خانهاخبار
امانگ آس به رکورد تاریخی 500 میلیون بازیکن ماهانه دست یافت

امانگ آس به رکورد تاریخی 500 میلیون بازیکن ماهانه دست یافت

بازی پرطرفدار Among Us که از چند وقت پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته، در ماه نوامبر توانست نیم میلیارد بازیکن داشته باشد تا از این حیث رکوردها را جابه‌جا کند.
۱۳۹۹/۱۰/۴

بازی Among Us با ثبت آمار خیره‌کننده نیم میلیارد بازیکن در ماه نوامبر با پشت سر گذاشتن غول‌هایی مثل Pokemon GO و Candy Crush Saga توانست به مقام اول بیشترین تعداد بازیکن ماهانه در تاریخ بازی‌های موبایلی برسد. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی SuperData، این بازی از نظر بازیکنان ماهانه با اختلاف به محبوب‌ترین بازی تاریخ تبدیل شده است.

نکته جالب توجه درباره این موفقیت به سازنده آن یعنی InnerSloth برمی‌گردد که تنها از یک تیم چهار نفره تشکیل شده است. این بازی در ماه‌های اخیر به چنان محبوبیتی رسید که تیم سازنده عرضه نسخه دوم آن را لغو کرد تا نسخه فعلی را بهینه‌سازی کند.

تحلیل‌گر ارشد شرکت SuperData می‌گوید دومین بازی پرطرفدار از نظر تعداد کاربران ماهانه ۳۰۰ میلیون بازیکن دارد. او تصریح می‌کند که آمارهای آن‌ها از ترکیب اطلاعات فروش، داده‌های مربوط به ناشران، توسعه‌دهندگان و سرویس‌دهندگان سیستم‌های پرداخت به دست می‌آید. البته گفتنی است که اثر عرضه نسخه نینتندو سوئیچ این بازی که اخیرا منتشر شد در تحلیل‌های این شرکت چندان لحاظ نشده است.

جذب ۵۰۰ میلیون بازیکن ماهانه نشانگر پتانسیل‌های فوق‌العاده زیادی است که بازی‌های موبایلی می‌توانند با عرضه رایگان داشته باشند. به گفته SuperData فقط ۳ درصد از این ۵۰۰ میلیون بازیکن از نسخه PC امانگ آس استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم این آمار را در مقیاس قرار دهیم می‌توانیم به بازی Cyberpunk 2077 اشاره کنیم که یکی از پرسروصداترین بازی‌های AAA امسال بود و تاکنون موفق به فروش ۱۳ میلیون نسخه شده است.

البته قیمت این دو بازی تفاوت بسیار زیادی نسبت به یکدیگر دارند؛ نسخه موبایل امانگ آس رایگان است و نسخه پی‌سی آن به قیمت ۵ دلار به فروش می‌رسد ولی سایبرپانک ۲۰۷۷ قیمتی ۶۰ دلاری دارد. با این وجود، می‌توانیم ببینیم که مخاطبان بازی‌های موبایلی تا چه اندازه بزرگ‌تر از سایر پلتفرم‌ها هستند. InnerSloth در حال حاضر مشغول کار روی محتواهای جدیدی برای این بازی است و قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ نقشه تازه‌ای را به بازی اضافه کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)