خانهاخبار
بنچمارک‌های جدید، شکست Snapdragon 888 در مقابل A14 Bionic را تأیید کرد

بنچمارک‌های جدید، شکست Snapdragon 888 در مقابل A14 Bionic را تأیید کرد

محصول جدید کوالکام در مقابل تراشه جدید اپل حرفی برای گفتن ندارد!
۱۳۹۹/۱۰/۱

اپل چندی پیش، از خانواده آیفون 12 به همراه پردازنده جدید خود با نام A14 Bionic رونمایی کرد. با وجود این که تراشه A13 Bionic هنوز هم از قدرت بالایی برخوردار بوده و جوابگوی نیازهای خیل عظیمی از کاربران است، اما کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند تا پا را فراتر گذاشته و توانایی‌های خود را باز هم به معرض نمایش بگذارند.

نتایج بنچمارک پردازنده A14 Bionic اپل خود گویای این موضوع است. تصاویر جدیدی که از امتیازهای بنچمارک تراشه اسنپدراگون 888 به تازگی منتشر شده، حاکی از آن است که محصول جدید کوالکام که پردازنده‌ای برای اسمارت فون‌های پرچمدار است نیز نتوانسته در مقابل تراشه A14 Bionic اپل خودی نشان داده و به ناچار، شکست را پذیرفته است.

اپل با مجهز کردن اعضای خانواده آیفون 12 به پردازنده A14 Bionic، محصولی پر سرعت با بالاترین گرافیک ممکن را در اختیار خریداران گذاشته است. در حالی که هنوز تراشه اسنپدراگون 888 روی هیچ یک از محصولات اندرویدی قرار نگرفته است، اما وب سایت Anandtech موفق شده تا به نتایج بنچمارک اسنپدراگون 888 دست پیدا کرده و آن‌ها را در اختیار رسانه‌های خبری بگذارد. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، اسنپدراگون 888 در مقایسه با مدل‌های پیشین خود از عملکرد قابل قبولی برخوردار است، اما در مقایسه با تراشه A14 Bionic حرفی برای گفتن ندارد!

پردازنده Snapdragon 888 در عملکرد تک هسته‌ای نه تنها رقابت را به تراشه امسال اپل واگذار کرد، بلکه توانایی مقابله با محصول سال گذشته کوپرتینویی‌ها را نیز نداشته است. اما در مقایسه با اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 865 پلاس، عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته است. حالا که صحبت از اعداد و ارقام به میان آمد، باید بگوییم که چیپست اسنپدراگون 888 از معماری 5 نانومتری در ساخت آن استفاده شده و مشخصات هسته‌های آن نیز به شرح زیر است:

  • یک هسته Cortex-X1
  • سه هسته Cortex-A78
  • چهار هسته Cortex-A55

image

 

به عنوان مثال، امتیاز تک هسته‌ای تراشه جدید کوالکام از 983 به 1135 رسیده است و به این ترتیب، شاهد افزایش 23.5 درصدی این عدد هستیم که رقم یاد شده، تا حدودی نزدیک به اندازه عملکرد پردازنده سال گذشته اپل در تست تک هسته‌ای است. بد نیست بدانید که چیپست امسال اپل، یعنی A14 Bionic در عملکرد تک هسته‌ای امتیاز فوق العاده 1603 را کسب کرده است.

در شاخه عملکرد چند هسته‌ای، تراشه اسنپدراگون 888 موفق به کسب امتیاز 3794 شده است و نسبت به نسل پیشین، شاهد افزایش 17 درصدی هستیم. در حالی که ممکن است این رقم برای برخی افراد شگفت انگیز باشد، اما باید بگوییم که پردازنده A14 Bionic اپل در این قسمت امتیاز 4187 را کسب کرده است که در مقایسه با اسنپدراگون 888، دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

image

 

حالا نوبت به آن رسیده است تا به سراغ پردازنده گرافیکی (GPU) برویم. بد نیست بدانید که در این قسمت نیز اسنپدراگون 888، یارای رقابت با A14 Bionic را نداشته است. همچنین محصول سال گذشته اپل، یعنی پردازنده A13 Bionic نیز عملکرد بهتری نسبت به پردازنده جدید کوالکام از خود نشان داده است. البته چیپست جدید اسنپدراگون 888 توانسته تمامی رقبای اندرویدی خود را پشت سر بگذارد که این موضوع، نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید جذاب به حساب بیاید. چرا که چنین اتفاقی از نظر خیلی از تحلیل گران و اصحاب رسانه، باید روی می‌داد و اگر چنین نمی‌شد، جای تعجب داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که قرارگیری تراشه اسنپدراگون 888 روی محصولات اندرویدی، ممکن است با نتایج متفاوتی همراه باشد. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوشی های هوشمندی که در آینده نزدیک، به دنیای تکنولوژی معرفی خواهند شد، توانایی تغییر در این اعداد و ارقام را خواهند داشت یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فرزاد

۱۳۹۹/۱۰/۲
الان تو سایت آنتوتو که بریم گوشی هایی که اسنپ دراگون ۸۶۵پلاس دارن،از آیفون ۱۲ امتیازهای بالاتری آوردن با اختلاف زیاد..چه برسه به اسنپ دراگون ۸۸۸...هرچند فعلا میت ۴۰پرو حرف اولو میزنه تو سایت

سجاد

۱۳۹۹/۱۰/۱
پردازنده گوشی من snapdragon 835 هست و call of duty رو با حداکثر گرافیک مثل آب خوردن اجرا می‌کنه. با برنامه شبیه ساز gamecube بازی رزیدنت evil 4 رو با گرافیک hd با 30 فریم اجرا میکنم. حالا snapdragon888 بیاد قطعا خیلی سریع تر خواهد بود اما لازم نیست که حسرت بخوری که قویترین نیست. در ضمن رزولوشن صفحه نمایش گوشی من 2k هست که فشار زیادی گرافیک و cpu میاره. کاش به جای افزایش قدرت cpu روی باطری کار کنند که چند روزی دوام بیاره که هی کم شدن باطری بسیار اذیت کننده است.