خانهاخبار
نوآوری بزرگ بعدی اپل تایید شد

نوآوری بزرگ بعدی اپل تایید شد

گزارش‌های جدید حکایت از این دارند که دستگاه‌های بعدی اپل از مودم‌های ساخت این شرکت بهره می‌برند
۱۳۹۹/۱۰/۶

به نظر می‌رسد اپل روز به روز  به ساخت مودم‌ برای تجهیزات خود نزدیک تر می‌شود و ممکن است آیپد یا آیفون‌های بعدی را با مودم‌های ساخت خودش به بازار عرضه کند. اهالی کوپرتینو کم کم به سوی در اختیار گرفتن سخت‌افزار و نرم‌افزار حرکت می‌کنند و ماه گذشته بود که مهاجرت به پردانده‌های اپل سیلیکون آغاز شد. طراحی تراشه‌های جدید در اختیار اپل خواهد بود و احتمالا از چند سال دیگر از اینتل بی‌نیاز خواهد شد و محصولات مک را مبتنی بر اپل سیلیکون به بازار عرضه خواهد کرد. اکنون خبر رسیده که اپل یک قدم دیگر برداشته و قرار است به زودی از مودم‌های ساخت خودش در محصولات اتی استفاده کند.  

image

اهالی کوپرتینو در حال توسعه‌ی یک مودم داخلی هستند که اتصال را برای تماس‌ها و داده‌های دستگاه‌های خودش فراهم می‌کند، که این شرکت را از تراشه‌های کوالکام بی‌نیاز می‌کند. اپل با خرید عمده تجارت ساخت تراشه در تابستان ۲۰۱۹ از اینتل، در حال بهره برداری از آن است. در این معامله اپل یک میلیارد دلار پرداخت کرد که علاوه بر آن دوهزار مهندس شاغل در این بخش نیز به مقر کوپرتینو منتقل شدند.  
image

اکنون از گوشه و کنار خبر رسیده که مودم ساخت اپل به خوبی در مراحل توسعه قرار دارد و شاید طولی نکشد که شاهد استفاده از آن در دستگاه‌های اپلی باشیم.

امسال توسعه‌ی اولین مودم داخلی خود را آغاز خواهیم کرد که یک انتقال استراتژیک دیگر را امکان پذیر می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت استراتژیک از این قبیل، بخش مهمی از امکان تولید محصولات ما و اطمینان از داشتن خط تولیدی غنی از فناوری‌های نوآورانه برای آینده‌ی ماست.

داشتن فناوری‌ مودم خاص خود باعث آزادی بیشتر اپل در برابر چرخه‌ی توسعه‌ی شرکایی مانند کوالکام و اینتل می‌شود و این شرکت را قادر می‌سازد که انعطاف پذیری بیشتری برای ساخت محصولات خود داشته باشد. مشخص نیست چه زمانی مودم برای استفاده در اولین محصولات اپل آماده می‌شود، اما احتمالا حداقل دو سال دیگر به نتیجه‌ می‌رسد. شاید تا زمان معرفی آیفون ۱۴ شاهد مودم 5G ساخت اپل باشیم. تغییر در مودم و فاصله گرفتن از شرکت‌های ساخت تراشه‌ی مودم همچون کوالکام و اینتل در حالی صورت می‌گیرد که تا سال ۲۰۲۲، در زمینه‌ی کامپیوترهای خانگی نیز از اینتل جدا شده و به سری ام مهاجرت می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)