خانهاخبار
اینستاگرام لایت دوباره منتشر شد؛ ابتدا در هند بعد سایر کشورها

اینستاگرام لایت دوباره منتشر شد؛ ابتدا در هند بعد سایر کشورها

فیسبوک امروز اپلیکیشن Instagram Lite را در هند منتشر کرد. دسترسی به این برنامه چند ماه پیش متوقف شده بود اما حالا دوباره روی دستگاه‌های کاربران نصب خواهد شد.
۱۳۹۹/۹/۲۷

فیسبوک با گذشت ماه‌ها از تعطیلی نسخه سبک اینستاگرام، حالا دوباره در تلاش است تا این اپلیکیشن را در دسترس کاربران قرار دهد. این شرکت امروز اعلام کرد که مشغول آزمایش نسخه جدیدی از اینستاگرام لایت در هند است و امید دارد که با دریافت بازخوردهای ارزشمند بتواند آن را برای عرضه جهانی آماده کند.

حجم اینستاگرام لایت کمتر از ۲ مگابایت است و تجربه‌ای سریع، قابل اعتماد و واکنش‌پذیر را به کاربران ارائه می‌کند. این اپلیکیشن در حال حاضر در مناطقی از هند عرضه شده، ولی فاقد برخی از ویژگی‌های متداول اینستاگرام از جمله Reels یا IGTV است.

فیسبوک نسخه قبلی اینستاگرام لایت را چند ماه پیش بی‌سروصدا از دسترس خارج کرد. معاون محصول اینستاگرام، در ماه ژوئیه، گفته بود که آن‌ها مشکلاتی را در این اپلیکیشن شناسایی کرده و به دنبال رفع آن‌ها هستند. در ماه سپتامبر نسخه جدیدی از این برنامه در فضای اینترنت کشف شد، ولی فیسبوک وجود آن را تایید نکرد.

اپلیکیشن‌های لایت معمولا در بازارهای در حال توسعه محبوب‌اند چون اکثر کاربران گوشی‌های رده بالا ندارند و راحت‌تر می‌توانند از این نسخه‌ها استفاده کنند. برای مثال، به گزارش شرکت App Annie، فیسبوک لایت ماه گذشته ۴۰ میلیون کاربر فعال هندی و مسنجر لایت ۱۳ میلیون کاربر فعال داشت.

معاون محصول اینستاگرام خبر مربوط به اپلیکیشن لایت این شبکه اجتماعی را در رویداد Facebook Fuel هند اعلام کرد. در این رویداد چند تن از مدیران رده بالای فیسبوک از جمله مارک زاکربرگ فاش کردند که برنامه‌های جدید زیادی برای دومین بازار جهانی اینترنت در نظر دارند.

فیسبوک با همکاری غول مخابراتی Jio Platforms در تلاش است تا به ده‌ها میلیون کسب و کارها کوچک هندی کمک کند تا حضور آنلاین فعال‌تری داشته باشند و فروش دیجیتالی خود را افزایش دهند. این شرکت امسال ۷.۵ میلیارد دلار روی Jio Platform سرمایه‌گذاری کرده بود و حالا سرویس‌های Jio را از طریق واتس‌اپ در هند عرضه می‌کند.

فعلا تاریخی پیرامون عرضه جهانی Instagram Lite اعلام نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)