خانهاخبار
آفیس مایکروسافت حالا سریعتر روی مک ام وان اجرا می‌شود

آفیس مایکروسافت حالا سریعتر روی مک ام وان اجرا می‌شود

مایکروسافت به تازگی مجموعه‌ی آفیس ۳۶۵ را برای مک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون به‌روز کرده و پشتیبانی از این پردازنده را به مجموعه‌ی آفیس آورده است
۱۳۹۹/۹/۲۷

چند ماه از عرضه‌ی سری مک مبتنی بر اپل سیلیکون می‌گذرد و این شرکت در تلاش است تا نرم‌افزارها را به صورت بومی روی این سیستم‌ها بیاورد و برخی شرکت‌ها نیز در حال ارائه‌ی به‌روزرسانی برای اپلیکیشن‌های خود هستند تا با مک‌های جدید اپل و آرم همگام شوند. حال مایکروسافت دست به کار شده و مجموعه‌ی پرکاربرد و پر طرفدار آفیس را برای مک‌های جدید اپل حاضر کرده است.

بسیاری از برنامه‌های مجموعه‌ی آفیس ۳۶۵ اکنون به صورت بومی برای مک‌های اپل سیلیکون در دسترس هستند و روی ام وان اجرا می‌شوند. ورد، پاور پوینت، اکسل و وان نوت همگی قادرند از پردازنده‌ی آرم اپل استفاده کنند. این برنامه‌های جدید آفیس ۳۶۵ برای پردازنده‌ی ام وان است و این مجموعه از قبل روی مک‌های اپل کار می‌کردند و قابلیت اجرا روی پردازنده‌های اینتل را داشتند. مک‌بوک ایر، پرو و مک مینی اکنون می‌توانند بدون شبیه ساز روزتا ۲ مجموعه‌ی آفیس را اجرا کنند و سرعت اجرای آن‌ها به مراتب بیشتر شده و و تندتر بارگذاری می‌شوند.

image

برای دریافت این برنامه‌ها امروز می‌توان به فروشگاه مک اپ استور مراجعه کرد و سپس روی برگه‌ی به‌روزرسانی کلیک کرد. همچنین می‌توان به صورت دستی با Microsoft Auto Update نیز به‌روزرسانی را انجام داد و یا از منوی راهنما روی به‌روزرسانی کلیک کرد و آخرین به‌روزرسانی را چک کرد. اما این نسخه از برنامه فراتر از یک به‌روزرسانی برای پردازنده‌ی ام وان است. آیکن‌های برنامه برای تطابق با ظاهر جدید مک او اس بیگ سر دوباره طراحی شده‌اند و از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برند. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در Office Start Experience رخ داده، جایی که با طراحی مایکروسافت و جلوه‌های اکریلیک دوباره طراحی شده است.

مایکروسافت همچنین پشتیبانی از حساب‌های آی‌کلاد را به اوتلوک آورده و یک نوار ابزار دیجیتالی که با دستورات صوتی در ورد و اوتلوک کار می‌کند برای این مجموعه در سیستم عامل مک معرفی کرده است. Microsoft Editor که شبیه Grammarly است نیز برای ورد نسخه‌ی مک به‌روز شده است. این به‌روزرسانی برای کاربران آفیس ۳۶۵ و ویندوز اینسایدر در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

image

همچنین همگام سازی تقویم با اوتلوک نیز به نسخه‌ی جدید مک اضافه شده است. اکنون کاربران می‌توانند به تقویم خود به علاوه‌ی جلسات و رویدادها نیز دسترسی داشته باشند. این اتفاق قرار است در ماه اول سال آینده‌ی میلادی و برای کاربران Office Insider Mac Beta رخ دهد. همچنین در ورد تجربه‌ی جدیدی برای کامنت گذاری خواهید داشت. مایکروسافت می‌گوید این تجربه امکان مشاهده‌ی متنی از نظرات را فراهم می‌کند که به کاربر توانایی تمرکز روی محتوای خود را بدون توجه به نظرات فعال همکاران و بازرسان می‌دهد. این ویژگی با پشتیبانی از mentions@ در دسترس است و اکنون در کانال Office Insider Beta وجود دارد و در فوریه ۲۰۲۱ پیش نمایش کاملی از آن به اجرا در می‌آید.

در مورد مایکروسافت تیمز، نسخه‌ای که برای مک ام وان بهینه شده است، به زودی عرضه خواهد شد. این برنامه در حال حاضر در حالت شبیه سازی روزتا و وب در دسترس است. مایکروسافت در حال کار روی اپلیکیشن‌های خود است تا بتواند آن‌ها را برای اپل سیلیکون آماده کند و در آینده‌ی نه چندان دور این اتفاق رخ خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)