خانهاخبار
طرح مفهومی مک پرو از طراحی کوچک‌تر آن خبر می‌دهد

طرح مفهومی مک پرو از طراحی کوچک‌تر آن خبر می‌دهد

آیا Mac Pro اپل کوچک‌تر از پیش خواهد شد؟
۱۳۹۹/۱۰/۲

در حالی که این روزها توجه بسیاری از اهالی رسانه به تراشه اختصاصی جدید اپل با نام M1 جلب شده است، اما از طرف دیگر منتظر محصول بعدی کوپرتینویی‌ها هستیم. طبق گزارش یکی از منابع خبری، ظاهرا باید منتظر مک پرو جدیدی از سوی اپل باشیم که سایز و ابعاد آن نسبت به نسخه پیشین کوچکتر شده است. به این ترتیب خریداران این محصول با یک دستگاه بزرگ و سنگین وزن روبرو نخواهند بود. تصاویر کانسپتی که از این محصول منتشر شده نیز گویای این موضوع است.

به تازگی اکانت رسمی Apple Tomorrow تصاویری از مک پرو مجهز به پردازنده M1 را در شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشته که سایز و ابعاد دقیق آن را در مقایسه با نمایشگر Pro Display XDR اپل به نمایش می‌گذارد. در مقام مقایسه، در این قسمت می‌توانید نسبت و ابعاد مک پرو فعلی با پردازنده Intel و پردازنده گرافیکی AMD را با نمایشگر پرو دیسپلی XDR در تصویر زیر مشاهده کنید.

image

 

مطمئنا اگر سایز و ابعاد مک پرو تا این اندازه کوچک شود، باید از تراشه اختصاصی اپل با نام M1 در طراحی آن استفاده شده باشد. البته چیپست این دستگاه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است، اما احتمال می‌رود که مهندسان اپل، از تراشه اختصاصی طراحی شده توسط خود برای آن استفاده کنند. برخی تحلیل گران معتقد هستند که مک پرو جدید با پردازنده A14T Bionic همراه خواهد بود که توسط کمپانی TSMC و بر اساس معماری 5 نانومتری ساخته می‌شود.

image

در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تعداد هسته‌های مک پرو جدید در دسترس نیست، اما اپل اعلام کرده است که در حال کار روی یک تراشه 32 هسته‌ای است که به احتمال زیاد، از همین گزینه برای دستگاه جدید کمک خواهد گرفت. با وجود تعداد هسته‌های زیاد، اما مهندسان اپل با کمک گرفتن از سیستم جدید خنک کنندگی، جلوی افزایش گرما و ایجاد حرارت زیاد در این محصول را خواهند گرفت.

در این قسمت از شما دعوت می‌کنیم تا تصاویر منتشر شده توسط Apple Tomorrow در شبکه اجتماعی توییتر را مشاهده کنید:

 

متأسفانه در حال حاضر، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد زمان عرضه مک پرو جدید با پردازنده اپل سیلیکون در دسترس نیست و لذا پیش بینی می‌شود که این محصول در سال 2022 میلادی، معرفی و روانه بازار شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)