خانهاخبار
وان پلاس 9E یا 9 لایت احتمالا از اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند

وان پلاس 9E یا 9 لایت احتمالا از اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند

بر طبق شایعات جدید، عضو سوم خانواده وان پلاس 9 برخلاف دو عضو دیگر این خانواده به جای اسنپدراگون 888 از اسنپدراگون 865 استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۴

وان پلاس امروزه سازنده یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند بازار است و حالا آن‌ها مشغول کار روی پرچمداران بعدی خود هستند تا آن‌ها را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی کنند. تاکنون تصاویر خوبی از طراحی این دستگاه‌ها لو رفته و اطلاعات کمی درباره مشخصات این خانواده در دسترس داریم. امروز هم اطلاعات جدیدی درباره کوچک‌ترین عضو از سری وان پلاس ۹ منتشر شده که آن را با شما در میان می‌گذاریم.

به گزارش منابع وب‌سایت اندروید سنترال، خانواده وان پلاس ۹ شامل سه مدل به نام‌های وان پلاس ۹، وان پلاس ۹ پرو و وان پلاس ۹ لایت است. دو مدل اول از چیپست پرچمدار کوآلکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند ولی وان پلاس ۹ لایت که قبلا با نام وان پلاس 9E در شایعات آمده بود، به اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز می‌شود.

وان پلاس معمولا در خانواده پرچمداران خود از دو مدل پرده برمی‌داشت. ولی آن‌ها امسال در سری T فقط یک عضو را معرفی کردند و دیگر خبری از وان پلاس 8T پرو نبود. حالا به نظر می‌رسد که در عوض سری وان پلاس ۹ یک عضو اضافه خواهد داشت. قیمت وان پلاس 8T از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود و اگر این رویه را ملاک قرار دهیم، احتمالا می‌توانیم وان پلاس ۹ را با قیمت پایه ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلاری ببینیم. با این حساب، قیمت مدل پرو چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار گران‌تر خواهد بود.

وان پلاس ۹ لایت هم باید قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار داشته باشد تا کاربرانی که می‌خواهند هزینه کمتری انجام دهند با خیال راحت به سراغ این گوشی بروند. در حال حاضر محصولاتی مثل گلکسی S20 FE و پیکسل ۵ این بخش از بازار را قبضه کرده‌اند و وان پلاس هم می‌خواهد سهمی از این بخش بازار داشته باشد.

با توجه به این توضیحات، جالب است که وان پلاس در مدل لایت از سری ۹ به جای اسنپدراگون ۸۸۸ از اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کرده باشد. اسنپدراگون ۸۶۵ پارسال معرفی شد ولی هنوز قدرت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تا سال‌ها پاسخگوی نیاز کاربران باشد. از طرف دیگر، وان پلاس با انتخاب این چیپست هزینه‌های خود را پایین می‌آورد تا بتواند موبایلی ارزان‌تر را به دست کاربران برساند.

مقایسه وان پلاس 9 لایت با وان پلاس 8T یا 8

image

وان پلاس در طول پنج سال اخیر به‌خوبی توانسته عرضه انواع مختلف محصولات خود را به تکامل برساند. این شرکت تقریبا هر شش ماه یک بار محصول جدیدی را معرفی می‌کند که به نحوی از نظر سخت‌افزاری و طراحی به‌روز شده است. البته بدیهی است که شباهت‌هایی بین گوشی‌های این شرکت دیده شود. برای مثال، وان پلاس 8 از نظر سخت‌افزاری تقریبا شبیه وان پلاس 7T بود. وان پلاس 7 نیز تقریبا همان وان پلاس 6T بود که تغییراتی را از نظر سخت‌افزاری ارائه می‌کرد.

بنابراین انتظار می‌رود که در وان پلاس 9 لایت هم شاهد شباهت‌های بالایی به مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس 8T باشیم. هر دو دستگاه احتمالا از اسنپدراگون ۸۶۵، نمایشگر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی امولد و شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هر دو محصول دوربین یکسانی داشته باشند و دوربین‌های جدید به وان پلاس ۹ و ۹ پرو اضافه شوند. استفاده از قطعات قدیمی در تلفن‌های جدید یکی از استراتژی‌های وان پلاس است که احتمالا در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد آن خواهیم بود.

وان پلاس ۹ لایت می‌تواند بدنه‌ای از جنس پلاستیک با ظاهری متفاوت نسبت به وان پلاس 8T داشته باشد. این شرکت با کمترین تردید در حال پیروی از استراتژی سامسونگ در عرضه گلکسی S20 FE است و باید ببینیم که ایده‌های خود را چگونه پیاده می‌کند. ولی آیا با این توصیفات تمایلی به خرید وان پلاس ۹ پیدا خواهید کرد؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)