خانهاخبار
ایلان ماسک: می‌خواستم تسلا را به اپل بفروشم

ایلان ماسک: می‌خواستم تسلا را به اپل بفروشم

ایلان ماسک در صفحه توئیتر خود اعلام کرده که در تاریک‌ترین روزهای این شرکت قصد داشت تسلا را با یک دهم ارزش فعلی آن به اپل بفروشد.
۱۳۹۹/۱۰/۴

ایلان ماسک به‌تازگی شایعات مربوط به تلاش او برای فروش تسلا به اپل را تایید کرده است. البته او می‌گوید که تیم کوک حتی حاضر به برگزاری جلسه با او نشده بود. مدیرعامل تسلا مدعی است که در آن زمان حاضر بود این شرکت را با مبلغی به اندازه یک دهم ارزش فعلی آن بفروشد.

تسلا و اپل مدت‌هاست که بر سر جذب استعدادهای برتر با یکدیگر رقابت دارند و این اتفاق با شایعات مربوط به ورود اپل به دنیای اتومبیل‌های خودران بیش از پیش شدت گرفته است. ماسک قبلا در اظهارنظری جنجالی گفته بود که اپل به قبرستان تسلا تبدیل شده، چون آن‌ها مدام کارمندان سابق این شرکت را جذب می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ به دنبال مشکلاتی که پیرامون افزایش ظرفیت تولید محصولات مدل S وجود داشت، می‌خواست تسلا را بفروشد. در بیوگرافی ماسک گفته شده که او و لری پیج، مدیر آلفابت (مالک گوگل)، با یکدیگر به توافق رسیده بودند ولی این معامله نهایی نشد.

در آن زمان شایعاتی پیرامون ملاقات ماسک با مسئول خرید اپل، آدرین پریکا، هم منتشر شده بود. اما در انتها هیچ‌کدام از این معاملات صورت نگرفت و تسلا از آن برهه دشوار عبور کرد. با این حال، مشکلات تسلا به پایان نرسید، چون ماسک حالا در توئیتر اذعان کرده که در تاریک‌ترین روزهای تسلا که آن‌ها مشغول کار روی مدل ۳ بودند، با اپل تماس گرفت تا تسلا را به آن‌ها بفروشد. با این حال، تیم کوک نپذیرفت تا با ماسک دیدار کند.

او زمان دقیق این اتفاق را اعلام نکرده اما پیش‌تر گفته بود که در حوالی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برهه زمانی سختی را پشت سر گذاشت تا ظرفیت تولید مدل ۳ را افزایش دهد. این اظهارنظر در حالی اعلام می‌شود که رویترز به‌تازگی از احتمال رونمایی از خودروی اپل در سال ۲۰۲۴ خبر داده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)