خانهاخبار
تلگرام در آستانه 500 میلیون کاربره شدن از نمایش تبلیغات در کانال‌ها خبر داد

تلگرام در آستانه 500 میلیون کاربره شدن از نمایش تبلیغات در کانال‌ها خبر داد

مدیرعامل تلگرام در پستی در کانال خود نوشت که برای حفظ این کسب و کار باید به شیوه‌های مختلف درآمدزایی فکر کرد و یکی از این شیوه‌ها نمایش تبلیغات در کانال‌های عمومی خواهد بود.
۱۳۹۹/۱۰/۳

پیام‌رسان تلگرام در آستانه رسیدن به مرز ۵۰۰ میلیون کاربر است و قصد دارد از سال آینده میلادی با درآمدزایی کسب و کار خود را زنده نگه دارد. این توضیحات اخیرا از سوی مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، در کانال شخصی او منتشر شده است.

دوروف می‌گوید در این هفت سال منابع مالی تلگرام را شخصا تامین کرده، ولی با توسعه این استارت‌آپ حالا باید به فکر روش‌های متفاوتی برای درآمدزایی باشد. او در کانال تلگرامی خود نوشت: «پروژه‌ای با حد و اندازه‌های ما برای ادامه فعالیت‌های خود به سالانه حداقل چند صد میلیون دلار پول نیاز دارد.»

این پیام‌رسان که در ماه آوریل از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر فعال گذشت، حالا می‌خواهد در کانال‌های عمومی این پلتفرم به نمایش تبلیغات بپردازد. دوروف در این خصوص توضیح داد: «[سیستم تبلیغاتی ما سیستمی] کابرپسندانه و تابع حریم خصوصی است که به ما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های سرورها و ترافیک کاربران را پوشش دهیم.»

دوروف افزود: «اگر از طریق یک پلتفرم تبلیغاتی از کانال‌های عمومی بزرگ درآمدزایی داشته باشیم، صاحبان این کانال‌ها با توجه به اندازه کانالشان ترافیک رایگان دریافت می‌کنند.» او گفت روش دیگری که برای درآمدزایی از این پیام‌رسان وجود دارد عرضه استیکرهای پریمیوم با قابلیت‌های جذاب و اضافه است: «هنرمندانی که این نوع جدید از استیکرها را می‌سازند هم در سود آن سهیم می‌شوند. ما می‌خواهیم میلیون‌ها ذهن خلاق و کسب و کاری که در تلگرام فعالیت می‌کنند به شکوفایی رسیده و تجربه کلی کاربرانمان را ارتقا ببخشند.»

برخی از تحلیل‌گران امیدوار بودند که تلگرام بتواند از طریق پروژه توکن بلاک‌چین خود درآمدزایی کند. ولی تاخیرهای متعدد و موانع قانونی باعث شد مسئولان تلگرام این پروژه را در ماه مه به‌طور رسمی رها کنند. این شرکت از طریق همین پروژه در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده بود و قصد داشت توکن‌هایی موسوم به گرام را میان کاربران توزیع کند. این شرکت نهایتا چند ماه پیش اعلام کرد که ۱.۲ میلیارد دلار از این سرمایه‌ها را به سرمایه‌گذاران برمی‌گرداند.

image

دوروف در بخش دیگری از پست خود نوشت: «تلگرام دارای بُعدی شبیه شبکه‌های اجتماعی است. کانال‌های بزرگ و عمومی ما میلیون‌ها مشترک دارند و بیشتر شبیه فیدهای توئیتر هستند. مالکان این کانال در خیلی از بازارها از طریق نمایش تبلیغات درآمدزایی می‌کنند. این تبلیغات شبیه پست‌های عادی هستند و اغلب شکل آزاردهنده‌ای دارند. ما با معرفی یک پلتفرم تبلیغاتی اختصاصی برای کانال‌های عمومی این مشکل را حل می‌کنیم.»

مدیرعامل تلگرام تاکید کرد که تمام قابلیت‌های فعلی این پیام‌رسان رایگان می‌ماند و قرار نیست تبلیغی در چت‌های خصوصی یا گروه‌ها به نمایش درآید. او افزود: «ما نمی‌خواهیم شرکت را مثل موسسان واتس‌اپ بفروشیم. جهان به تلگرام نیاز دارد تا پیام‌رسانی مستقل وجود داشته باشد که به کاربران احترام بگذارد و سرویس‌های باکیفیت آن تضمین شده باشد. تلگرام از سال آینده [میلادی] درآمدزایی را آغاز می‌کند. ما این کار را با حفظ ارزش‌ها و تعهداتی انجام می‌دهیم که در این ۷ سال به آن‌ها پایبند بوده‌ایم. به لطف مقیاسی که در حال حاضر در آن قرار گرفته‌ایم، می‌توانیم این کار را به شکلی اجرا کنیم که ناخوشایند نباشد. اکثر کاربران تقریبا متوجه هیچ تغییری نخواهند شد.»

تلگرام همچنین امروز از قابلیت جدیدی برای چت‌های صوتی در گروه‌ها رونمایی کرد. این قابلیت شبیه اتاق‌های همیشه فعال پلتفرم دیسکورد است و از هزاران کاربر پشتیبانی می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)