خانهاخبار
سامسونگ به نقشه‌راه 2021 برای گلکسی S21، پایان کار گلکسی نوت و مسیر سری گلکسی زد اشاره کرد

سامسونگ به نقشه‌راه 2021 برای گلکسی S21، پایان کار گلکسی نوت و مسیر سری گلکسی زد اشاره کرد

مدیر کسب و کار محصولات موبایلی سامسونگ در پستی به بخشی از برنامه‌های این شرکت در سال آینده از جمله زمان رونمایی از گلکسی S21، پایان مسیر سری گلکسی نوت و آینده گوشی‌های تاشو اشاره کرد.
۱۳۹۹/۹/۲۶

سال آینده به دلایل مختلف سال جذابی برای سامسونگ خواهد بود. پیش‌تر شایعه شده بود که این برند می‌خواهد دستگاه‌های تاشوی خود را گسترش داده و با سری گلکسی نوت خدحافظی کند. علاوه بر این، تقریبا مطمئن شده بودیم که سری گلکسی اس ۲۱ امسال زودتر از همیشه در ماه ژانویه معرفی می‌شود. حالا مدیر کسب و کار موبایل سامسونگ بخشی از برنامه‌های این شرکت برای سال ۲۰۲۱ را فاش کرده است.

تی‌ام رو (TM Roh)، مدیر کسب و کار موبایل سامسونگ، ساعاتی پیش در پستی نسبتا بلند با اشاره به برخی از دستاوردهای اخیر این برند از جمله گسترش وسیع خط تولید محصولات 5G، گریزی به نقشه راه دستگاه‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ زد.

یکی از نکات جالب حرف‌های او پیرامون امیدواری سامسونگ به توسعه خانواده محصولات تاشو بود تا افراد بیشتری بتوانند به این محصولات دسترسی پیدا کنند. به نظر می‌رسد که این بخش از سخنان آقای رو به عرضه گوشی‌های تاشوی ارزان قیمت سال آینده اشاره دارد.

image

سامسونگ اولین گوشی تاشوی خود را با نام گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. در ادامه دستگاه‌های دیگری مثل گلکسی زد فولد ۲ و گلکسی زد فلیپ نیز از راه رسیدند، اما سال بعد باید منتظر حداقل ۳ و شاید ۴ موبایل تاشو از سوی این غول کره‌ای باشیم. این محصولات احتمالا شامل گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فولد لایت، گلکسی زد فلیپ ۲ و گلکسی زد فلیپ لایت خواهند بود.

هنوز اطلاعات خاصی از قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها در دسترس نیست، اما سامسونگ می‌تواند قیمت آن‌ها را تا سطح سری گلکسی S21 پایین بیاورد. گفته می‌شود که خانواده بعدی پرچمداران سری گلکسی S از حدود ۸۵۰ دلار آغاز شده و تا ۱۲۹۹ افزایش می‌یابد.

سری گلکسی نوت واقعا به پایان راه رسیده است

تی‌ام رو در بخشی از سخنان خود به خاتمه کار سری محصولات گلکسی نوت در تابستان سال آینده اشاره کرد. او گفت سامسونگ به ویژگی‌های محبوب گلکسی نوت در نظر کاربران دقت زیادی داشته و بخشی از این ویژگی‌ها را به سایر محصولات خود اضافه می‌کند. با این حساب، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که S Pen در سال ۲۰۲۱ به محصولات غیر-نوت اضافه شود و اولین دستگاهی که آن را دریافت می‌کند، مطابق شایعات، گلکسی اس ۲۱ الترا خواهد بود.

با افزودن پشتیبانی از قلم هوشمند به سایر محصولات برند سامسونگ، طبیعتا ادامه روند تولید سری گلکسی نوت زیر سوال می‌رود. در سال‌های اخیر، اعضای خانواده گلکسی نوت شباهت سخت‌افزاری بی‌بدیلی به سری گلکسی اس پیدا کرده بودند و تنها تفاوت شاخص آن‌ها به قلم S Pen برمی‌گشت.

image

البته سامسونگ هنوز رسما پایان کار سری گلکسی نوت را تایید نکرده و شاید در سال ۲۰۲۱ آخرین نسل از این خانواده را ببینیم، ولی با توجه به تایید اضافه شدن برخی از ویژگی‌های این سری به سایر دستگاه‌های این شرکت، بدیهی است که دیر یا زود باید با این خانواده پرطرفدار از محصولات سامسونگ خداحافظی کنیم.

رونمایی از گلکسی S21 در ماه ژانویه تقریبا رسمی شد

تی‌ام رو در پایان حرف‌های خود اعلام کرد که هیجان‌زده است تا در ماه ژانویه اطلاعات جذاب‌تری را با طرفداران در میان بگذارد. این اظهارنظر تاییدی تقریبا غیرمستقیم پیرامون مراسم آنپکد بعدی سامسونگ در ماه ژانویه است که به منظور رونمایی از سری گلکسی اس ۲۱ برگزار خواهد شد. این شرکت هنوز هیچ‌یک از قابلیت‌های خانواده اس ۲۱ را تایید نکرده، ولی آقای رو می‌گوید کاربران در سال ۲۰۲۱ باید منتظر دوربینی فوق هوشمند با توانمندی‌هایی در سطح حرفه‌ای باشند.

مهندسان سامسونگ سخت در تلاشند تا قابلیت‌های AI دستگاه‌های این شرکت را افزایش داده و آن‌ها را هوشمندتر کنند. با این کار می‌توانیم انتظار افزایش عمر باتری، مصرف حافظه داخلی و عملکرد بهتر نمایشگر را داشته باشیم.

این غول فناوری کره‌ای هم درست مثل اپل در سال ۲۰۲۱ به توسعه فناوری باند فوق‌وسیع (UWB) ادامه می‌دهد. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که اطلاعات کاربران در دستگاه‌هایشان ایمن می‌ماند و محصولات جدید برند گلکسی با تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی ساخته می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Yas

۱۳۹۹/۹/۲۸
قلم نوت به اس ۲۱ الترا میاد
نوت جمع میشه و گوشی های تاشو جاشو می گیرن....
از هر دیدی به این کار سامسونگ نگاه کنی کار درستیه..
هزینه طراحی و ساخت کمتر به دلیل هم پوشانی ۹۰ درصدی سری اس و نوت ،فروش بیشتر گوشی های تاشو و مخصوصا سری اس،اینده نگری و حرکت رو به جلو و تغییر،و از همه مهم تر سود بیشتر برای سامسونگ...