشت خود را روی ویجت‌ها نگه داشته، Edit Widget را انتخاب کنید و از میان طرح‌های دلخواهی که ساخته و طراحی کرده‌اید، گزینه مورد نظر را برگزینید. در حقیقت تمامی ویجت‌ها در صورت تمایل، می‌توانند از Widgetsmith انتخاب شوند.

اپلیکیشن Widgetsmith همچنین امکان زمان بندی ویجت‌ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا برخی ویجت‌ها را تنها در بعضی ساعت‌ها در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید ویجت مربوط به زمان را تا پایان ساعت اداری خود در اختیار داشته و پس از آن، این ویجت به صورت خودکار جای خود را به ویجت تقویم روز آینده شما خواهد داد.

اپلیکیشن Widgetsmith در مدت کوتاهی توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و به صدر اپلیکیشن‌های مشهور اپ استور اضافه شود. امکان شخصی سازی و ایجاد تغییرات در ویجت‌ها، از جمله ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن به حساب می‌آید که شدیدا به مذاق کاربران خوش آمده و استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

Widgetsmith همچنین در اپلیکیشن تیک تاک نیز به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و ویدئوهای زیادی در مورد آن، در این پلتفرم ضبط و پخش شده است. در این ویدئوها، قدرت این اپلیکیشن برای ایجاد تغییرات در محیط سیستم عامل آی او اس 14 به نمایش گذاشته شده است.

البته آی او اس 14 برای اپلیکیشن‌های سوم شخص با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود. به عنوان مثال اگر روی حلقه‌های Activity ضربه بزنید، به صورت مستقیم به اپلیکیشن Fitness هدایت خواهید شد. اما وقتی روی ویجت‌های ساخته شده توسط Widgetsmith ضربه بزنید، وارد همین اپلیکیشن می‌شوید. ممکن است در نسخه‌های آینده، اپل این انحصار طلبی را از میان برداشته و اپلیکیشن‌ها به یکدیگر متصل باشند.

همان طور که گفتیم، اپلیکیشن Widgetsmith به صورت رایگان روی اپ استور وجود داشته و می‌توانید هم اینک آن را دانلود کرده و از مزایای آن استفاده نمایید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)