خانهاخبار
اگزینوس ۲۱۰۰ در بنچمارک چند هسته پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ را شکست داد

اگزینوس ۲۱۰۰ در بنچمارک چند هسته پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ را شکست داد

سامسونگ در تمام زمینه‌ها در صنعت موبایل جزو‌ پیشگامان محسوب می‌شود و اکنون با چیپست پرچمدار خود به رقابت با کوالکام می‌رود
۱۳۹۹/۱۰/۴

پیش‌تر گزارش داده شده بود که سامسونگ برای رقابت با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ را در دست توسعه دارد. اکنون تست‌های جدیدی از بنچمارک آنتوتو منتشر شده که نشان می‌دهد که چیپست ۲۱۰۰ اگزینوس در تست عملکرد چند هسته‌ای از پردازنده عرضه نشده اسنپدراگون ۸۸۸ پرچمدار بهتر است و قدرت آن در این زمینه پیشتاز است.
بنابر گزارش جی‌اس‌ام آرنا، خبرچینی با نام کاربری Ice universe، که در حوزه انتشار اخبار مربوط به شرکت سامسونگ از سابقه معتبری برخوردار است، اخیرا اسکرین شات‌هایی از نرم‌افزار بنچمارک Geekbench به اشتراک گذاشته است. در این بنچمارک، پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ توانست امتیاز فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند. این پردازنده در بنچمارک تک هسته‌ای امتیاز ۱۰۸۹ را به ثبت برساند. در حالی که امتیاز آن در بخش چند هسته‌ای برابر با عدد ۳۹۶۳ درج شد.
نکته قابل توجه اینجا است که با ثبت این امتیازات، پردازنده مذکور از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پیشی گرفته است. پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ توانسته است در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۵ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۳۷۹۴ را به ثبت برساند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که پردازنده نسبت به تست‌های که در گذشته از آن گرفته شده، جهش چشمگیری داشته و تا پیش از این تست جدید، امتیاز ثبت شده توسط این چیپست به ترتیب ۱۰۰۶ و ۳۰۵۹ ثبت شده بود.
به زبانی دیگر، پردازنده پرچمدار آتی سامسونگ به نظر می‌رسد در حال پیشرفت است و با یک سری بهبودسازی‌ها می‌توان انتظارات را از این چیپست بالا برد. حتی می‌توان از کوالکام انتظار داشت تا با یک سری تغییرات بهبود دهنده قدرت چیپست خود را افزایش دهد.  البته در حال حاضر تمامی این اطلاعات در حد شایعه باقی می‌ماند و برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این چیپست‌ها باید تا زمان عرضه آن‌ها منتظر بمانیم.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)