خانهاخبار
عملکرد ضعیف‌تر Exynos 2100 گلکسی S21 Ultra نسبت به A14 Bionic

عملکرد ضعیف‌تر Exynos 2100 گلکسی S21 Ultra نسبت به A14 Bionic

Geekbench در گزارشی از عدم تفاوت نتایج بین Exynos 2100 و 990 Exynos خبر می‌دهد
۱۳۹۹/۹/۲۶

image

 

تا اینجای کار بسیاری از ما متوجه تاریخ رونمایی از خانواده Galaxy S21 شده‌ایم:14 ژانویه برابر با 25 دی؛ و انتظار می‌رود رویداد پرده‌برداری از جدیدترین لاین‌آپ پرچم‌دار سامسونگ کمتر از 1 ماه دیگر برگزار شود. قبل از اینکه این خانواده بالارده که متشکل از Galaxy S21, Galaxy S21 Plus و Galaxy S21 Ultra است وارد میدان رقابت شوند نباید از شایعه‌ها بی‌تفاوت گذشت، آخرین شایعه‌ای که منتشرشده عملکرد مهم‌ترین عضو این خانواده پرچم‌دار یعنی S21 Ultra را تشریح کرده است. چنانچه در ادامه خواهید دید متأسفانه نتایج طبق انتظارات نیستند اما این احتمال وجود دارد که اعداد و ارقام نمایش داده‌شده معنی دیگری داشته باشند.

بر اساس نتایج پایین تک هسته و چند هسته از S21 Ultra این گمان وجود دارد که یک نمونه اولیه بنچ‌مارک شده است نه نسخه نهایی این دیوایس مورد انتظار.

Galaxy S21 Ultra اخیراً در گیک‌بنچ5 مشاهده‌شده و درحالی‌که انتظار می‌رود Exynos 2100 یک نسخه بسیار ارتقاءیافته در مقایسه با 990 Exynos

باشد نتایج کاملاً دلسردکننده هستند.  در بخش تک‌هسته‌ای S21 Ultra که مجهز به Exynos 2100 است امتیاز 1006 و در بخش چندهسته‌ای امتیاز 3059 را دریافت کرده است. هر دو امتیاز کسب‌شده کمتر از A14 Bionic هستند که در سری آیفون 12 به کار گرفته‌شده‌اند و بسیاری از علاقه‌مندان به خانواده پرچم‌دار سامسونگ گلکسی را ناامید کرده است.

یک دلیل برای این موضوع قابل حدس است؛ مدل Galaxy S21 Ultra که بنچ‌مارک شده می‌تواند یک نمونه Prototype باشد. انبوهی از گزارش‌ها به‌دست‌آمده که Exynos 2100 بهبودیافته و هر 3 عضو لاین‌آپ بدان تجهیز خواهند شد. با تمام این‌ها، شک داریم که سامسونگ بخواهد پس از فاجعه‌های 990 Exynos بدین روش توجهات را به سمت جدیدترین چیپست خود جلب کند و کارشناسان امیدوارند هنگامی‌که دیوایس‌های نهایی به دست خریداران می‌رسند عملکرد آخرین عضو اگزینوس بسیار ارتقا یافته باشد.

image

 

اطلاعات بیشتری که این بنچ‌مارک از Galaxy S21 Ultra نشان می‌دهد شماره مدل SM-G998B است که رم 12 گیگابایتی در اختیار دارد. اینکه رم 12 گیگابایتی تنها گزینه برای دیوایس‌های S21 باشد مورد تائید نیست اما اگر سامسونگ بخواهد همچون سال پیش که در Galaxy S20 Ultra‌ دیدیم شاید نسخه‌ای از رم 16 گیگابایتیLPDDR5  نیز عرضه شود. علاوه بر آنچه گفته شد سرعت کلاک هسته 2.21 GHZ چنگی به دل نمی‌زند.

هسته‌های Cortex-A55 احتمالاً با همان فرکانس‌های نوشته‌شده اجرا خواهند شد چراکه گیک‌بنچ معمولاً  پایین‌ترین سرعت عملکرد را در صفحه امتیاز کلی ذکر می‌کند. سریع‌ترین هسته CPU که بنا بر شایعه‌ها Cortex-X1 خواهد بود در 2.91 گیگاهرتز کلاک خواهد شد و اگر سیستم خنک‌کننده در هر 3 مدل گلکسی S21 کافی باشد شاهد عملکرد هسته‌ها در فرکانس‌های بالاتر خواهیم بود.

بهتر است امیدوار باشیم تا با اطلاعات جدیدتری که در روزهای آتی قبل از رونمایی منتشر خواهند شد نسبت به وجود یک لاین‌آپ قدرتمند از کره جنوبی دلگرم شویم.

 

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سجاد

۱۳۹۹/۹/۲۶
اپل تو سخت افزار بیشتر اوقات از بقیه بهتره ولی بقیه جاها نه