خانهاخبار
موبایل مفهومی جدید وان پلاس با تنفس شما تغییر رنگ می‌دهد

موبایل مفهومی جدید وان پلاس با تنفس شما تغییر رنگ می‌دهد

وان پلاس امروز از دستگاه مفهومی جدیدی پرده برداشته که رنگ قاب عقب آن با کمک فناوری ECMF و مبتنی بر تنفس شما تغییر می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲

وان پلاس در اقدامی غیرمنتظره از موبایلی مفهومی رونمایی کرد که ایده‌ای جذاب را به نمایش می‌گذارد. این شرکت یک وان پلاس 8T را با ECMF ترکیب کرده و دستگاهی ساخته که رنگ قاب عقب آن با تنفس شما تغییر می‌کند.

این گوشی ماژول موج میلی‌متری دارد، ولی از این ماژول نه برای 5G بلکه به‌عنوان راداری برای شناسایی حرکات میلی‌متری استفاده می‌کند. چرا؟ چون همان‌طور که گفتیم، این گوشی می‌تواند نفس کشیدن شما را تشخیص داده و رنگ قاب عقب خود را متناسب با الگوی تنفس‌تان تغییر دهد. در ادامه نمونه‌ای از تغییر رنگ این دستگاه را مشاهده می‌کنید:

image

وان پلاس می‌گوید آن‌ها در حال تکان دادن مرزهای تعامل انسان با فناوری‌های موبایلی هستند. این شرکت اذعان می‌کند که طراحی این گوشی را از چشمه‌های گرم ترکیه الهام گرفته است:

طراحان ما طراحی این رنگ‌ها را از جریان‌های رنگارنگ چشمه‌های گرم پاموق‌قلعه در ترکیه الهام گرفته‌اند. طبیعت بسیاری از طرح‌ها را به تکامل رساند، و ما با الهام از پاموق‌قلعه و سایر عناصر طبیعی می‌توانیم تجارب تعاملی جدیدی خلق کنیم که طبیعی‌تر، حسی‌تر و بی‌آلایش‌ترند.

وان پلاس امیدوار است که فناوری «رنگ، مواد و پرداخت الکترونیکی» (ECMF) در این دستگاه آغازگر مسیر جدیدی برای تعاملات مبتنی بر جسچرها باشد. برای مثال، رنگ‌های قاب عقب می‌توانند در هنگام دریافت تماس چشمک بزنند، و سپس با کمک جسچرهای خاصی قادر باشید جواب تلفن را بدهید یا آن را رد کنید. البته برای استفاده از چنین قابلیتی گوشی شما طبیعتا باید به پشت روی سطح قرار گرفته باشد.

وان پلاس تصریح کرده که سنسور موج میلی‌متری برای ارتباطات 5G نیست و صرفا برای شناسایی تغییرات حرکتیِ بی‌نهایت کوچک استفاده می‌شود. گوشی از طریق همین سنسور تنفس شما را تشخیص می‌دهد و رنگ خود را بر اساس آن عوض می‌کند. به گفته وان پلاس، این دستگاه حرکات میلی‌متری سینه شما را در هنگام تنفس ثبت می‌کند تا از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی بتواند فرکانس نفس کشیدن کاربر را محاسبه کند.

وان پلاس 8T ECMF پا جای پای وان پلاس کانسپت وان می‌گذارد که با کمک شیشه الکتروکرومیک ماژول دوربین عقب را مخفی می‌کرد. گوشی جدید این شرکت عرضه عمومی نخواهد داشت، اما می‌توانید منتظر نوآوری‌های بیشتری از سوی وان پلاس بمانید.

این شرکت تیمی از طراحان موسوم به وان پلاس گائودی دارد – که نام آن از روی طراح بزرگ اسپانیایی، آنتونی گائودی، برداشته شده – و شامل طراحانی از نقاط مختلف دنیا از جمله شنژن، تایپه، نیویورک و هند است. این شرکت می‌گوید هدف این تیم تلفیق ذهن‌های خلاق با فناوری‌های معنادار و جذاب است. آن‌ها می‌خواهند مسائل حل‌نشده را به روش بهتری حل و فصل کنند. با این حساب، در آینده باید منتظر اخبار بیشتری از سوی این تیم باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)